Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli passe desperat her...

Observert: Ekstruder stepper motoren går fram og tilbake og vil ikke ekstrudere plastik. Resultatet blir områder med lite/ingen plast.

Hva er årsaken til dette?

attachicon.gif2015-09-05 19.25.36.jpg

Hva jeg har gjort:

Rengjort ekstruderen

Koblet opp alt av ledninger på nytt.

Justert pot´en på stepper driverne (står nå på ca 0,25V)

Marlin fw. Bruker Cura til å slice med.

90% sikker på at det har med printeren å gjøre da. enten filament, stepper drivere eller... noe annet.

Hjelp!   -.-

Vet ikke hvor mye hjelp det er i dette forslaget, men hvis det er mulig å se at motoren fusker når problemet oppstår, ville jeg nok ha prøvd å kjøre motoren på "tomgang" (altså uten plast), og sett om jeg kunne ha provosert fram feilen på den måten. Har du tilgang til et multimeter så kan du jo også måle spenningen som motoren faktisk får.

Lenke til kommentar

Takker, Splitter.

Problemet er at problemet gjerne ikke vil oppstå før printeren har stått i en 4 timer...

Jeg har et par hovedmistenkte:

- For lav spenning (liten kraft) i ekstruder-motoren

- Filamentet har perioder der det krever ekstra høy temperatur.

- Noe helt annet.

Lenke til kommentar

Jepp kjøpte min fra aliexpress og er veldig fornøyd med den :) finnes masse du kan oppgradere på den (det jeg printer ut på det bilder er ny holder til hotend) tog heller ikke så langt tid å montere den og begynne å printe... Fikk den på morgen og begynte å printe på kvelden og jeg satte ikke hele dagen med printeren heller.. Dette er min første print så har jo hatt mange små problemer pga jeg ikke kan det men begynner å komme seg nå :) fikk også med 2kg plastikk så har bare printet med den og jeg synes den er bra men kan godt være at et onkelig merke er bedre å printe med. Eneste negative med det er at det ikke følger mest glassplate så den må du kjøpe utenom men du kan printe uten den også men er lettere å levle hotbedet og du sipper riper I alu platen

Lenke til kommentar

Jatakk til en som har alt med, alle finesser og er best og lett om det kan kjøpes seg fri fra problemer. 

Jeg vil printe , ikke måle volt på motorene. 

Bare til å linke om man vet om en. 

Var i samme sko selv. Veldig mange som vil bygge dem fra bunnen av, som forsåvidt er forståelig, men jeg som deg ville bare printe ut ting til andre prosjekter, ikke finjustere på printeren.

Jeg kjøpte Flashforge Dreamer,

så langt er jeg veldig fornøyd. :) Men er jo ekstremt mange printere med tilsvarende\samme funksjoner idag så er veldig mye der ute idag.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Jatakk til en som har alt med, alle finesser og er best og lett om det kan kjøpes seg fri fra problemer. 

Var i samme sko selv. Veldig mange som vil bygge dem fra bunnen av, som forsåvidt er forståelig, men jeg som deg ville bare printe ut ting til andre prosjekter, ikke finjustere på printeren.

så langt er jeg veldig fornøyd. :) Men er jo ekstremt mange printere med tilsvarende\samme funksjoner idag så er veldig mye der ute idag.

Link den rette da så jeg får se. 

Nå er det bilde av en glisende mann bare som skulle ønske han hadde en printer. 

Lenke til kommentar

Link den rette da så jeg får se. 

Nå er det bilde av en glisende mann bare som skulle ønske han hadde en printer. 

Ops

http://www.creativetools.se/hardware/3d-printers/flashforge-dreamer

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...