janwilli Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Kveldsstemning ved Tellefstjønn. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Veldig fra eksponert -nesten som "å være der". Og veldig diskret HDR, bildet ser bare svært naturlig ut. Lenke til kommentar
janwilli Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Veldig fra eksponert -nesten som "å være der". Og veldig diskret HDR, bildet ser bare svært naturlig ut. Takk for tilbakemelding. Jeg er fornøyd med denne funksjonen i kameraet, som gjør det mulig å få et HDR-bilde med håndholdt kamera. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Dette ble jo svært så bra dette. Ble veldig bra i stort. Jeg syns vel +/- 3 EV høres mye ut men resultatet ble jo OK. Selv bruker jeg sjelden mer enn 1 EV og apparatet tar maks 2 EV. Det lønner seg vel å bruke stativ eller et stabilt underlag for lukkertiden på den lyseste eksponeringen kan jo bli ganske lang, spesielt med 3 EV Lenke til kommentar
janwilli Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Dette ble jo svært så bra dette. Ble veldig bra i stort. Jeg syns vel +/- 3 EV høres mye ut men resultatet ble jo OK. Selv bruker jeg sjelden mer enn 1 EV og apparatet tar maks 2 EV. Det lønner seg vel å bruke stativ eller et stabilt underlag for lukkertiden på den lyseste eksponeringen kan jo bli ganske lang, spesielt med 3 EV Ja der har du et poeng mht. lange lukkertider. Men her har jeg valgt Auto-ISO, og siden lukkertiden ligger på 1/60s på det normal-eksponerte bildet, så har nok automatikken justert vha. ISO. Tror nok også at jeg ved neste anledning skal skal prøve å gå ned til +- 2EV. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Påenget med å bruke stativ er jo at du kan bruke laveste ISO. Dette elliminerer mest mulig støy. Da blir lukkertiden så lang at håndholdt blir nesten umulig. På mitt apparat ville din ISO lage ganske mye støy som må fjernes i etterhånd og det går ut over bildekvaliteten. Det er bare å prøve seg frem. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Bra på komp,men kanskje litt mørkt?..lurer da på om det burde vært lyst litt opp i skyggene;) Lenke til kommentar
janwilli Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Bra på komp,men kanskje litt mørkt?..lurer da på om det burde vært lyst litt opp i skyggene;) Ja, skal prøve å lyse opp skyggene litt, men samtidig vil jeg prøve å beholde "kveldsstemningen". Lenke til kommentar
janwilli Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Nå har jeg lyst opp skyggene en del, synes kanskje jeg nå mistet litt av "kveldsstemningen". Men ser jo at dette varierer avhengig av hvilken pc (skjerm) jeg ser på. Kanskje jeg legger ved begge eksemplarene neste gang jeg bestiller bilder fra f.eks. Eurofoto. Om ikke annet, så for å få litt erfaring med hvordan utskriftene ser ut i forhold til hva jeg ser på skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg