technicality Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Printet denne på en Ender 3 Pro Image from iOS.jpg Julius Caesar? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. juni 2019 Del Skrevet 23. juni 2019 Ja. Her er modell: https://www.thingiverse.com/thing:3594712 For de som ikke kjenner til referansen så ble Caesar dolket i ryggen av sine egne. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. juli 2019 Del Skrevet 2. juli 2019 Gavekort har sagt jeg ikke får lov til å kjøpe før jeg har lært meg å lage ting selv i 3D Lager dere det meste selv eller laster ned ting for å printe ut? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 Lager for det meste ting selv da mye av det jeg trenger printet er spesifikt til et prosjekt jeg holder på med, men har lastet ned en del småting som for eksempel kabel klips og deler til printeren som det allerede finnes masse modeller av. Ikke vits å finne opp hjulet på nytt Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. juli 2019 Del Skrevet 3. juli 2019 det første man (vel, jeg ihverfall) gjør er å sjekke på Thingiverse / Github eller andre steder om noen allerede har laget det man trenger å printe. Dersom det er laget (og modellen er brukandes) så sparer jeg tid. Hvis det ikke finnes, så lager jeg det i OpenSCAD eller FreeCAD, og oftest havner modellen på Thingiverse etterpå hvis den funker bra. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 hvilken printer bør man satse på? Ender 5, Ender 3 pro eller? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 hvilken printer bør man satse på? Ender 5, Ender 3 pro eller? Ender 3 er temmelig bra. Hva enn du kjøper ikke kjøp en som har fanzy fargeskjerm med touch eller noe slikt tull. Det betyr bare at du aldri kan røre firmware på den så er det en bug eller noe så har du en bug eller noe ferdig med det. Ender 3 har full støtte for Marlin og Klipper firmware, som vil øke kvaliteten og hastigheten betraktelig. Mulig ender 5 og støtter klipper men designet på den begrenser muligens hastigheten litt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 https://m.banggood.com/Creality-3D-Ender-3-Pro-V-slot-Prusa-I3-DIY-3D-Printer-Kit-p-1346320.html?rmmds=search ser ok ut? Butikken også ettrr hva jeg har forstått? Noe mer jeg burde ta med i samme bestilling? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Hva enn du kjøper ikke kjøp en som har fanzy fargeskjerm med touch eller noe slikt tull. Det betyr bare at du aldri kan røre firmware på den så er det en bug eller noe så har du en bug eller noe ferdig med det. Creality CR-10S Pro har fancy fargeskjerm med touch, denne kan du røre firmware så mye du vil på, og svært stor 3. parts support for den med div custom firmwares Men er vel kanskje unntaket for regelen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Creality CR-10S Pro har fancy fargeskjerm med touch, denne kan du røre firmware så mye du vil på, og svært stor 3. parts support for den med div custom firmwares Men er vel kanskje unntaket for regelen. Okei, finnes vel heldigvis noen unntak da Har den 32 bits prosessor og da kansje? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Hvordan er det ned moms osv fra banggood? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 (endret) Hvordan er det ned moms osv fra banggood?Huk av for "tariff insurance" når du skal betale. Får du regning på moms så tar du bare bilde av den å sender til dem så refunderer dem deg beløpet. Men som oftest får du aldri regning på toll og mva fra bangood handlinger (står gjerne oppført helt annet billigere produkt på pakken) Har bestilt 3 mobiltelefoner til flere tusen og masse annet dyrt der uten å få noe regning etterpå. Men kjekt å huke av den forsikringen i tilfelle. Bruker ikke koste så mye ekstra. Lightinthebox har samme løsning. Fikk faktisk 900kr i regning der da jeg kjøpte min Anycubic Kossel. Tok bare bilde av den å sendte dem og etter 2 dager var 900kr tilbakebetalt på konto. Samme da jeg kjøpte meg en robotstøvsuger der. Fikk noen hundrelapper refundert. Endret 4. august 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Forresten: ikke glem å søke etter rabattkoder hos banggood! Kan være mange hundrelapper å spare. Lenke til kommentar
Venin Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 2300 (+ tariff insurance) fra Banggood vs 3000,- fra CDON eller JapanPhoto. Tror jeg ville betalt mellomlegget for å få norske rettigheter. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 (endret) 2300 (+ tariff insurance) fra Banggood vs 3000,- fra CDON eller JapanPhoto. Tror jeg ville betalt mellomlegget for å få norske rettigheter. Hvilken maskin snakker du om da? Forøvrig ikke mye Norske Rettigheter å hente her. Er snakk om noen steppermotorer og stålbiter. Om hovedkortet eller noe skulle ryke koster det vel en 60-100kr for et nytt ett fra kina. Og da får man gjerne ett bedre enn hva som sto i printeren Men om man ikke har tenkt å røre en skrue på maskinen selv kan det vel være kjekt å ha noen å klage til. Endret 6. august 2019 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Venin Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 Tenkte på lenken over her til Ender-3 Pro. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. august 2019 Del Skrevet 31. august 2019 Testet press fit av lager og ble mektig imponert av toleransene på Ender 3 Pro. Laget måtte forsiktig hamres inn etter å ha ligget i fryseren en stund. Det sitter bom fast nå. 1 Lenke til kommentar
Regny Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Noen som vet hvor det er mulig å få fatt i 30x30 aluminiumsprofiler i Norge? Evt et sted i utlandet der frakten ikke er skyhøy Skal begynne på HyperCube Evo Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 Banggood selger for 80kr/400mm med gratis shipping. https://www.banggood.com/Machifit-400mm-Length-3030-T-Slot-Aluminum-Profiles-Extrusion-Frame-For-CNC-p-1254140.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN Lenke til kommentar
Oter Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 noen som har ANYCUBIC Photon her?vurderer og bestille meg denne resin printeren,kvaliteten på printen seri hvertfall meget bra ut,litt jobb med rensing og herding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå