Thor. Skrevet 31. mars Del Skrevet 31. mars Prototyping vil jo alltid ta noen forsøk, og uten en 3D scanner så er nok et radielære, skyvelære og andre måleverktøy det beste utgangspunktet. Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 31. mars Del Skrevet 31. mars (endret) Ja, prøving og feiling er en del av 3d printing. Heldigvis kan jeg printe 1-2mm tykke test prints. Ser ut som jeg klarer meg med 3 test prints på 8bitdo kontroller wall-stand. Skal printe flere sånne radius gauge. Trenger noe som går høyere enn 12mm. Har en Iiglo batteristøvsuger, broren min har samme modell. Han manglet innmaten, så jeg printet bare en enkel plate med feste. Fungerte utmerket. Jeg synes den fungerte bedre enn originalen. Lettere å tømme. Festene til kontrollerne ble helt okey. De slipper å ligge gjemt i en skuff... Endret 31. mars av Kenhten 1 Lenke til kommentar
activex Skrevet 5. april Del Skrevet 5. april (endret) Ett tips er å ta bilde med mobilen, og skalere det til riktig dimensjon å bruke i cad software som bakgrunn. I tilfeller der det er vanskelig å ta bilde av en overflate (f. eks. kurvaturen på en spillkontroll) så er plastelina ganske fint å bruke som avstøping, og deretter ta bilde Endret 5. april av activex 2 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 5. april Del Skrevet 5. april Tenkte jeg skulle prøve det med ene powerbanken. Med en kontroller blir dette vanskelig da midten av kontrolleren er smalere og mindre enn side profilen. Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april (endret) Sovol SV08 lanseres om få minutter. En Voron printer med Bambu Lab hot end.... til under halve prisen av en Voron. https://www.sovol3d.com/products/sovol-sv08-3d-printer $499 pre-order inntil 800 solgte. $549 early bird $599 normal. Ikke værst når Voron 2.4 kit koster 19k her i Norge. Endret 18. april av Kenhten Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Hvor finner dere STL/OBJ til diverse kule prints som jeg ser brukes på diverse produkttester etc. Jeg tenker disse spiralene som går inn i hverandre, Tin-Tin-raketten, diverse hjelmer, etc. Ikke nødvendigvis gratis, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Aetius skrev (5 minutter siden): Hvor finner dere STL/OBJ til diverse kule prints som jeg ser brukes på diverse produkttester etc. Jeg tenker disse spiralene som går inn i hverandre, Tin-Tin-raketten, diverse hjelmer, etc. Ikke nødvendigvis gratis, bare så det er sagt. Vi lager de selv med f.eks. Fusion 360 det er jo det som er spennende: få dine tanker omsatt til data som omsettes til en dings du har tenkt på. 1 Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april (endret) Printables.com Thangs.com Myminifactory.com Noen har egne nettsider og/eller har patreon. Har vært medlem av Rober Rollin på Patreon, han har masse kule figurer. https://www.nikkoindustries.com/ Han har mye kult. Husker jeg så blender videoene hans for noen år siden. Noen selger STL filer på etsy. Der jeg kjøpte grepene til ROG Ally'ene. Endret 18. april av Kenhten Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april 2 hours ago, trikola said: Vi lager de selv med f.eks. Fusion 360 det er jo det som er spennende: få dine tanker omsatt til data som omsettes til en dings du har tenkt på. Ikke det jeg mente. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april Hvis jeg skal ha noe spesifikt som et veggfeste til et produkt jeg eier søker jeg på Yeggi. Du kan filtrere etter både gratis og betalte modeller. Yeggi er 3D printerens "Google" for 3D modeller og samler flere sider under en paraply. Hvis du er usikker på hvilke søkeord du skal bruke så hjelper det ofte å Google søkenavn STL da Google er flinkere til å skjønne synonymer enn eks. Yeggi. https://www.yeggi.com https://www.printables.com https://www.thingiverse.com https://cults3d.com/en Du kan for eksempel søke etter articulated for 3d-prints som har bevegelige ledd (eks. dragon). 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. april Del Skrevet 19. april (endret) Jeg tenkte på de litt mer fancy og avanserte modellene som ofte brukes i anmeldelser av nye printere, for eksempel den spiralen som går inn i en annen helt identisk sak, etc. (har ikke klart å finne den igjen, men mener jeg så den i en printer-test fra tested) Endret 19. april av Aetius Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. april Del Skrevet 19. april Hvis det er youtube-videoer du sikter til, så er det ofte lenker til modellene som er brukt i beskrivelsen under videoen. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. april Del Skrevet 19. april 9 minutes ago, tingo said: Hvis det er youtube-videoer du sikter til, så er det ofte lenker til modellene som er brukt i beskrivelsen under videoen. Ikke i denne, dessverre. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. april Del Skrevet 19. april Da er det bare å søke rundt, som nevnt tidligere i tråden... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. april Del Skrevet 19. april 4 hours ago, tingo said: Da er det bare å søke rundt, som nevnt tidligere i tråden... Ikke for å være frekk eller noe, men det har jeg faktisk tenkt på og prøvd ... Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. april Del Skrevet 20. april 6 hours ago, Aetius said: Ikke for å være frekk eller noe, men det har jeg faktisk tenkt på og prøvd ... Da skjønner jeg ikke hvor du vil hen? Tror du at vi (som i de som har svart i denne tråden) sitter på en slags hemmelig skattkiste eller kart som forteller hvor modeller man ikke klarer og søke opp på internett kan finnes? Høres ikke mye sannsynlig ut, spør du meg. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 20. april Del Skrevet 20. april tingo skrev (5 timer siden): Da skjønner jeg ikke hvor du vil hen? Tror du at vi (som i de som har svart i denne tråden) sitter på en slags hemmelig skattkiste eller kart som forteller hvor modeller man ikke klarer og søke opp på internett kan finnes? Høres ikke mye sannsynlig ut, spør du meg. Du vet, to stykker som bruker google mens de leter etter akkurat det samme kan faktisk ende opp med å finne helt forskjellige ting. Det kan være så banalt som at de bruker litt forskjellige søkeord. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. april Del Skrevet 20. april Aetius skrev (På 18.4.2024 den 7:33 PM): Hvor finner dere STL/OBJ til diverse kule prints som jeg ser brukes på diverse produkttester etc. Jeg bruker Thingsverse, men jeg mistenker du er på jakt etter andre sider enn den. Lenke til kommentar
Kenhten Skrevet 23. april Del Skrevet 23. april (endret) Nå skal jeg prøve meg på ABS for første gang. 😬 Varmer opp printeren og teltet. Prøver meg fram. 245 på hot end og 95 på bed. 0.12mm layer height og 50mm/s max. Skal printe fan duct til Sovol SV06. Har bestilt 5015 blower fans. Skal gjøre det samme med Ender 3. Endret 23. april av Kenhten 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 23. april Del Skrevet 23. april Kenhten skrev (2 timer siden): Nå skal jeg prøve meg på ABS for første gang. 😬 Varmer opp printeren og teltet. Prøver meg fram. 245 på hot end og 95 på bed. 0.12mm layer height og 50mm/s max. Skal printe fan duct til Sovol SV06. Har bestilt 5015 blower fans. Skal gjøre det samme med Ender 3. Hvordan går/gikk det? Altid spennende med noe nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå