iam99pk Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Nei va et annet program... tror det var noe med 123 xD Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Nei va et annet program... tror det var noe med 123 xD 123D design? http://www.123dapp.com/create Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Autodesk 123d design var det jeg leter etter Lenke til kommentar
Itek Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Her har dere også noen interessante linker... Autodesk Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 (endret) for noe drit! vifta som kjølte ned kjøleribba på hotenden sluttet å funke så den ble varm og plasten stoppet opp! fikk tømt den for plastikk og håper den funker fint igjen nå.. og byttet vifte så nå sviver den er det verd å kjøpe denne og er det verd til den prisen? http://3dnet.no/collections/tilbehor/products/e3d-v6-hotend-komplett-kit kommer jeg til å merke noe forskjell? har en dårlig kina kopi nå.. Endret 24. november 2018 av Countryman Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Om jeg ikke husker feil, så er det flere brukere i denne tråden som er missfornøyd med filamentet de har fått derfra. Jeg har selv ikke testet noe derfra, men hadde nok holdt meg unna, om det viser seg at det stemmer. Kommer kanskje opp noe om du søker på "3dnet.no" i forumtråden her. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Om jeg ikke husker feil, så er det flere brukere i denne tråden som er missfornøyd med filamentet de har fått derfra. Jeg har selv ikke testet noe derfra, men hadde nok holdt meg unna, om det viser seg at det stemmer. Kommer kanskje opp noe om du søker på "3dnet.no" i forumtråden her. tengte mere på den hotenden nå enn plastikk.. spurte på facebook og der var alle som svarte veldig fornøyd med 3dnet... Lenke til kommentar
mroek Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Har bestilt en Wanhao Duplicator i3 pluss noen ruller filament fra 3DNet, dessverre før jeg hadde funnet denne tråden. Det er ikke sendt enda (printeren var på fjernlager), så jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Hvis det kun er én person som er dokumentert misfornøyd med filamentet fra dem, så kan jo han ha vært uheldig. Printeren skal jeg jo uansett ha, men retur av filament er jo mer stress enn eventuelt å ikke motta det i første omgang. Så et spørsmål om software. Har studert litt på det, og ser at Simplify3D anbefales av mange, men spørsmålet er jo om det er verd prisen. De mest aktuelle alternativene er vel Repetier og Cura, som koster null. Hvilken programvare er folk mest fornøyd med her inne? Er det mange av dere som har kjøpt Simplify3D, og som synes det er verd prisen? Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Har bestilt en Wanhao Duplicator i3 pluss noen ruller filament fra 3DNet, dessverre før jeg hadde funnet denne tråden. Det er ikke sendt enda (printeren var på fjernlager), så jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Hvis det kun er én person som er dokumentert misfornøyd med filamentet fra dem, så kan jo han ha vært uheldig. Printeren skal jeg jo uansett ha, men retur av filament er jo mer stress enn eventuelt å ikke motta det i første omgang. Så et spørsmål om software. Har studert litt på det, og ser at Simplify3D anbefales av mange, men spørsmålet er jo om det er verd prisen. De mest aktuelle alternativene er vel Repetier og Cura, som koster null. Hvilken programvare er folk mest fornøyd med her inne? Er det mange av dere som har kjøpt Simplify3D, og som synes det er verd prisen? leser du på denne tråden så er det mange som er misfonøyd med 3d net sin filament.. men jeg spurte på facebook gruppa ( 3D Printer Norge og der er alle veldig positive til 3D net.. så vet ikke hva som er rett.. kan jo være folk i denne tråden har vært uheldige også.. jeg bruker repetier host og slic3r på min reprap prusa i3 og er fornøyd.. har ikke prøvd cura enda men de sier det er godt men tror det kommer litt ann på hva du blir vant med. for meg så funker slic3r bra.. (har hatt noen problemer med at det tar lang til å slice men det kan bare være skole pc-en som er dårlig) Lenke til kommentar
mroek Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jaja, jeg gir det en sjans, så får vi se. Det som kanskje er mer irriterende er at jeg nettopp oppdaget at denne printeren er veeeeldig mye billigere på advance.no: http://www.advance.no/item.aspx?id=5958510 What's the catch? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 Vel, du har jo angrefrist. Bare avbestille så handle fra advance.no - har dog ingen erfaring med dem igrunnen aldri hørt om dem. Når det kommer til printe program, så bør du nok teste ut Repetier Host og eller evt Cura ol. Er meningsløst og kjøpe programmer i starten når det allerede er mer en gode nok programmer som gjør jobben godt nok Selv kjøpte jeg Simplify3D. Angrer ikke i det heletatt. Har en god del avanserte funksjoner + at den gjør om "3d fil til tekst" ekstremt fort. Men som nevnt, de andre gratisversjonene er veldig gode de også Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Har kjøpt meg ny hotend idag! Kjøpte også tyflonrør son jeg har noe liggende og kjøpte 1kg ABS og 3KG PLA. Gleder meg til deg kommer slik jeg kan printe led noe sikkelig plastikk og ikke bare den halla Kina plastikken jeg har brukt til nå Lenke til kommentar
mroek Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Vel, du har jo angrefrist. Bare avbestille så handle fra advance.no - har dog ingen erfaring med dem igrunnen aldri hørt om dem. Når det kommer til printe program, så bør du nok teste ut Repetier Host og eller evt Cura ol. Er meningsløst og kjøpe programmer i starten når det allerede er mer en gode nok programmer som gjør jobben godt nok Selv kjøpte jeg Simplify3D. Angrer ikke i det heletatt. Har en god del avanserte funksjoner + at den gjør om "3d fil til tekst" ekstremt fort. Men som nevnt, de andre gratisversjonene er veldig gode de også Jeg synes prisen hos Advance var merkelig lav, og jeg har aldri handlet fra dem (heller) før, så jeg sjekker først med 3DNet hva de sier. Når det gjelder programvare så skal jeg selvfølgelig teste noen av gratisprogrammene først, men jeg har allerede lest meg litt opp på Simplify3D (samt sett gjennom videoene deres), og jeg synes det ser ut som de har laget et veldig fint produkt, som muligens er noe mer brukervennlig enn gratisalternativene. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 Jepp. Om du vil ta deg råd til Simplify3D så er det absolutt ett av bedre programmene, men om du vil spare mest mulig, så gjør de andre gratisalternativene sammen jobben stort sett. Så kan du evt oppgradere senere om det er noen funksjoner du savner. --- Når det er sagt, så har jeg nettopp komt meg inn i ny leilighet, så da er jeg i full gang med det ene rommet til 3d printeren. Tenker jeg skal plassere den inni et skap, så blir det iallefall tålig lydisolert. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Hvilke måte er best å oppbevare plastik på? Ha en tett boks med son fuktighets kuler? Lenke til kommentar
mroek Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Hvilke måte er best å oppbevare plastik på? Ha en tett boks med son fuktighets kuler? Det høres umiddelbart ut som en god ide, ja. En tett plastkasse med en fuktsluker i er sikkert fint. Den vil jo vare veldig lenge om kassen er tett. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Da var printeren min endelig igang igjen etter en god stund "downtime". Fått seg eget rom også, så da slipper jeg noe støy fra den. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Hvilke måte er best å oppbevare plastik på? Ha en tett boks med son fuktighets kuler? Det høres umiddelbart ut som en god ide, ja. En tett plastkasse med en fuktsluker i er sikkert fint. Den vil jo vare veldig lenge om kassen er tett. vet ikke om der er ironi eller ikke? hva gjør dere andre da? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Jeg lar de nye være i plastbosene dem kommer med, som er sugd ut for luft, ellers har jeg de åpne rullene bare stående i skapet. aldri hatt noe problem med dem i ettertid. Men nå er dem plassert på et godt isolert rom uten noe fukt da. Lenke til kommentar
mroek Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 Hvilke måte er best å oppbevare plastik på? Ha en tett boks med son fuktighets kuler? Det høres umiddelbart ut som en god ide, ja. En tett plastkasse med en fuktsluker i er sikkert fint. Den vil jo vare veldig lenge om kassen er tett. vet ikke om der er ironi eller ikke? hva gjør dere andre da? Var ikke ironi fra min side, det sies jo at de skal oppbevares tørt, og da må det jo være fint med en slik fuktsluker, for det er jo ikke spesielt praktisk å vakuumere en boks uten at den kollapser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå