Merko Skrevet 16. november 2015 Forfatter Del Skrevet 16. november 2015 Så bra ut den! Kansje jeg også ska printe en slik en da Hvilken laghøyde brukte du på den? Printet bare på "Fast". dvs 0.3mm Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 skal lage ny printer og lurte på om noen vet hvor jeg kan kjøpe 2 stk 300x300 hotbed? helst 230v slik jeg kan koble rett i kontakt og slepper så stor stømforyning.. og hvor får dere kjøpt alu profiler (firkantet alu rør med spor inni) Lenke til kommentar
djmathisen Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) skal lage ny printer og lurte på om noen vet hvor jeg kan kjøpe 2 stk 300x300 hotbed? helst 230v slik jeg kan koble rett i kontakt og slepper så stor stømforyning.. og hvor får dere kjøpt alu profiler (firkantet alu rør med spor inni) Ville kjøpt en silikonmatte. Jeg kjøpte en 200mmx200mm og klistret den på en aluplate. 220v og 500w. Blir varmt med en gang. Kanskje du kan ta kontakt med de på aliexpress og høre om dem har den størrelsen du ønsker. Aluprofiler, slike du tenker på da? Endret 18. november 2015 av djmathisen Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 skal lage ny printer og lurte på om noen vet hvor jeg kan kjøpe 2 stk 300x300 hotbed? helst 230v slik jeg kan koble rett i kontakt og slepper så stor stømforyning.. og hvor får dere kjøpt alu profiler (firkantet alu rør med spor inni) Ville kjøpt en silikonmatte. Jeg kjøpte en 200mmx200mm og klistret den på en aluplate. 220v og 500w. Blir varmt med en gang. Kanskje du kan ta kontakt med de på aliexpress og høre om dem har den størrelsen du ønsker. Aluprofiler, slike du tenker på da? takker! jepp er slike alupofiler jeg menere men ser nå at blir jo sikkert over 2k i alu profiler :/ da blir printeen mye dyrere enn det jeg trodde. må nok sjekke opp litt mere om div ting før jeg bygger den men hva tror dere? skal bygge en ultimaker ligene printer og tenkte å ha 4 stepper på z aksen (hotbedet) og en sensor der hotend er slik at sensoren måler avstand fra hotend til bed og hvis det er noe galt så stiller stepperene slik det blir rett.. altså hvis det ene hjørne er for lavt så går den ene stepperen seg litt opp slik at det blir helt rett tenker (og vil ha) en printer som er stabil bygd (bygger da med alu profil) og stor (600x300 bed og kansje 600 høy eller høyeren?) Lenke til kommentar
Stoype Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 http://rollco.no/produkter/aluminiumsprofiler/ Lenke til kommentar
djmathisen Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 skal lage ny printer og lurte på om noen vet hvor jeg kan kjøpe 2 stk 300x300 hotbed? helst 230v slik jeg kan koble rett i kontakt og slepper så stor stømforyning.. og hvor får dere kjøpt alu profiler (firkantet alu rør med spor inni) Ville kjøpt en silikonmatte. Jeg kjøpte en 200mmx200mm og klistret den på en aluplate. 220v og 500w. Blir varmt med en gang. Kanskje du kan ta kontakt med de på aliexpress og høre om dem har den størrelsen du ønsker. Aluprofiler, slike du tenker på da? takker! jepp er slike alupofiler jeg menere men ser nå at blir jo sikkert over 2k i alu profiler :/ da blir printeen mye dyrere enn det jeg trodde. må nok sjekke opp litt mere om div ting før jeg bygger den men hva tror dere? skal bygge en ultimaker ligene printer og tenkte å ha 4 stepper på z aksen (hotbedet) og en sensor der hotend er slik at sensoren måler avstand fra hotend til bed og hvis det er noe galt så stiller stepperene slik det blir rett.. altså hvis det ene hjørne er for lavt så går den ene stepperen seg litt opp slik at det blir helt rett tenker (og vil ha) en printer som er stabil bygd (bygger da med alu profil) og stor (600x300 bed og kansje 600 høy eller høyeren?) Hvordan vil du løse det med firmware og 4 z steppere? Er det ikke lettere å ha en induktiv føler slik som Printrbot bruker? Bruker selv en slik og synes det funker fjell etter du først har satt det opp skikkelig. Hehe, ja da blir det dyrt i aluprofiler vist du skal ha en slik type printer i den størrelsen Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Ja har tengt på firmware... Her funnet et kost meg 8 stepper driver så må jo bare forandre noen stepper driver til z istedenfor extruder Må høre med pappa om han kan skaffe noe billig alu profiler til meg Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Skal hive en utfordring på printeren i dag: http://www.thingiverse.com/thing:571949/#files Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Kanskje prøve på samme selv Lenke til kommentar
mroek Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Jeg fikk også lyst til å teste den, så nå er den under printing. Skeptisk til geviret. :-) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Da satt jeg i gang selv. dog en liten testversjon med 0.3mm så får jeg se hvor bra den gjør det. Lenke til kommentar
mroek Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Jeg kjører 0.2 mm, men jeg har jo ikke stor nok printer, så jeg har skalert den ned til 160 mm total høyde. Printeren klarer maks 180 mm, men jeg har litt kabelsalat over ekstruderen (skal rydde i det en gang), så da vil jeg ikke gå fullt så høyt. Jeg har fått litt spaghetti under buken på dyret, for der er det jo nærmest flatt. Må bare stusse det bort etterpå. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Jeg har fått litt spaghetti under buken på dyret, for der er det jo nærmest flatt. Må bare stusse det bort etterpå. Mye spaghetti? Eller ser det ut som pels? Kult! Jeg skal laste opp resultatet etterpå. Har tuklet noen timer nå da beina løsnet fra bordet. Måtte legge til litt brim. Printer uten support og .2 mm laghøyde. Printen tar ca 5h 17m Totalhøyde på min blir 114 mm Endret 21. november 2015 av Itek Lenke til kommentar
mroek Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Jeg bruker også brim for å gi litt bedre feste til beina. Nå er den godt i gang med geviret, og det ser foreløpig veldig bra ut. Det under buken er bare noen tråder som ikke festet skikkelig, siden jeg printer uten noen support. Min printtid blir vel knappe 3 timer, og som sagt 160 mm total høyde på dyret. Skal legge ut bilder når den er ferdig. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Prøver meg på nytt hvor den er litt større med 0.2mm Endret 21. november 2015 av Merko. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 hvordan klarer dere å printe så raskt? Jeg må ta pauser mellom hvert (15s) lag når jeg printer beina. Hva med dere? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Trengte ingen pauser her. Printeren velger selv hastighet avhengig av vansklighetsgraden hvor den printer. på beina feks går den roligere enn på overkroppen. ellers er det PLA jeg tester med. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 PLA her også. Printer på 178°C Lenke til kommentar
technicality Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Trengte ingen pauser her. Printeren velger selv hastighet avhengig av vansklighetsgraden hvor den printer. på beina feks går den roligere enn på overkroppen. ellers er det PLA jeg tester med. Hvilken printer har du atm ? Flashforge fant jeg fra bildet, men hvilken modell eksakt ? og kunne du delt litt mer info ? Pris, hvor du kjøpte, byggesett (tror jeg ikke) var det plug'n'play ? etc etc Takk Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 (endret) Aha. Kjører min på 210c (1,75mm) og 60c på bed Trengte ingen pauser her. Printeren velger selv hastighet avhengig av vansklighetsgraden hvor den printer. på beina feks går den roligere enn på overkroppen. ellers er det PLA jeg tester med. Hvilken printer har du atm ? Flashforge fant jeg fra bildet, men hvilken modell eksakt ? og kunne du delt litt mer info ? Pris, hvor du kjøpte, byggesett (tror jeg ikke) var det plug'n'play ? etc etc Takk Jeg har FlashForge Dreamer, som jeg kjøpte hos komplett.no. De tar den ikke inn lenger, men den kan kjøpes på konkurrenten dustinhome: https://www.dustinhome.no/product/5010871373/dreamer-3d-printer-2yr-serviceagreement den er dog noe dyrere der da man får en serviceavtale til 2000kr i prisen der. Men ja, Plug&Play. veldig enkel i bruk. Endret 24. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå