Gå til innhold

Hvordan er Android med magasiner?


Zappnorge

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å vurderer å kjøpe ett Android nettbrett.

Men jeg er litt usikker på hvordan de er når det kommer til magasiner osv.

 

Så jeg lurte på om det er noen her, som har erfaring med blader/magasiner til Android nettbrett?

 

iPad/iOS er iaffal god på det så vidt jeg vet. Er fornøyd med iPad sånt sett. Men har ikke så lyst på den nye iPad'n. Vurderer heller en android tablet(Prime infinit ellnst).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre er ikke magasiner tilgjengelig i Norge gjennom Play Store enda. Du kan imidlertid lure Play Store til å tro at du er i USA og du vil få tilgang til magasiner.

 

Se veiledning for hvordan du gjør dette her:

http://forum.xda-dev...d.php?t=1536842

 

Jøss, visste ikke at det var så lett. Det går fortsatt fint an å kjøpe med google-kontoen, med norskt kredittkort altså?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet selv enda, men hvis det ikke fungerer å kjøpe med ditt norske kredittkort kan du logge deg inn på Google Wallet (det er der all informasjonen om dine kort ligger lagret) og endre til en amerikansk dummyadresse, så vil det nok fungere. Kan umulig tenke meg at det gjøres supergrundige sjekker på om adressen er reel siden du ikke skal få noe tilsendt i fysisk forstand.

 

Edit:

Jeg har testet helt frem til kjøp og fikk fint opp amerikansk Play Store.

Endret av jenskristian
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg fikk ikke til å kjøpe magasiner. Fikk feilmelding om at kredittkortet var registrert i Norge. Som forventet. Prøvde å endre andressen til en gyldig NY adresse, men da fikk jeg feilmelding i Wallet.

 

Mulig det går om man kjøper Visa Spendon eller hva det heter, og bruker de.

 

Arne: Jo det er sant at noen ting kan man kjøpe utenom Play også. Det er bare så deilig å ha alt samlet, faktura, nedlastning etc. Ikke trenge ha kontroll på 12 forskjellige abonnementer til 10 bedrifter. Videre vil jeg påstå at det tilhører unntaket at vi får det tilgjengelig for nedlastning via abonnement på nettsidene. Jeg sjekket i alle fall et par jeg er interessert i her nå, uten hell.

Lenke til kommentar

Vel, jeg fikk ikke til å kjøpe magasiner. Fikk feilmelding om at kredittkortet var registrert i Norge. Som forventet. Prøvde å endre andressen til en gyldig NY adresse, men da fikk jeg feilmelding i Wallet.

 

Mulig det går om man kjøper Visa Spendon eller hva det heter, og bruker de.

 

Arne: Jo det er sant at noen ting kan man kjøpe utenom Play også. Det er bare så deilig å ha alt samlet, faktura, nedlastning etc. Ikke trenge ha kontroll på 12 forskjellige abonnementer til 10 bedrifter. Videre vil jeg påstå at det tilhører unntaket at vi får det tilgjengelig for nedlastning via abonnement på nettsidene. Jeg sjekket i alle fall et par jeg er interessert i her nå, uten hell.

Jeg får epost når nytt magazin er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Jeg synes det hørtes merkelig ut at du fikk den feilmeldingen i Wallet. Når jeg la til mitt MasterCard der med en amerikansk adresse fikk jeg ingen feilmelding. Gjorde det når jeg bestilte Nexus 7 fra Play Store. Kan ikke tenke meg at Google gjør en sjekk på om adressen du oppgir på kredittkortet stemmer overens med den banken din har. Kanskje det er noe med kortet du la inn som gjorde det åpenlyst for systemet at kortet ikke var amerikansk?

Lenke til kommentar

Tja, jeg prøvde igjen nå. Med en annen adresse, og det gikk helt fint. Kanskje det var fordi jeg skrev et humbug telefonnummer sist?

 

Fikk i alle fall kjøpt bladet popular mechanics, som jeg leser nå :)

 

Å, forresten. Gjorde dette via VPN på PCn, og bare fjern-installerte på telefonen. Fikk aldri Play store til å fungere på telefonen som om jeg var i statene. Faket T-mobile, og da får jeg fjern-installert fra play.google.com :)

Lenke til kommentar

Jeg har også fått det til via PC'en, da guiden jeg linket til slutte tå fungere. Har imidlertid funnet en annen må som kan få det til å fungere på telefonen. Denne guiden er egentlig for hvordan ikke-amerikanere skal få $25 fra Google etter kjøp av Nexus 7, men kan også brukes for å få tilgang til amerikansk Play Store.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1792592

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...