Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

Takker, Splitter.

Problemet er at problemet gjerne ikke vil oppstå før printeren har stått i en 4 timer...

Jeg har et par hovedmistenkte:

- For lav spenning (liten kraft) i ekstruder-motoren

- Filamentet har perioder der det krever ekstra høy temperatur.

- Noe helt annet.

Hvilken skriver har du? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå snakker vi ja, takk 

Komplett solgte den tidligere iår (når jeg kjøpte). mulig du kan få dem til og bestille igjen.

De kjøper fra CreativeTools.se.

Fikk mail om at innkjøpssjefen i komplett fikk mailen min.

Jeg skrev enkelt, tar du den inn, så kjøper jeg den  :)

Lenke til kommentar

Nå snakker vi ja, takk

Komplett solgte den tidligere iår (når jeg kjøpte). mulig du kan få dem til og bestille igjen.

De kjøper fra CreativeTools.se.

Fikk mail om at innkjøpssjefen i komplett fikk mailen min.

Jeg skrev enkelt, tar du den inn, så kjøper jeg den :)

Nå har de det skriftlig at du kjøper den hvis de tar den inn så nå må du betale dobbel pris :( Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

Det er jo det jeg hadde sett for meg uansett, slipper iallefall å bli lurt av en makerbot til 40 laken :^

Krysser fingrene for at de vet at jeg vet hva den kostet sist, samt dustin har den.

Hvor mange prosent av en 1kg-rull bruker man på en print? Hvor langt er et tau.. Burde kanskje kjøpe 30kg av alle fargene uansett

Lenke til kommentar

Tror komplett selger den noe billigere enn creativetools.se, da komplett ikke solgte med service avtale innkludert i denne (noe man kan kjøpe seperat fot noen laken).

Jeg gav 12490

HxZKily.png

Ang prosent man bruker pr 1 kg rull kommer veldig an på. ingen fasit svar på noe slikt, da man kan printe en stor kloss som veier 1 kg, eller en like stor kloss som veier noen få gram.

Det hele kommer egentlig an på hvor mye plast inni modellen du vil ha. de fleste printer med rundt 20-30% plast (slik at det blir sånn edderkopp-mønster på innsiden som holder objektet sterkt).

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Og hvor sterkt er det? Klarer man å bite av deler, knekke med hendene. 

Er det sammenlignbarn med noe man ellers har i hverdagen? 

Om noen har svart plast og printer AMMO som en og en bokstav ( kanskje 10 cm høy og 3ish mm tykk og en håndgranat (i 3d) splintene uthevet , eller som en halv granat med flat underside , så vifter jeg med visa. 

Skal få 1300kr + frakt. 

Skal lime det oppå en ammokasse som er 150x50 cm 

Dette er ikke noen kjøpe-post, bare skriver ned tankene mine som gir mulighet til å trigge interesse på pm. 

Lenke til kommentar

Om du ikke har fått til noe innen 1-2 uker så kan jeg sikkert bistå. Mitt i en flytteprosess, så har ikke fått satt opp alt på plass enda.

Ang styrken, så er ABS samme plast som LEGO er laget av, så du kan jo vurdere selv. Men det kan absolutt bli veldig sterkt.

Uansett, så bør alle prints "etterbehandles" om du skal bruke det til noe pent (feks pynt ol).

Eks. En kar som printet ut denne:

v8IGLCJ.jpg

Enkel sak. Med litt spray\lakk så ble den til:

OkVZfLg.jpg

Samme med:

AkmNORn.jpg

TW6yVXv.jpg

aRaDco4.jpg

Så et litt større bilde.. :p (Høyreklikk vis bilde for full str)

IyWHzKz.jpg

Vanlig print uten noe form for lakk\spray eller annet texture ser jo bare kjedelig ut i forhold :p

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...