Dovreekspressen Skrevet 17. september Del Skrevet 17. september Leo_ skrev (På 13.9.2024 den 12:40 PM): Printa kolbeforlenger med "støtdemper" i TPU til ene rifla i går, testa ut "Fuzzy Skin" i sliceren, ga litt snedig overflate og muligens litt mykere vegger. Snedig! Er dette på et våpen med nevneverdig rekyl? Ser ikke ut fra bildet hva den sitter på. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. september Del Skrevet 17. september Dovreekspressen skrev (9 timer siden): Snedig! Er dette på et våpen med nevneverdig rekyl? Ser ikke ut fra bildet hva den sitter på. Næh, det er lite rekyl, men bittelitt er det jo og så må jeg antageligvis ta noen grep for å få opp totallengden på våpnet for jeg tror det blir akkurat under minstemål når jeg får kappa løpet litt. Våpnet er en Sig Sauer MPX, om du ikke er kjent med dynamisk sportsskyting så er det en rifle i pistolkaliber sånn at vi kan trene og konkurrere på pistolbaner uten å skyte i filler backstopen. Rasende morsomt våpen, og litt spesielt design så den har veldig lite følt rekyl. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. september Del Skrevet 17. september (endret) Har tegna og printa en "sokk" i Ninjaflex til magasinet, er plastmagasin til en snau 1000-lapp pr. stk. så det er verd å prøve å unngå å knuse når det slippes i bakken. Når jeg får de nye magasinene 35-smells magasinene får jeg se om sokken passer på disse også, før jeg legger ut på finn igjen Endret 17. september av Leo_ Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 17. september Del Skrevet 17. september Leo_ skrev (2 timer siden): Våpnet er en Sig Sauer MPX, om du ikke er kjent med dynamisk sportsskyting så er det en rifle i pistolkaliber sånn at vi kan trene og konkurrere på pistolbaner uten å skyte i filler backstopen. Rasende morsomt våpen, og litt spesielt design så den har veldig lite følt rekyl. Høres gøy ut! Har ingen erfaring med dynamisk, men vet sånn ca. hva det er. Bruker mer "vanlige" jaktvåpen selv, bl.a. en Tikka T3x. Disse har utbyttbare pistolgrep, og det leveres to typer. Men ingen av dem passer hånda mi særlig godt. Derfor har jeg hatt lyst til 3D-print et custom. Men stanger litt imot mår det gjelder å modellere så det passer. Mange rare vinkler etc. Har prøvd å finne noe ferdig på Thingiverse o.l. men har ikke lykkes. Kunne antagelig skannet området der grepet festes, om jeg hadde tilgang til egnet utstyr. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. september Del Skrevet 18. september (endret) Dovreekspressen skrev (11 timer siden): Høres gøy ut! Har ingen erfaring med dynamisk, men vet sånn ca. hva det er. Bruker mer "vanlige" jaktvåpen selv, bl.a. en Tikka T3x. Disse har utbyttbare pistolgrep, og det leveres to typer. Men ingen av dem passer hånda mi særlig godt. Derfor har jeg hatt lyst til 3D-print et custom. Men stanger litt imot mår det gjelder å modellere så det passer. Mange rare vinkler etc. Har prøvd å finne noe ferdig på Thingiverse o.l. men har ikke lykkes. Kunne antagelig skannet området der grepet festes, om jeg hadde tilgang til egnet utstyr. Jeg har ingen kjennskap til disse, men ut fra beskrivelsen og google mistenker jeg du har "Tactical"-versjonen. Har du sjekka om grepet på den er "standard" AR-grep? I såfall har du en verden av deler å velge i. Ellers ser det ut som det finnes litt snacks om du søker på yeggi.com. Edit: Yeggi og stlfinder scanner flere sider så de er verd å prøve, og grabcad kan ha interessante ting på lur også. Endret 18. september av Leo_ Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober Fikk Bambulab A1 i posten i dag. Bestilte direkte fra Bambulab EU på tirsdag i forrige uke. Totalt kom det på omtrent 4700,-. Bestilte kun printeren, uten AMS Lite og uten filament. Har noe filament fra Clas Ohlson, og førsteinntrykket er ikke så verst, bortsett fra at den er litt gjennomsiktig. Har ikke printet ut noen egne design enda, men jeg har noen ting jeg skal lage. Driver og lærer meg Freecad, og det går sånn passelig greit. Bruker RC1 av den. 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober (endret) 13 hours ago, RRhoads said: Fikk Bambulab A1 i posten i dag. Bestilte direkte fra Bambulab EU på tirsdag i forrige uke. Totalt kom det på omtrent 4700,-. Bestilte kun printeren, uten AMS Lite og uten filament. Har noe filament fra Clas Ohlson, og førsteinntrykket er ikke så verst, bortsett fra at den er litt gjennomsiktig. Har ikke printet ut noen egne design enda, men jeg har noen ting jeg skal lage. Driver og lærer meg Freecad, og det går sånn passelig greit. Bruker RC1 av den. Gratulerer med en god printer. Fikk meg selv en Creality K1 SE for en stund siden. Rå maskin som printer helt vanvittig raskt. 500mm\s er stock travel speed. Jeg skvetter jo når den skal flytte dysa 😅 Ikke så veldig god til TPU da, det var litt skuffende. Men med egen spoleholder og ekstra temperatur går det helt greit. Andre materialer derimot er den konge på. Sprøtt at det blir så pent selv om den er så rask. Endret 11. oktober av Complexity 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober (endret) I mange år har jeg eksperimentert med forskjellige PC-kabinetter. Jeg har hatt: Tradisjonelle ATX kabinet Ekstra store ATX kabinett (Cooler master Storm Sniper) Kabinett-inni-datapulten (Lian LI DK04) Cube-kabinett (Node 804) inni TV-benk HTPC-kabinett (Silverstone GD07) inni TV-benk ITX-kabinett (Phanteks Evolv Shift XT) inni TV-benk Nå har jeg lekt meg med et Fractal Design Ridge (hvit). Dette skal henge under PC-pulten. Det henger faktisk allerede under pulten, men på grunn av utfordringer med varme så har plastikken jeg printet med (PLA) smeltet og deformert seg. Kjøleproblemet tror jeg at jeg har fikset, så nå blir det et nytt forsøk denne helga med en redesign av min originale idé. Denne gangen så skal jeg prøve PCTG (Ikke PTEG). De har ganske like egenskaper når det kommer til slagstyrke, resistens mot kjemikalier og temperatur. Det som var utslagsgivende var at PCTG var noen få grader mer varmebestandig pluss at jeg tror rødfargen er perfekt. Det finner jeg ut når test-printen er ferdig. I morgen skal jeg designe platen som skal festes mellom denne rammen og pc-pulten da 4 skruer kanskje blir i svakeste laget. Rammen blir for stor til å printes i en del så jeg har designet en "dovetail" med to hull som plugges med press-pasning for å feste disse halvdelene sammen. Endret 11. oktober av Thor. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) Hvilket merke filament er å anbefale, har til nå bare brukt Clas Ohlson sitt eget merke, og kvaliteten er egentlig helt grei på utskriftene, men jeg kan ikke si at jeg er så fan av fargene, bortsett fra svart og hvit. Ser Polyalkemi har et stort utvalg av filament, og mye av det er en del billigere enn det jeg har kjøpt hos Clas. Noen anbefalinger? Endret 18. oktober av RRhoads Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) Prøv Esun sin pla+. Gode farger, stabil kvalitet. De har flere andre varianter av PLA men jeg har ikke prøvd disse. Endret 18. oktober av Thor. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Jeg kjøper helst Esun, men Polyalkemi sin PETGCF skjuler lagene veldig bra og virker veldig sterk. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Hør hør. Kjøper kun eSun om jeg kan Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 24. oktober Del Skrevet 24. oktober Matrialet jeg har brukt mest er Bambu labs ABS-GF. Jeg gode erfaringer med fiberlogy ASA og Bambu labs PA6-GF/PAHT-CF. Lenke til kommentar
Kvalheimaren Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Etter å ha kost meg med Bambu Lab P1S det siste året, så tenke eg det var på tide å teste ut en resin printer også. Så om noen har tips hva jeg bør kjøpe av utstyr, så hadde jeg satt pris på det. Hvor er det best å kjøpe maskin/resin/anna utstyr? Norske nettbutikker eller rett fra utlandet? Kva med sikkerhet og helse, med giftige gasser etc? Har sett litt på Elegoo Saturn 4 Ultra, men er ganske tidlig i utforskinga innen resin print verden. Tar derfor mot alt av linker, råd og tips som kan vere nyttig for en nybegynner innen resin printing. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Satt på en liten sak i dag, og har jo tegnet litt og undret på dette før. Når man tegner en del, med høyde eller tykkelse som er ulik veggtykkelse og laghøyde. Hva gjør sliceren da egentlig? Eksempelvis laghøyde 0.4mm, og en del som er 4.2mm høy (Altså blir midt mellom 10 og 11 laghøyder), og veggtykkelse 3mm på en 0.4mm dyse som havner mellom 7 og 8 runder om man har hel vegg. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Hvilket program er det dere bruker? Til nå har jeg brukt Freecad(RC1), og er jo sånn passe fornøyd med det, i hvert fall til det jeg har lagd så langt. Har designet mest praktiske ting, men jeg merker at hvis jeg prøver å lage litt mer intrikate ting, så blir ting veldig tregt. Vurderer å teste Rhino, noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november RRhoads skrev (35 minutter siden): Hvilket program er det dere bruker? Til nå har jeg brukt Freecad(RC1), og er jo sånn passe fornøyd med det, i hvert fall til det jeg har lagd så langt. Har designet mest praktiske ting, men jeg merker at hvis jeg prøver å lage litt mer intrikate ting, så blir ting veldig tregt. Vurderer å teste Rhino, noen som har erfaring med det? Jeg bruker AutoCad Fusion 360. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november (endret) Har noen av dere printed noe i metall? Har 2 PTC-håndklevarmere hvor alle 4 veggholderne i plast hadde blitt sprø etter mange år og erstatningsdelene som jeg selv hadde designet og skrevet ut i PLA har etter noen få år blitt deformert (overrasker meg egentlig ikke med PLA). Kunne tenke meg å gi bort oppdrag til utskriving i aluminium (eller til og med i RF-stål). Prisen spiller ikke stor rolle første gangen - erfaringen er også verdt noe. PCBway.com gjør vel sånt. Hvem ellers? Noen innenfor EØS? Hva koster det? Ny 3D-printer for metall til jul er neppe et alternativ ... tror jeg. Endret 3. november av trikola Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. november Del Skrevet 3. november Postet det og i hodetelefonfil tråden, men tenkte jeg kunne pushe det ut i tråden her og. 3D printet nye mer åpne griller til en av hodetelefonene mine, en ganske vanlig mod for denne typen hodetelefoner da det gir de mer bass og større soundstage. Printet i bambulabs PETG-CF som har blitt ett av mine favoritt filamenter da det gir 3D printene en ganske spesiell matt look med mye tekstur som ikke ser veldig 3D printet ut. Trolig blitt litt fukt i det før jeg printet disse grillene så var litt problemer med stringing og first layer, men ble bra nok syns jeg Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) Festet på klokkereima røk mens jeg sov i natt. Tegnet og printet ny. Fortsatt en prototyp, og kanskje ikke det peneste, men skal prøve å få gjort den penere etter hvert. Fargen er tilfeldig, da det var den rullen som var på da jeg skrev den ut. Festet virker veldig solid nå, men jeg skal gjøre det litt mindre. Beklager kamerakvaliteten. Knust glass foran kameraet på mobilen. Endret 4. november av RRhoads Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå