Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig kjekt med Simplify3D at man kan dele opp en STL-fil i flere deler.

Eks bildet under er egentlig én STL-fil, mens med et klikk så deles den opp i 25 deler, slik at man kan finjustere hver enkel del, eller bare forskjellig infills på forskjellige deler ol.

tX78c02.png

Lenke til kommentar

Hmm Ingen anelse. har ikke noe erfaring med den problemstillingen.

---------------

Printet ut 2 ting idag.

1) TSA Master Nøkkler, som kan låse opp alle TSA-låser. Måtte seff dra til Clas Olshon og kjøpe en lås idag for testing.. joda det funka fint!

HvhtRhr.jpg

2) Lagde også en god gammedags "gear" fra Thingiverse. Ble noe liten, så må kanskje lage en større versjon senere. Veldig fornøyd med at jeg ikke måtte finpusse på noenting. alt passet 100% perfekt uten support/raft.

Koblet den på drillen. funka også veldig bra! :p

zqc8sBt.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Er en kamerat av meg som kjøpte en greeetech prusa i3 pro x og fikk den igår.. Han skrudde den isammen igår og idag og når han skulle starte det så funka mest ikke noe... så han kom jo sefølgelig til meg...

Etter mye justeringer og slikt så fikk jeg x y og z aksen til å fungere, hotbed og hotend varmer seg opp og funker som det skal.. MEN extruderen VIL ikke gå! Byttet den over til x aksen og da svev extruderen, byttet driver kort 9g det funker men når jeg kobler til en stepper til der extruderen skal kobles til så funker det ikke... Uansett hvilken stepper det er..

Vi prøvde å printe en test cube og alt funker utenom extruderen....

Så jeg lurte på om noen har noe erfaring med denne printeren og/eller vet hva som er galt? Printeren har et gt2560 kort og står hos meg nå..

Har forsåvidt ennå problemer med at min extruder skipper.. men tror jeg har funnet ut hva som er problemet og skal fikse det I morra (skulle det idag men så kom han andre med sin printer)

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

jeg klikker snart!

1. får ikke til greeetech printeren... uanset hva jeg gjør så funker ikke extruder sloten.. altså jeg kan bytte rundt på driverene og slik og de funker, kan flytte rundt på stepper motorene og de funker men med en gang jeg prøver på det extruderen skal værer så funker det ikke.. prøvd å varme hotenden opp til over 170 grader og det funket heller ikke... :(

2. skulle forandre fra 0.4 dyse til 0.3 for å sjekke om det hjalp på min reprap prusa i3.. men når jeg koblet til usb kablen i printeren og i dataen så blinket kortet blått og etter det så kunne jeg ikke styre printeren ifra dataen og skjermen på printeren funker ikke så kan ikke styre den derifra heller.... 

så hvis noen kunne være så snill å hjelpe meg så plis hjelp meg før jeg klikker!.. får også ny pult idag OG vannkjølingsdelene til PC-en min men må nok drøye den en stund til ja.. :(

er sikkert bare en liten feil på begge printerene men jeg har IKKE noen ide hva det kan være..

Lenke til kommentar

Da er begge printeren oppe å går! Greeetech trenger noen små finjusteringer slik at de går helt rett men det er jo ikke så vanskelig men tar litt tid..

Når det kommer til min så skipper forsatt extruderen når jeg printer... Vet ikke hva det kan være og lurer på om jeg skal bare sette den til direct og ikke ha bowden på den lengre å se om deg hjelper...

Kan det ha noe med røre og gjøre? For det skjer mest når den går fort.

post-311604-0-35155700-1445177303_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått litt erfaring med Duplicator i3, og generelt sett så mener jeg det er mye maskin for pengene. Jeg bestilte fra 3DNet, og fikk først en "gammel" maskin (som manglet mange av fabrikkens oppdateringer), men 3DNet ordnet kjapt opp og sendte sporenstreks en ny maskin som var oppdatert med det meste (manglet fremdeles noe småtteri, men greit å fikse).

Jeg har også kun printet med filament fra 3DNet, og jeg kan ikke finne noe galt med dette. Jeg får fine utskrifter, eksempelvis denne (forumet nekter meg å legge bildet inline).

Basen er skrevet ut med lav kvalitet, så den er ikke så fin, men skallen er utrolig flott. 0.2 mm laghøyde, skrev ut både under- og overkjeve samtidig.

Min erfaring med filament fra 3DNet er altså god, selv om andre her mener det er ubrukelig.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått litt erfaring med Duplicator i3, og generelt sett så mener jeg det er mye maskin for pengene. Jeg bestilte fra 3DNet, og fikk først en "gammel" maskin (som manglet mange av fabrikkens oppdateringer), men 3DNet ordnet kjapt opp og sendte sporenstreks en ny maskin som var oppdatert med det meste (manglet fremdeles noe småtteri, men greit å fikse).

Jeg har også kun printet med filament fra 3DNet, og jeg kan ikke finne noe galt med dette. Jeg får fine utskrifter, eksempelvis denne (forumet nekter meg å legge bildet inline).

Basen er skrevet ut med lav kvalitet, så den er ikke så fin, men skallen er utrolig flott. 0.2 mm laghøyde, skrev ut både under- og overkjeve samtidig.

Min erfaring med filament fra 3DNet er altså god, selv om andre her mener det er ubrukelig.

Er også kjempefornøyd med 3d net MEN de har ikke helt kontroll på alt når du bestille og de sender!

Bestilte en e3d v6 hotend og 5kg plast. De ringte dagen etter og sa de ikke fikk inn den ene rullen med plast før onsdag neste uke men jeg kunne ta en annen farge så kunne de sende den dagen. Jeg tok en annen farge også sende de samme sag og jeg fikk med meg noen meter med wood filament

Dagen jeg fikk pakken så ringte de meg før jeg hadde hentet pakken og sa de hadde glemt å sende me en del til hotenden så de sendte den samme dag. Men når jeg hentet pakken så manglet jeg ikke noe :)

Er fornøyd med plastikken og kundeservicen de sin og kommer garantert til å handle der igjen

Lenke til kommentar

post-7631-0-80187100-1446123264_thumb.png

Dette har vært i mine tanker i snart 1 år tid snart. Jeg har ført begynt å blogge litt selv, men ser fort at det blir litt for lite stoff med litt ensformig vinkling - dvs kun ting jeg lager og interesserer meg for.

Samtidig savner jeg et nettsted dedikert til 3D printing i Norge. Og ikke 3D printere - men nettopp hva man kan lage med 3D printere. Historiene bak det, som kan inspirere.

Medium er et sted der man kan publisere innlegg men også samle de under ett paraply. Her er noen eksempler:
https://medium.com/vantage
https://medium.com/message

Nylig ble det mulig å registrere egne domener knyttet til medium publikasjon, så jeg registrerte www.3davisen.no

Og med dette vil jeg gjerne invitere folk til å bidra til 3Davisen :)

Edit: Bare for å nevne det, jeg tjener ingenting på det, det er ingen reklame eller noe slikt.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Har enda ikke fått brukt min M3D printer, når jeg endelig fikk den så var nye OSX allerede kommet ut, og det støtter den ikke.

Så jeg har ikke fått testet at den fungerer engang.

Jeg slo den nettopp på, og viften høres ut som den kjører på full, så for alt jeg vet er noe røket og hele printeren er søppel. Så min svipptur inn i 3D printing er kortlevd. Garantien på 6 måneder går nok ut før jeg får testet den, og da er det bare å hyve den rett på dyngen. 

Har iallfall lært å ikke kjøpe slike ting på Kickstarter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...