Complexity Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Høres merkelig ut at stepperdriveren ikke skal klare å kjøre motoren til endstop? tipper du har noe feil med lageret på motoren? har en tendens til å kjile seg fast å holde motoren igjen. Er enkelt å sjekke ved å bare flytte om på driverne og se om problemet flytter seg. Som jeg skrev til deg på facebookgruppen så vil jeg egentlig ikke annbefale MP Select Mini. Den er fint som en første printer, men jeg oppgraderte til kosseln. Så om du går for den så vil jeg se på det som en nedgradering om du sjønner Forøvrig heter den også Maylan M200 og Prima Creator P120. Skulle likt å vist det da jeg kjøpte min da jeg sikkert hadde spart litt på å slippe å importere den fra USA. Selv ønsker jeg meg en liten printer med extruder på hotend for å printe TPU raskere. Her har jo faktisk billigmaskiner som Anet A8 til tusenlappen en stor fordel. Minien printer TPU helt greit i veldig sakte fart, men direkte extruder hjelper veldig.TPU på kosselen er bare å glemme. alt for lang bowden tube.Man kan foresten korte det ned ganske mye om man flytter extrudern til toppen slik jeg gjorde. Da kan man kjøre mindre retraction og uten å få stringing. Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Ja, det problemet løste seg heldigvis. Var en liten hardware feil på motoren, Deretter kom neste feil ved at extruder motoren gikk feil vei, inverta den og nå står det "stopped" når jeg prøver å printe. Måtte nesten gi meg hen altså når jeg gang på gang møter veggen Men skal få en ny ferdig tuned 1.1.6 senere idag som skal prøves. Det ble som jeg trodde..en helvettes stor læringskurve med denne printeren tror jeg sett mye som kan gå feil nå, La inn et innlegg til den spanske anycubic supporten ( de er mye mer responsive enn kineserne) Og de måtte bare gi forklaring på at jeg har vært uheldig så mye feil har de ikke vært borti enda på en skriver alene Venter forøvrig på svar fra anycubic kineserne om litt spare parts.. Neste prosjekt blir å finne en liten printer som sagt + bygge en egen Ja leste litt på mini select,, den var ok overall men burde vært billigere ^^ poppet inn en mail på Anet a8 fra lightinthebox til tusenlappen igår.. Fristet litt, Så mange gode reviews på youtube av den Den passer akkurat på den nye hylla mi på centimeteren.. Så kanskje det er et tegn :O Prøver å få printe en ekstra "extruder rig" til kosselen, Hvis du så han som la ut et par bilder for noen uker siden på facebookgruppen, Han hadde typ 3-4 cm bowden tube med motoren hengende over, Funket prima sa han. Men venter å se om jeg får en ekstra motor gratis, Da blir det å lage et oppsett som jeg bare kan "klikke" det på Endret 24. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Husk at Aneten er en Cartesian printer så senga vil gå ut og innover. Usikker på om det er med i beregningen når dem oppgir mål på printeren. Har sett litt på hengende extruder ja. Det vil nok fungre det, men blir straks mere vekt på toppen der. Og med gummistrikk som noen bruker så vil dem vel kunne svaie at og frem og ødelegge for presisjonen til hotend ser jeg for meg. Men veldi morsomt at folk tester slikt Endret 31. januar 2018 av Complexity Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Har vært så heldig at jeg fikk lånt en wanaho D7 av en her og fått teste den litt, sykt hvor fint og lite den klarer å printe!har ikke testet så mye forskjellig da jeg sittet litt fast med en print jobb på den printeren som blir å prøve meg frem på.. men lærer mye av det også! her er 2 ting jeg har printet igjaffal 1 Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 (endret) Skal ikke prøve å få litt liv i denne posten igjen? Fortell om hvilke printere du/dere har og sleng med et par bilder da vell ? ^^ Har mitt oppsett snart ferdig og forhåpentligvis litt utstyr som kommer slik at jeg får startet å printe igjen! Lightinthebox er lite kriminelle haha! Har 3 stk kontoer der. Konto1 som jeg fikk refundert 680kr på tollavgift, har nå ved neste bestilling en fraktkostnad på 1580kr Konto 2 har samme vare, men fraktkostnad på 900kr Konto 3 er samme som nr2 Snakk om kinesisk moral! Lager meg bare ny konto der jeg altså! Forøvrig hvis du har lyst å være sleip.. så hvis du bestiller varer så å si samtidig på 2 forskjellige kontoer, Be dem skrive prisen på pakka at den er betydelig lavere slik at tollavgiften er lav på ene pakka. Også sender du inn bildebevis av ene tollavgiften som er høy på begge bestillingene. Har ikke gjort det selv og kommer ikke til å gjøre deg for en så liten sum heller men 2 kompisser gjorde det slik.. Uviten at han ene faktisk skulle få en mindre tollavgift senere.. men de sendte begge inn samme tollavgiftpapir på 2 forskjellige ordre og kontoer.. Ene fikk 1280 i tollavgift mens nr fikk bare 290kr.. Så han fikk igjen 1k ekstra på hva han kjøpte Har nå testet litt fin tuning av prints Har hittil bare prøvd https://www.clasohlson.com/no/Finsparkel,-Plastic-Padding-PP-36/31-9081 https://www.clasohlson.com/no/Spr%C3%B8ytesparkel/31-257 Det funker helt ok. Kun brukt på PLA hittil, men ser for meg å prøve litt ABS osv med tiden. Printeren har en tendens til å gi noen rare kanter fra tid til annen eller dårlige "overhangs" når jeg printer uten support på små steder..Så det å pusse ned og fylle igjen har gjort det mye penere Venter nå på en Airbrush til sminke fra kina som jeg tenkte jeg skulle prøve. Kostet bare 200kr så tenkte jeg måtte prøve meg. Samtidig som jeg tenker å prøve Jula sitt "kit" til rundt 1000 lappen, bare for å få en formening om det funker fint eller ikke Prøver å finne en type primer som også er noe ala fyll som jeg har sett på diverse grupper på face som jeg ser mange bruker, men de fleste har enorm fraktkostnad på disse, og Norge er ikke allverdens med utstyr heller så må prøve litt forskjellig mikk makk først tenker jeg Endret 24. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 (endret) Ikke testa acetonsmoothing av ABS da? ABS er vel den billigste plasten å kjøpe, og en flaske aceton koster vel en 50 lapp på biltema/jula. ABS kan du printe med samme settings som PLA, bare skru opp bed til 90-110 grader og hotend til 230isj. Skru av kjøleviften til filament og. Dårlige overhangs kan være at du printer med for høy temperatur og med for dårlig kjøling. Annbefaler å printe en bedre kjølerbrakett som kjøler plasten fra flere retninger. Endret 13. februar 2018 av Complexity Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Ikke testa acetonsmoothing av ABS da? ABS er vel den billigste plasten å kjøpe, og en flaske aceton koster vel en 50 lapp på biltema/jula. ABS kan du printe med samme settings som PLA, bare skru opp bed til 90-110 grader og hotend til 230isj. Skru av kjøleviften til filament og. Dårlige overhangs kan være at du printer med for høy temperatur og med for dårlig kjøling. Annbefaler å printe en bedre kjølerbrakett som kjøler plasten fra flere retninger. Har ABS klar og aceton setupet i boden klar! ^^ men venter på flere nozzles i posten tilfelle stock versjonen skulle gå i dass ( Ene fyren i den spanske anycubic support gruppen driver en farm med 40 kossel kjørende og sa over 30 stock nozzles ble ødelagt når han printer i abs ) .. går nå inn i uke 3 med venting... Men med aceton samtidig så "runder" den av noen detaljer som skulle vært skarpe også.. Noe som ikke alltid ser like bra ut til hva jeg printer ut akkurat nå, ihvertfall hva jeg har sett på andre som har kjørt på med aceton Ja venter også på et par ekstra vifter slik at jeg kan teste litt forskjellig kjøling her å der. Har en god del forbedringer som sitter å venter på kosselen, En kompis bestilte nylig en tronxy X1 desktop printer for 1200 ink frakt + en Tronxy x5s til 3k ink frakt Er litt spent på hvordan X1 kommer til å være etter litt mods. Har tenkt litt å ha den på skrivebordet hjemme som en "koseskriver" Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Men med aceton samtidig så "runder" den av noen detaljer som skulle vært skarpe også.. Noe som ikke alltid ser like bra ut til hva jeg printer ut akkurat nå, ihvertfall hva jeg har sett på andre som har kjørt på med aceton Samtidig? Er det ikke etterbehandling? hva med å maskere områdene som skal være skarpe, og så sparkle/pusse dem etterpå aceton smoothingen? Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Samtidig? Er det ikke etterbehandling? hva med å maskere områdene som skal være skarpe, og så sparkle/pusse dem etterpå aceton smoothingen? Bare ordla meg feil der ^^ Skal prøve det du sa! Aner ikke hvordan det vil reagere med teipen men vi får prøve når den tid kommer Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 (endret) KAPTON tape kanskje? Om ikke vanlig elektriker tape klarer seg. Jeg vet ikke, tenkte bare høyt. Jeg så her i tråden det ble sagt at man "bare" fyller acetone i bunnen av en bøtte e.l. Og setter printet på en "øy" av et materiale som ikke reagerer med acetone. En stein for eksempel. Jeg kom over denne videoen der det gjøres med en litt mer "elegant" metode. Og også dette produktet som smoother på en litt annen måte. Men, kanskje det bare er re-labeled acetone? Edit: Alternativ. "impervious to solvents when cured", "last for the life of the application, yet it can be removed immediately as needed." Endret 14. februar 2018 av Gabri3L Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Kapton tape er ett must om man driver med 3D printing. God teip som tåler varme. Surr rundt heatblock for isolasjon og lignende. Men skal du kjøpe billig Kapton tape fra kina så test den først på en loddebolt eller lignende. Mye falskt der ute som smelter. Har en rull fra ebay som er merket KATPON men som fungerer utmerket. Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 La inn bestilling på en tronxy x1 og CR-10 til meg selv på banggood... Ble utsolgt idet jeg skulle bestille en gitt! Tydligvis er banggood utsolgt for alle 3d printerne sine ser det ut som... Hmrpf sikkert fordi det er noe feil når man betalte Var gratis frakt når jeg vurderte å bestille på jobben, men dum som jeg var så tenkte jeg å vente til etter... Misset sjansen for en "billig" deal der ja Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Husk å regne med evig lang leveringstid når du bestiller med gratis frakt da Og 25% mva og fortollingsgebyr Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Husk å regne med evig lang leveringstid når du bestiller med gratis frakt da Og 25% mva og fortollingsgebyr Yhee Skulle vært et typ Lightinthebox "Warehouse" for Norge only! ville vært gull hehe Ellers så vurderer jeg å skaffe diverse leverandører på diverse kina forbruksvarer innenfor 3d printing til gode priser. Ser jo blodpriser hos de andre aktørene i Norge. Samtidig som etterspørselen tydeligvis vokser enormt ettersom de fleste selskapene har opp til x3 omsettning fra 2016 til 2017. Så burde jo tro at det ville være et marked for noen som ville starte en "mellomstasjon" som ikke bare ville fokusert på å tjene mest mulig Er kun ved tanken enda! Men går lotto rekka inn imorgen så skal dere ikke se bort ifra at det vil bli lettere å få tak i varer snart! Lenke til kommentar
prohunter Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Prøvde meg på en ny 3D-modell. https://www.shapeways.com/product/FTYRPE7NA/hyperbola-straight-rod-through-a-curved-hole?optionId=64781521Denne beskriver forholdet mellom hyperbler og vridde sylindre som tillater en rett stang å passere gjennom et kurvet hull. Du har kanskje sett lignende modeller på internett før. Jeg slet litt med å få til tannhjulene siden de må printes med tilstrekkelig mellomrom. Transmisjonen er dessuten litt ujevn og kan av og til henge seg opp litt. Kanskje en annen type tannprofil eller materiale hadde fungert bedre.. Det som derimot fungerte overraskende bra var å skråkutte enden av den vertikale akslingen slik at den kunne fallen nedi nederste og få skikkelig kontakt med glideoverflaten og det er definitivt noe jeg vil prøve å få til i senere modeller. 3 Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 (endret) CR-10 Bestilt og på vei! Håper den lever til forventninger etter litt tweaks fikk kranglet til meg en god avtale på banggood som gjorde at jeg måtte ut med 2300 tot ^^ da ble prisen OK. Får bare se om tollen gjennomskuer at verdien står til 100usd nå da hehe "Billig" CR-10S ( Upgraderte versjonen ) Er på et greit salg på Lightinthebox.com de neste dagene via gruppetilbud 4.237 Kr Fullstendig pris med frakt-Fraktforsikring+Importforsikring ( Her får du igjen pengene når tollen kommer å skal ta sitt ) Har sett den nede til denne prisen for 5-6 uker siden, Men etter det har total prisen så å si ligget på 5.100kr Endret 24. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 (endret) Noen som har testet Klipper? Virker å være gode greier. Kjører på raspberry pi sammens med Octoprint, og bruker cpu'en i pien til å tolke gcode og utregne posisjoner istede for den svake prosessoren i printeren selv. Da kan man kjøre mye heftigere utregninger og resultatet skal bli bedre. Man kan og kjøre mye høyere hastighet på printing, spesielt på Delta printere. Er fortsatt i tidlig stadie så selv skal jeg vente litt, men folk rapporterer gode resultater på Kossel og CR-10 ved å printe på denne måten. Kjøpte meg en støvsuger på lightinthebox nå. Oppdaget at man får tilbakebetalt 10% av summen om man har Trumf og bruker viatrumf.no. Så Lightinthebox tilbakebetaler altså MVA og Tollgebyr, og man får 10% tilbake på trumf. I tillegg er dem ofte billigst av alle butikker. Er jo genialt. Endret 24. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Kjøpte meg en støvsuger på lightinthebox nå. Oppdaget at man får tilbakebetalt 10% av summen om man har Trumf og bruker viatrumf.no. Så Lightinthebox tilbakebetaler altså MVA og Tollgebyr, og man får 10% tilbake på trumf. I tillegg er dem ofte billigst av alle butikker. Er jo genialt. SAY WHAT trumf med kinakjøp hahaha beste jeg har sett Da er det snakk om rundt 3.8 for en CR-10S da :O Skal prøve stock cr-10 versjonen først, og følge med på oppgraderingspakken. Sett den selges til 250kr på lynsalg.. Så er jo billig oppgradering til en S hvis ønskelig Klipper tenkte jeg å prøve på deltaen.. Den er så fuck med marlin frem og tilbake uansett så same same for meg å prøve noe nytt Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 (endret) Hva slags software bruker folket her inne for å designe 3d objekter? Gjerne gi noen grunner for akkurat det valget og om du har prøvd noe annet før du bestemte deg for det du bruker i dag. Selv bruker jeg scetchup (kanskje å ta det litt langt da jeg har brukt det i 4 dager nå) og endte opp med det etter et kjapt internett søk som påstod at det var det beste 3d programmet pluss at jeg så det ble brukt i et prosjekt på jobben. Endret 27. februar 2018 av Jod-R Lenke til kommentar
mroek Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Hva slags software bruker folket her inne for å designe 3d objekter? Gjerne gi noen grunner for akkurat det valget og om du har prøvd noe annet før du bestemte deg for det du bruker i dag. Selv bruker jeg (kanskje å ta det litt langt da jeg har brukt det i 4 dager nå) og endte opp med det etter et kjapt internett søk som påstod at det var det beste 3d programmet pluss at jeg så det ble brukt i et prosjekt på jobben. Jeg bruker Fusion 360. Har brukt Sketchup tidligere (men ikke til mekanisk design, for det er det helt ubrukelig til), samt Onshape. Onshape er bra nok det, men de har håpløse lisensbetingelser. Enten betaler du full pris, eller så betaler du ingenting, men da er alt du tegner offentlig delt, du har ikke mulighet til å ha noe privat. Ergo uaktuelt for mange av oss. Du skrev forøvrig ikke hva du bruker, selv om du sikkert mente å gjøre det. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå