Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?

Anbefalte innlegg

Arc overhangs er ikke noe nytt, men det har ikke blitt implementert som en offisiell funksjon såvidt jeg kan se. Det kan kanskje endre seg i nær fremtid. Ser det er mulig med Prusa og Orcaslicer. Spennende løsning på store overheng!

Edit: En veldig lik løsning finnes i Orca, faktisk! Den heter Extra perimeters on overhangs.

image.thumb.png.899256e68154bd752a679dbed9259039.png

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forsøker å lage en modell i Sketchup Free, men Cura liker den ikke. Modellen er mer avansert enn vist på bildet der jeg har tegnet et kvadrat og en profil på siden som er extrudert med "follw me"-verktøyet. Samme problem oppstår.

Har noen tips?

sdcfm.jpg

Lenke til kommentar
9 hours ago, mobile999 said:

Jeg forsøker å lage en modell i Sketchup Free, men Cura liker den ikke. Modellen er mer avansert enn vist på bildet der jeg har tegnet et kvadrat og en profil på siden som er extrudert med "follw me"-verktøyet. Samme problem oppstår.

Har noen tips?

sdcfm.jpg

Prøvd Orca slicer? Etter å ha bytta til den føles Cura helt avleggs ut..

Er profil der til ender printerne. Kansje den liker modellen din bedre. Er basert på en helt annen motor (Prusaslicer)

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (9 timer siden):

Har noen tips?

Jeg tror det er fordi modellen ikke er hel, den mangler yttervegger. Prøv å google, andre har sikkert hatt samme problemet.

Eventuelt prøv å exoprter til annet format, som 3mf. Har Sketchup Free noe skjekk modell funksjon? Eventuelt kan du prøve diverse stl repair tool (google). 

Lenke til kommentar
toreae skrev (5 timer siden):

Har Sketchup Free noe skjekk modell funksjon?

Nei.

Complexity skrev (5 timer siden):

Prøvd Orca slicer?

Takk. Den har visst reparasjons funksjon som ser ut til å ha fikset modellen.

Foresten er det kun GitHub som er offisiell nedlasting av Orca Slicer. Diverse nettsider er imposters.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Sjørøver said:

Er delta printer helt ut nå? Ser flsun fortsatt selger. Det var jo det store når jeg begynt å kikke på 3d printing rundt 2010(?).

Delta printere er jo laget for ekstrem fart og har et veldig lite printareal. Er vel mer aktuelt for prototyping og for de som har helt spesielle behov. En Core X-Y eller moderne bedslinger er mye bedre for hobbybruk og printing ellers.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Sjørøver said:

Er delta printer helt ut nå? Ser flsun fortsatt selger. Det var jo det store når jeg begynt å kikke på 3d printing rundt 2010(?).

Ja ganske ute.. CoreXY printer omtrent like raskt nå og har mye større bed.

Er helt sprøtt hvor rask min Creality K1 SE er, og den er sikkert ikke blandt de raskeste heller. Morro når den kalibrerer seg og hele greia bare står å dirrer høyere og høyere i frekvens. Har kommet seg en del i printerverden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (22 timer siden):

Ja ganske ute.. CoreXY printer omtrent like raskt nå og har mye større bed.

Er helt sprøtt hvor rask min Creality K1 SE er, og den er sikkert ikke blandt de raskeste heller. Morro når den kalibrerer seg og hele greia bare står å dirrer høyere og høyere i frekvens. Har kommet seg en del i printerverden.

Ser at flsun 1 trenger ca 60% av tiden på noen print, så det er jo fortsatt en del å hente.  Jeg har som mål å lære meg CAD og lage en del deler til bil dette året. Derfor jeg er inne på tanken om en delta, rask prototyping. Har en ender 3 og en ender 5+ også.

Lenke til kommentar
41 minutes ago, Sjørøver said:

Ser at flsun 1 trenger ca 60% av tiden på noen print, så det er jo fortsatt en del å hente.  Jeg har som mål å lære meg CAD og lage en del deler til bil dette året. Derfor jeg er inne på tanken om en delta, rask prototyping. Har en ender 3 og en ender 5+ også.

Har forhåpentligvis blitt bedre med Delta gjennom årene. Brukte å være ett mareritt å kalibrere 😅

Pass på å finne en som kjører Klipper da eventuelt støtter å kjøre klipper fra Raspberry pi så får du best resultat med hurtig print.

Lenke til kommentar

Delta er vel for helt spesielle formål, det er egentlig ikke mange av dem som gir en reell gevinst. Jeg har en delta stående som ikke blir brukt. Printeren jeg bruker starta livet som en Sovol SV01 (Ender 3ish) men etter ombygging med ny hotend og extruder, overgang til Klipper og oppjustert strøm til steppere har den halvvert printtiden på harde materialer. 

Har en kompis som skal bygge om en Ender 5 plus for meg nå med corexy, og Voron toolhead (mulig vi bygger multi toolhead). Det blir en printer med 350x350 bed (410x410 om vi bygger hydra på den) litt over 400mm høyde, trolig 10k+ aks og high flow, da blir den i praksis raskere og MYE større enn det meste av deltaprintere. Delta er interessant, men i dag tror jeg nesten du må oppgradere til Klipper og bygge litt for å hente ut noen fordeler. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...