Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

Vel, nå vet jeg ikke hvor mye du tar, men printe ting, justere printer ol tar mye tid. driver ikke noe veldedighet heller..

Er det mye justering o.l. med Flashforge'n? 

Jeg har brukt Makerbot en del på skolen, og der var det stort sett tut og kjør, plug n play osv. Titter litt på å kjøpe en printer og jeg syns Flashforge ser ganske grei ut! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå vet jeg ikke hvor mye du tar, men printe ting, justere printer ol tar mye tid. driver ikke noe veldedighet heller..

Er det mye justering o.l. med Flashforge'n? 

Jeg har brukt Makerbot en del på skolen, og der var det stort sett tut og kjør, plug n play osv. Titter litt på å kjøpe en printer og jeg syns Flashforge ser ganske grei ut! 

Har hatt den en god stund nå, men har ikke gjort noe vedlikehold på den enda. Burde kanskje smøre den inn litt med noe stoff, men så langt har den fungert perfekt.

Har ikke hatt den kjørende 24/7 heller, så må nok ha mer vedlikehold avhengig av hvor mye man bruker den. Men mtp justeringer ol så er det ingen problemer. plug&play :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

var på lan i 4 dager før jula og da printet printeren i bokstavlig tal 24/7 hadde mest ikke tid til å kjøle ned beddet etter printen var ferdig.. så da var det å få av printen og printe ny før tempen hadde gått noe som helst ner xD byttet plastikk et par ganger og det var den størte pausen printeren fikk.. stilte inn beddet en gang og vasket glassplaten den dagen jeg kom og nest siste dag. 
ellers så printet den perfekt på alle printene! :D (hadde litt problemer med selvlysende pla-en ifra kina da)

og da satt jeg igjen med ca 3800kr ETTER jeg hadde trekt ifra plastikken jeg hadde brukt :) sov jo og da var det en annen som printet for meg :) hadde ikke tid til å slutte. fikk printet alt utenom en CS:GO kniv.

derfor jeg vil selge CS:GO kniver på TG også :D tenk hvor mye jeg kan få der.. men tror jeg må starte firma eller noe slikt for å få lov å selge der? også må jeg jo skatte av de også sikkert..

også har jeg igjen 1000kr så er jeg i null på 3D printeren, ALT eksta utsyr og plastikken jeg har! (har 9 ruller, 3 som er nye/mest fulle og resten er rundt halvt brukt)

tenker jeg skal legge inn en bestilling på 3D net på 11kg (9kg til meg og 3kg til en annen)

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

Må vel kun skatte om du selger for mer enn 50.000kr året?

Uansett, om du selger modeller fra feks thingiverse.com så er det i utgangspunktet "ulovlig", så fremt det ikke står på nettsiden at du kan tjene penger på modellene (noe det sjeldent gjør så lenge opphavsmannen ikke får noe).

Aner ikke hvordan det er med stand på TG, men tipper man må betale noen kroner.

Lenke til kommentar

Må vel kun skatte om du selger for mer enn 50.000kr året?

Uansett, om du selger modeller fra feks thingiverse.com så er det i utgangspunktet "ulovlig", så fremt det ikke står på nettsiden at du kan tjene penger på modellene (noe det sjeldent gjør så lenge opphavsmannen ikke får noe).

Aner ikke hvordan det er med stand på TG, men tipper man må betale noen kroner.

ja er vel noe rundt der ja..

slik jeg forstår det på thingiverse så er det jo et symbol som står på noen filer at det ikke er lov å tjene penger på de, men filene jeg har (de jeg har solgt) er det ikke et sik symbol.

på TG så tenker jeg ikke på stand men være vanelig deltaker også selge til folk som vil ha, kommer jo til å printe ut diverse kniver før jeg går der slik jeg slepper å ta med printeren.. må sende mail til de å høre en dag :)

og hva tar dere for å tegne noe for noen? er ikke så veldig dreven på det men får en del til men tar jo litt tid..

Lenke til kommentar

Om du skal printe på plassen, så går jeg ut ifra at det er ok. men kan være greit og høre med dem da det kommer litt forskjellige kjemikaler ol ut av plasten når man printer.

Kan være greit og undersøke støynivået også. ikke sikkert sidemannen liker det noe særlig. Men mulig man ikke vil høre printeren i all støyet som er fra før av der :p

Lenke til kommentar

tror ikke jeg kommer til å printe på lanet.. tror jeg kommer til å ta med ferdig printet kniver og selger der.. kansje jeg tar den med for å printe ut litt speiselle ting (hvis noen vil ha noe annet enn det jeg tar med) men da regner jeg med at jeg må ha 2 plasser :p

men er jo mest det om det er lov å selge ting der selv, blir det tatt som svarte marked eller?

printer med PLA så kommer vil ikke ut særlig kjemikaler ol av det?

Lenke til kommentar

Tror jeg bare hadde holdt kjeft og ikke sagt det til noen. Kan ikke se for meg at man må be om tillatelse til å selge ting, med mindre det er i et veldig stort kvanta? Det deales jo med PC komponenter og den slags?

Nja.. må jo si det til noen for å få solgt noe ;) hvis jeg solgte ca 15 print på et lab med rundt 50 personer så tror jeg at jeg kommer til å selge en del mere på TG..

Men må se hva jeg gjør.. ikke sikkert det blir noe I det hele tatt.

Lenke til kommentar

Altså du skal ikke spørre arrangøren om å få selge, bare gjør det. Bedre å spørre om tilgivelse en tillatelse osv..

Hvor er det dere kjøper materiale? Finnes det noen gode butikker her til lands med kort leveringstid?

ahh okay :) 

jeg kjøper ifra www.3Dnet.no og synes det er billig å bra :) vet noen her inne på forumet ikke er så glad i de men har ikke hatt noe problemer med filamentet de sitt :) føler de et litt nye (er vel 1år gammelt) og gjør jo noen feil men de orner fort opp og tar kontakt med en gang! er veldig fornøyd med plasten, kundeservicen og prisen! :D (igjaffal på PLA og ABS ;) )

Lenke til kommentar

Altså du skal ikke spørre arrangøren om å få selge, bare gjør det. Bedre å spørre om tilgivelse en tillatelse osv..

Hvor er det dere kjøper materiale? Finnes det noen gode butikker her til lands med kort leveringstid?

jeg kjøper ifra www.3Dnet.no og synes det er billig å bra :) vet noen her inne på forumet ikke er så glad i de men har ikke hatt noe problemer med filamentet de sitt :) føler de et litt nye (er vel 1år gammelt) og gjør jo noen feil men de orner fort opp og tar kontakt med en gang! er veldig fornøyd med plasten, kundeservicen og prisen! :D (igjaffal på PLA og ABS ;) )

Fant dette på TG sine sider:

Merk at all kommersiell aktivitet i Vikingskipet (salg, reklame osv) krever en skriftlig avtale.

Ta kontakt for mer informasjon.

Så ta kontakt du

Lenke til kommentar

Fant dette på TG sine sider:

Merk at all kommersiell aktivitet i Vikingskipet (salg, reklame osv) krever en skriftlig avtale.

Ta kontakt for mer informasjon.

Så ta kontakt du

da tar jeg kontakt med de så fort jeg vet om jeg får biltt av en eller ikke! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg klarte jo ikke å holle meg unna en CNC maskin!

har begynt å bygget den og den blir STOR (1000x1500) men har sagt jeg ikke skal kjøpe spindel og styringskort før jeg har fått billappen..

post-311604-0-89977200-1452692933_thumb.jpg

post-311604-0-84326900-1452692936_thumb.jpg

post-311604-0-76172500-1452692939_thumb.jpg

post-311604-0-07510900-1452692944_thumb.jpg

synes den beygnner å bli bra :) har en del å gjøre. all elektronikk er jo ikke koblet, venter på 2 pakker ifra kina og sitter å ser om jeg får billiger kabelkjede ifra ebay enn å printe ut selv.

noen som kunne tatt på seg et tegne oppdrag for meg? :)

skulle hatt en ny holder til hotenden min som kan holde både direct og bowden oppsett..

har sett på denne: http://www.thingiverse.com/thing:1208398

printet den ut meeen hotenden min var for lav så må flytte holderen til hodtenden ner men får det ikke til selv.. også ville jeg snudd stepperen 90 grader slik at den var på siden istedenfor rett over..

skal kun bruke direct når jeg skal printe ninjaflex og ellers så blir det bowden oppsett :) tror den hadde vært greit for er kun to skruer jeg må løsne for å flytte stepperen :)

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...