Hotel Papa Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Takk for tilbakemeldingen. Spørs om det ikke blir en sånn da:) Ser det er flere som sier den printer omtrent like bra som maskinene til 3x prisen av det kittet. Hvor lang leveringstid var det da du bestilte? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 (endret) Er det noen som har erfaringer og tips til 3 in 1 skrivere(print, cnc, laser)? Både dyre orginaler og kinavare er av interesse. Endret 1. april 2017 av GLN Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Er det noen som har erfaringer og tips til 3 in 1 skrivere(print, cnc, laser)? Både dyre orginaler og kinavare er av interesse. du får ikke en god masking på alle 3.. kan få printer og laser, men cnc blir ikke noe god. kan kansje frese i foam og lette materialer men cnc har mye mere krefter enn 3D printer og laser, men 3D printer trenger så lett maskin som mulig helst.. går nok ann å lage en god cnc som kan printe og bruke laser men da er det snakk om en stor og kraftig maskin som ikke lønner seg å printe med mener jeg.. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Er det noen som har erfaringer og tips til 3 in 1 skrivere(print, cnc, laser)? Både dyre orginaler og kinavare er av interesse. du får ikke en god masking på alle 3.. kan få printer og laser, men cnc blir ikke noe god. kan kansje frese i foam og lette materialer men cnc har mye mere krefter enn 3D printer og laser, men 3D printer trenger så lett maskin som mulig helst.. går nok ann å lage en god cnc som kan printe og bruke laser men da er det snakk om en stor og kraftig maskin som ikke lønner seg å printe med mener jeg.. Var det jeg også fant utav etter litt lesing idag. Så da blir det evt en 3d printer og en cnc. Har dere noen anbefalinger på 3D printer siden? Gjerne litt clean desktop look. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Er det noen som har erfaringer og tips til 3 in 1 skrivere(print, cnc, laser)? Både dyre orginaler og kinavare er av interesse. du får ikke en god masking på alle 3.. kan få printer og laser, men cnc blir ikke noe god. kan kansje frese i foam og lette materialer men cnc har mye mere krefter enn 3D printer og laser, men 3D printer trenger så lett maskin som mulig helst.. går nok ann å lage en god cnc som kan printe og bruke laser men da er det snakk om en stor og kraftig maskin som ikke lønner seg å printe med mener jeg.. Var det jeg også fant utav etter litt lesing idag. Så da blir det evt en 3d printer og en cnc. Har dere noen anbefalinger på 3D printer siden? Gjerne litt clean desktop look. tenker du på hvilken 3D printer du skal kjøpe? gå på www.3Dnet.no, wanhao i3 er vel en god begynner printer som ser litt clean ut. prusa mk2 er også veldig populær nå. litt ann på hva du er ute etter og hva du vil, jeg personlig ville ikke kjøpt en "plug and play" printer, jeg gikk for et kitt og lærte ekstremt mye om hvordan en printer fungerer og hva som går grat og hvordan man fikser det, men ja du blir forbanna på printeren et par ganger men anbefaler 3Dnet til å handle filament hos, beder kundeservice finner du ikke noen anne plass og de hjelper deg men hva enn du trenger hjelp til 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Spennende: http://www.popularmechanics.com/flight/airlines/a26018/boeing-printed-titanium/ Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 tenker du på hvilken 3D printer du skal kjøpe? gå på www.3Dnet.no, wanhao i3 er vel en god begynner printer som ser litt clean ut. prusa mk2 er også veldig populær nå. litt ann på hva du er ute etter og hva du vil, jeg personlig ville ikke kjøpt en "plug and play" printer, jeg gikk for et kitt og lærte ekstremt mye om hvordan en printer fungerer og hva som går grat og hvordan man fikser det, men ja du blir forbanna på printeren et par ganger men anbefaler 3Dnet til å handle filament hos, beder kundeservice finner du ikke noen anne plass og de hjelper deg men hva enn du trenger hjelp til Jeg kjøpte i3 Plus fra 3DNet og har vært litt frustrert til tider med diverse plager. IKKE 3DNet sin skyld, men heller printeren i seg selv - og kanskje mine forhåpninger til printvaliteten. Har printet ut og kjøpt noen noen oppgraderinger siden jeg fikk den for å si det sånn. Jeg husker ikke hva den plata under varmeplata heter, men den er iallefall byttet ut med en tjukkere en, da den originale bøyde seg da jeg prøvde å legge byggeflaten i vater. Printet ut noen fester for å skru fast to stenger slik at ramma blir stivere. Lagt glass på byggeflaten og en PEI-film oppå der igjen som gjør at ting sitter som støpt på plata. Og også printet ut et nytt feste til vifta som kjøler ned plasten og skrudd fast en ny vifte i den. Det var vel egentlig det som jeg kommer på nå av nevneverdige oppgraderinger, men det har definitivt utgjort en forskjell - noe det burde etter så mye banning. I skrivende stund har jeg dog en 26-timers print gående som jeg ikke er bekymret for overhodet. Noe jeg hadde vært i starten før oppgraderinger. Har lært en del midt oppi det her da også da, så erfaringen er jo god. Men. Om jeg skulle kjøpt meg printer i dag ville jeg klart gått for en Prusa i3 Mk2 som et byggesett. Etter hva alle sier, og jeg er villig til å tro det, er det en bedre printer "ut av boksen" enn en oppgradert Wanhao i3 Plus, og du vil lære hvordan den henger sammen mens du skrur den sammen (forhåpentligvis ). Og den har autolevel. Aldri justere byggeplata manuelt igjen. Jeg sikler bare ved tanken og er fremdeles fristet til å kjøpe en Mk2 også. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Så Wanhao i3 anbefales ikke? Satt akkurat å vurderte den. Har tilgang til 2stk Raise3d n2+ og en Formlabs Form2, men vurderte å kjøpe inn en litt billigere printer for rapid prototyping hjemme. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Joda, den er slettes ikke dum, men (hvertfall min) trenger litt skruing for å få den til å yte så godt som den kan. Da jeg kjøpte fant jeg iallefall ikke noen annen som virket bedre i samme prisområde. Kan hende jeg overså noe da. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Select Mini V2 er lansert og på lager faktisk: https://www.monoprice.com/product?p_id=21711 3750,- nok med frakt og mva til norge. Da har jeg fått min printer, og kunne vel ikke vært mere fornøyd. Gir helt sykt fine prints, og nesten uten helt å ha rørt noen instillinger (bare kopiert fra gcode sample som fulgte med) Vil virkelig annbefale denne om noen vil ha en billig og god printer. Endret 24. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Er det noen som har erfaring med skikkelig 3d scanning med android utstyr? Jeg har 3d Systems Cubify. Jeg solgte laptoppen, og da blir det litt vanskelig med scanning med bare stasjonær data xD Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 (endret) Noen som har erfaringer med 3Dhub? Tengte jeg skulle begynne der jeg også.. når jeg la til en type filament så står det start up 85kr, og 7kr pr cm3. Hva er normalt og ha på f.eks PLA, ABS? Håper noen gidder å svare meg, er jo opp til meg hva som jeg vil ha men er en helt annen måte å regne ut hva en print kortet for meg.. Endret 27. juni 2017 av iam99pk Lenke til kommentar
Oter Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 noen som kan printe dette håndtaket for meg: https://www.thingiverse.com/thing:1630422 Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 noen som kan printe dette håndtaket for meg: https://www.thingiverse.com/thing:1630422 skal ikke være noe problem det hvis du ikke har fått ornet noe Lenke til kommentar
Oter Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 noen som kan printe dette håndtaket for meg: https://www.thingiverse.com/thing:1630422 skal ikke være noe problem det hvis du ikke har fått ornet noe hvor mye vil noe slikt koste da? Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 noen som kan printe dette håndtaket for meg: https://www.thingiverse.com/thing:1630422 skal ikke være noe problem det hvis du ikke har fått ornet noe hvor mye vil noe slikt koste da? sender deg en melling Lenke til kommentar
tingo Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 (endret) trengte en ny knapp til oscilloscopet mitt. Fant et OpenSCAD-design på Thingiverse og moifiserte slik at knappen passet. Bonus: nå kan jeg printe knapper i forskjellige farger. https://www.thingiverse.com/thing:2516749 Endret 5. september 2017 av tingo Lenke til kommentar
prohunter Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Jeg prøvde å lage en 3D-printet automaton. Ingen sammenstilling nødvendig. Denne automataen bruker en såkalt "scoth yoke"-mekanisme for å konvertere rotasjon av håndtaket til opp-og-ned-bevegelse av fuglen. Jeg var litt bekymret for at klaringene på 0.6 - 1.0 mm ville gjøre den for skranglete, men det gikk helt fint! Vil likevel prøve å redusere klaringene noe, samt gjøre den litt mindre og billigere. Sjekk den ut her: https://www.shapeways.com/product/5D3G6L3UU/mechanical-bird-automaton?optionId=63478331 1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Kul sak, men er det virkelig noen som er villig til å betale 98 euro/900 kroner for det der? Lenke til kommentar
prohunter Skrevet 11. september 2017 Del Skrevet 11. september 2017 Jeg vet. Shapeways-prisene blir veldig dyr veldig fort. Jeg skal forsøke å redusere størrelse og materialbruk i fremtidige versjoner. Dette var mest for å prøve om det var mulig å lage en fungerende automaton med 3D-printing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå