djmathisen Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Jeg tar gledelig imot den før den ryker på dynga Men som merko sier, det er nok helt normalt. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Ja, du må i alle fall teste den før du gir den opp. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Når folk spør meg hva jeg bruker 3D printeren til og om det var vært det så sier jeg jo selvfølgelig og at jeg printer ut mye fornuftig.. vet ikke om det stemmer helt da.. ble fornøyd med de to knivene der er 2 print til hver kniv så limer jeg de isammen med supoerlim det blir julegaven til alle vennene mine som spiller CS Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Forslag til printer til bruk på videregående skole (i undervisning) maks 20 000 ink mva? Helst enklest mulig å få igang uten å måtte modde, med god tilgang til reservedeler og tilbehør. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Triste nyheter folkens, Solidoodle er konk.: http://www.soliforum.com/post/108522/#p108522 Lenke til kommentar
Hoge Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Hvis det er noen er som har lyst til å komme inn i 3D printing ville jeg anbefalt mini fabrikator 3d printer by tinyboy eller bare den originale Fabrikator. Begge to er gode utvalg men den ene dyrere en den andre. Mini: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__80713__Mini_Fabrikator_3D_Printer_by_Tiny_Boy_Orange_EU_230V.html Fabrikator: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__76911__Turnigy_Fabrikator_3D_Printer_EU_Plug_EU_Warehouse_.html Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Jeg kan ikke tenke meg en eneste ting jeg har lyst til å printe med en 3D-printer... Lenke til kommentar
djmathisen Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Jeg kan ikke tenke meg en eneste ting jeg har lyst til å printe med en 3D-printer... Da skjønner ikke jeg hvorfor du gidder å skrive her 4 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 djmathisen: Kanskje dere klarer å omvende meg da vet du? Men er det noe annet enn plastleker man kan printe med disse? Nå har jeg jo hørt rykter om hva kriminelle bruker dem til, men det har jeg ingen tillit til at fungerer sånn som motstanderne av 3D-printere (journalister og andre skremmetanter) vil ha det til at det fungerer... Så kan man printe noe annet enn morsomme figurer? Toleransene på reservedeler printet i plastikk med 3D printer blir jo heller ikke all verden... Lenke til kommentar
technicality Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) djmathisen: Kanskje dere klarer å omvende meg da vet du? Men er det noe annet enn plastleker man kan printe med disse? Nå har jeg jo hørt rykter om hva kriminelle bruker dem til, men det har jeg ingen tillit til at fungerer sånn som motstanderne av 3D-printere (journalister og andre skremmetanter) vil ha det til at det fungerer... Så kan man printe noe annet enn morsomme figurer? Toleransene på reservedeler printet i plastikk med 3D printer blir jo heller ikke all verden... https://www.reddit.com/r/functionalprint blir litt "hmmm det hadde vært kjekt å ha" og med en 3d printer i huset så er det ikke noe som stanser deg fra å gjøre realitet av tanken Endret 10. november 2015 av technicality Lenke til kommentar
djmathisen Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 djmathisen: Kanskje dere klarer å omvende meg da vet du? ... Hehe, da beklager jeg Misforstod helt Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Triste nyheter folkens, Solidoodle er konk.: http://www.soliforum.com/post/108522/#p108522 Mest synd for de ansatte som mistet jobbene og folk som har utestående ordre. Er selv glad for at jeg ikke gikk for Solidoodle når jeg kjøpte min 2. 3D printer. Syntes de drev en dårlig forretningsmodel. Holdt kundene sine veldig mye utenfor i mange mange måneder. Jeg kan ikke tenke meg en eneste ting jeg har lyst til å printe med en 3D-printer... Joda, bruk hodet ditt du,så kommer du nok frem til noe! Lenke til kommentar
ingis_ Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Sidan det var over 100 sider på dinna tråden, så valgte eg å berre spørre Har tenkt å lage meg 3d printar som skuleprosjekt i år, og har dreve å leita rundt på nette etter ein god printar, men har eigentleg ikkje funne noko som eg veit funkar.Treng ein som ikkje er altfor komplisert å lage eller bruke, men eg går 1. året elektro, så ei lita utfordring må ein jo ha. DIY-kit hadde sikkert vore det beste, og helst ikkje meir enn 3-4000 kr, reknar med ein får ein ok+ skrivar for det. På førehand, takk for svar Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Sidan det var over 100 sider på dinna tråden, så valgte eg å berre spørre Har tenkt å lage meg 3d printar som skuleprosjekt i år, og har dreve å leita rundt på nette etter ein god printar, men har eigentleg ikkje funne noko som eg veit funkar. Treng ein som ikkje er altfor komplisert å lage eller bruke, men eg går 1. året elektro, så ei lita utfordring må ein jo ha. DIY-kit hadde sikkert vore det beste, og helst ikkje meir enn 3-4000 kr, reknar med ein får ein ok+ skrivar for det. På førehand, takk for svar finnes mange kit.. anbefaler prusa i3 f.eks reprap eller greetech. er veldig lett å montere og få i gang har selv reprap prusa i3 og den koster vel rundt 2-2,5k + toll og det da.. finnes også mange fine og nyttige ting til den på thingsiverse. har en kamerat som har greeetech og kan ikke si at vi er noe fornøyd med den til nå igjaffal... har vært en del problemer med den og han har vel ikke fått printet noe særlig med den ennå.. men om der er han som fikk noe ødelagt eller hva det vet jeg ikke.. og når jeg først skriver her så kan jeg jo spørre hva folk pleier og ha i infill og om noen vet hvordan man kan få .IGS filer til .STL filer? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 ... og når jeg først skriver her så kan jeg jo spørre hva folk pleier og ha i infill og om noen vet hvordan man kan få .IGS filer til .STL filer? Jeg kjører som regel på 20% - det holder for de alle fleste deler. Bruker også heller å øke antall outline / perimiter - til f.eks. 3-4 - da det gir ofte best forbedring på stabilitet vs tid. 50% på deler som skal "brukes" aktivt Outlines gir også betydelig forbedring på mindre deler. Når det gjelder iges filer, så kjenner jeg ikke til noe fast standalone løsning - men de fleste 3D pakker kan importere de. F.eks. Rhino 3D, MoI 3D - tipper også Autodesk Fusion 360 kan det. Og alle de har gratis prøve perioder. Må også nevnes at Fusion 360 koster bare 30 euro i mnd. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 ... og når jeg først skriver her så kan jeg jo spørre hva folk pleier og ha i infill og om noen vet hvordan man kan få .IGS filer til .STL filer? Jeg kjører som regel på 20% - det holder for de alle fleste deler. Bruker også heller å øke antall outline / perimiter - til f.eks. 3-4 - da det gir ofte best forbedring på stabilitet vs tid. 50% på deler som skal "brukes" aktivt Outlines gir også betydelig forbedring på mindre deler. Når det gjelder iges filer, så kjenner jeg ikke til noe fast standalone løsning - men de fleste 3D pakker kan importere de. F.eks. Rhino 3D, MoI 3D - tipper også Autodesk Fusion 360 kan det. Og alle de har gratis prøve perioder. Må også nevnes at Fusion 360 koster bare 30 euro i mnd. okay! bruker 20%infill og 0.8mm bottom/top thikness og 0.8mm shell thickness men lurte på om jeg brude gå ned på innfill på pyntegjenstander.. printer ut en liten M4 nå og har 20% infill men lurte på om jeg skulle skale den opp til 1:1 men da kommer tiden til å gå VEELDIG opp.. :/ okay må prøve noe av det å se hva jeg liker best.. er bare meg og 2 andre kamerater som lurte på om vi skulle printe ut iron man drakta i orginal størrelse og de har bare .IGS filer.. ja kan vel ikke slice det i cura eller sli3r? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 ... .iges filer er ikke i riktig format for 3D printing. De fleste programmer kan kun takle .OBJ eller .STP filer Så du må først åpne de i et 3D program for å genere .STP filer ut av de Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) ... .iges filer er ikke i riktig format for 3D printing. De fleste programmer kan kun takle .OBJ eller .STP filer Så du må først åpne de i et 3D program for å genere .STP filer ut av de ja vet det men hadde et lite håp om at det var mulig å slice det prøve rhino 3D og så veldig lett ut men objekte ble veeeldig liten i cura.. vet ikke om det er programmet som minsker det ned eller om filene er så små.. tenkte jeg skulle bytt en printer ifra bunnen av nå i nærmeste framtid.. og lurte på noen små ting.. tenkte den skulle se noe lignene ut som en ultimaker.. og tenkte jeg skulle ha 4 stepper på hotbedet og kunne kjøre de hver for seg og ha en sensor som auto levla hele brettet.. altså hvis det ene hjørne er litt lavere enn de andre så kjører motoren opp slik at det er like høyt. tenkte også og ha 2 hotend og 300x300 eller noe slikt print arial vil også bygge den av aluminiums profiler (de firkantet med spor inni) for å få den stabil. hva tror dere? kommer det til å funke bra eller skal jeg bare gi opp før jeg har begynt? har forrseten funnet dette kortet jeg tenker å bruke: https://www.panucatt.com/Azteeg_X3_Pro_p/ax3pro.htmgjærne si ifra hvis dere vet om et billigere kort eller noe jeg kan bruke Endret 24. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. november 2015 Forfatter Del Skrevet 16. november 2015 Printet meg stand til min nye Samsung Galaxy S6 tlf. Må bare få kjøpt trådløs lader imorgen, så plassere den inn der. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Printet meg stand til min nye Samsung Galaxy S6 tlf. Må bare få kjøpt trådløs lader imorgen, så plassere den inn der. Så bra ut den! Kansje jeg også ska printe en slik en da Hvilken laghøyde brukte du på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå