Slashiroth Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Hei, ska kjøpe meg en gaming pc. Har lagt en liste på komplett. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1111300&su=717B0FC4-5D95-4676-A2F0-308A2D453EB5 Noen som har noen tilbakemeldinger på dette oppsettet? Er de noe jeg burde bytte ut eller ser de greit ut? skal games:battlefield 3 og guild wars 2 når de kommer og vil kunne dra nye spill en go tid fremover. Endret 6. august 2012 av Slashiroth Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Generelle råd: Benytt prisjakt.no (eller prisguide.no) for å sjekke priser. Velg så en eller to butikker å handle fra. Velg lavprofil ram, da risikerer du ikke konflikt med tredjeparts cpu-kjølere. 1600 cl9 som du har valgt, gir normalt mest for penga. Kjøp en tredjeparts cpu-kjøler like godt først som sist. Da slipper du å demontere alt siden. Du får Cooler Master Hyper 212 Evo fra rett over kr 200. Du har stort sett valgt greie deler, men en Corsair TX ville jeg ikke betalt over kr 900 for. Du klarer deg med 550W og en NXZT Hale 90 550W til kr 800, er et bedre valg. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Ser flott ut det der Men husk på at du må ha et operativsystem da, ellers er den jo ganske ubrukelig Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Ser greit ut det oppsetet! men den DVD lesern har let for å bråke, men de fleste DVD lesere under 200 kr bråker da! Men den er uanset verd pengene! Husk OS ( Operativ System om du ikke har det) sjek også at du har kabel til skermen og at skjermen din har de utgange som Skjermkortet har! ambefaler å bruke HDMI og DVI. Tipe du kan få opp til 120 FPS alt på ulltra på 1920 x 1080 i BF3, iallefal vis du bruker Game Booster! Lykke til med bygningen! Les Alt av manualer vis dette er din første gang! Lenke til kommentar
Slashiroth Skrevet 7. august 2012 Forfatter Del Skrevet 7. august 2012 Takker for svar, men angående skjermkortet er de et godt valg eller er de noen av de andre gtx670 korta jeg heller burde gå for? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Takker for svar, men angående skjermkortet er de et godt valg eller er de noen av de andre gtx670 korta jeg heller burde gå for? Nei, hvor mye ekstra ytelse du får med ditt 670 er avhengig av flaks. Tipe du kan få opp til 120 FPS alt på ulltra på 1920 x 1080 i BF3, iallefal vis du bruker Game Booster! Prøv 40 i de verste tilfellene, og du er nærmere sannheten. Game Booster er bare tull. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Takker for svar, men angående skjermkortet er de et godt valg eller er de noen av de andre gtx670 korta jeg heller burde gå for? Zotac sitt koster 100kr mindre, men er egentlig helt samme kort 1 Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Takker for svar, men angående skjermkortet er de et godt valg eller er de noen av de andre gtx670 korta jeg heller burde gå for? Nei, hvor mye ekstra ytelse du får med ditt 670 er avhengig av flaks. Tipe du kan få opp til 120 FPS alt på ulltra på 1920 x 1080 i BF3, iallefal vis du bruker Game Booster! Prøv 40 i de verste tilfellene, og du er nærmere sannheten. Game Booster er bare tull. Så kofår går frame raten up da? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Takker for svar, men angående skjermkortet er de et godt valg eller er de noen av de andre gtx670 korta jeg heller burde gå for? Nei, hvor mye ekstra ytelse du får med ditt 670 er avhengig av flaks. Tipe du kan få opp til 120 FPS alt på ulltra på 1920 x 1080 i BF3, iallefal vis du bruker Game Booster! Prøv 40 i de verste tilfellene, og du er nærmere sannheten. Game Booster er bare tull. Så kofår går frame raten up da? Om Game Booster hjelper deg noe i spill betyr det en av disse At spillinnstillingene senkes At du har en fantastisk treg PC, med så lite kraft at windows ikke klarer å kjøre effektivt på den. Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Takker for svar, men angående skjermkortet er de et godt valg eller er de noen av de andre gtx670 korta jeg heller burde gå for? Nei, hvor mye ekstra ytelse du får med ditt 670 er avhengig av flaks. Tipe du kan få opp til 120 FPS alt på ulltra på 1920 x 1080 i BF3, iallefal vis du bruker Game Booster! Prøv 40 i de verste tilfellene, og du er nærmere sannheten. Game Booster er bare tull. Så kofår går frame raten up da? Om Game Booster hjelper deg noe i spill betyr det en av disse At spillinnstillingene senkes At du har en fantastisk treg PC, med så lite kraft at windows ikke klarer å kjøre effektivt på den. Jeg har sjekt instilinger osv. på 7870.det er på 1920x1080 alt på max og jeg får beddre Frame rate. jeg har ikke testet GTX 670 da men de fleste "geeks" sier at man faktis kan få 670 opp så mye som 121,5 FPS tror jeg. skal ikke si sikert kan godt hende de har tat feil men på de fleste maskiner øker Game Booster ca 10-25 % yttelsen ,avhengi av spill da! De fins også flere programer som jeg siker bruker for å få så bra ytelse i mitt 7870! Men uanset garantert så vil 670 få bra frame rate selv om man filmer med fraps i 1080! Garantert, BF3 er så krevene som man tror! selv et gtx 560 kjører sikert BF fint i 1080. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg har sjekt instilinger osv. på 7870.det er på 1920x1080 alt på max og jeg får beddre Frame rate. Det tror jeg ikke på i det hele tatt, mitt 7970 klarte 60-65 fps average på Ultra med dips nedi 40-45 fps på Sharqi Island med 12.4-driverne og da kjørte det på 1250MHz core og 1750MHz memory. jeg har ikke testet GTX 670 da men de fleste "geeks" sier at man faktis kan få 670 opp så mye som 121,5 FPS tror jeg. Se på slutten av posten min... skal ikke si sikert kan godt hende de har tat feil men på de fleste maskiner øker Game Booster ca 10-25 % yttelsen ,avhengi av spill da! Game Booster kan gi noe slikt som 0.05% ekstra ytelse på en maskin som har så mye kraft, Game Booster fungerer ved å skru av "unødvendige" tjenester i Windows (som du egentlig vil ha kjørende) og en maskin med en nyere firekjerner fra Intel blir ikke belastet i det hele tatt av å kjøre Windows i bakgrunnen. De fins også flere programer som jeg siker bruker for å få så bra ytelse i mitt 7870! Men uanset garantert så vil 670 få bra frame rate selv om man filmer med fraps i 1080! Garantert, BF3 er så krevene som man tror! selv et gtx 560 kjører sikert BF fint i 1080. To stk GTX 670 (overklokket) klarer ikke 100 fps i de verste tilfellene i BF3 på High (og da uten deferred AA og medium mesh quality,) når du påstår du får bedre ytelse i BF3 med et enkelt 7870 med høyere innstillinger får meg til å tro at du ser på himmelen eller rett og slett ikke har peiling når du skriver slikt. Selvfølgelig vil et GTX 670 fungere bra for å spille BF3, og ta opp samtidig, men det er ikke snakk om at det vil være istand til å pushe Ultra med jevnt høy framerate. Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg ikke så mye anelse om Game Booster, folk påstår at selv på høy ytelse pc mente de at det gjorde spill fikk drastisk høyere fps! det står iallefal på FRAPS at mit 7870 får max 100 fps og avg på 50-60 tror jeg. eller så kan det vere at jeg var vant til at spill gikk i 10-30 fps og så går det 50-90 fps. Etter min mening så må man verre veldig kresen vis ikke 50 fps er bra nok. og det heller ikke noe vits å legge ut video av bf3, der fraps recorde over 30 fps når YouTube rendre video til 30 fps uanset. Vis jeg har sagt noe feil så vil jeg ikke krangle om dette, det er jo du som er ekspert her Arni! Lenke til kommentar
sprintball96 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg får stabilt 60fps med asus gtx 670 og v-sync på, tregns jo ikker mer når æ har skjerm på 60hz Lenke til kommentar
medlem-240785 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Skift ut ssd. den du har valgt er Oem noe som vil si. den låse seg til OS denne er veldig bra . Ta med en aftermarket kjøler til cpu for bedre kjøling, men ser ut som en god pc det der Endret 8. august 2012 av Jarle.M Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Skift ut ssd. den du har valgt er Oem noe som vil si. den låse seg til OS denne er veldig bra . Ta med en aftermarket kjøler til cpu for bedre kjøling, men ser ut som en god pc det der http://www.bit-tech....-120gb-review/4 Dette er viktig å få med seg når man kjøper deler. Søk i tester. Btw: Jarle.M har valgt den riktige SSDen for ditt behov så ville nok byttet til denne. PSU er ikke modulær. Er dette ønskelig? Rotete ledninger er bare tull. Anbefaler denne. http://www.komplett....ku=745130#extra Det var nok det eneste jeg stusset over i handlelisten din. Endret 9. august 2012 av bajamsen Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Skift ut ssd. den du har valgt er Oem noe som vil si. den låse seg til OS denne er veldig bra . Denne var ny, hvor har du fått det fra? Er ikke OEM SSDene bare sånn at du ikke får med masse ledninger og manualer? Det at et komponent skal koble seg til operativsystemet er jo bare dumt, og jeg kan ikke hvordan det skal virke? Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Takker for svar, men angående skjermkortet er de et godt valg eller er de noen av de andre gtx670 korta jeg heller burde gå for? Zotac sitt koster 100kr mindre, men er egentlig helt samme kort Olestokk kan tingene sine, og har vist det igjennom mange år her på forumet. Hør på ham, da han stort sett har rett. Er ellers enig i andre her over meg i at ~550W vil holde helt fint. Tredjepart CPU kjøler er ikke et must. Det følger en grei nok kjøler med CPUen, og om du ikke skal klokke holder den fint. Om du skal klokke derimot, trenger du ny kjøler. Da kan det være lurt med lavprofil RAM om du ikke vil drive masse research og måling for å finne ut hva du har plas til, selv om det finnes masse høye fine CPU kjølere da. Valgene av komponenter er ellers svært gode, og burde bli en god maskin. Les ellers noen tester på SSD før du tar det enderlige valget. Ser at den du har valgt tidvis gjør det litt dårlig, men den er også svært rimelig og gir nokså mye for pengene. Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Takker for svar, men angående skjermkortet er de et godt valg eller er de noen av de andre gtx670 korta jeg heller burde gå for? Zotac sitt koster 100kr mindre, men er egentlig helt samme kort Olestokk kan tingene sine, og har vist det igjennom mange år her på forumet. Hør på ham, da han stort sett har rett. Er ellers enig i andre her over meg i at ~550W vil holde helt fint. Tredjepart CPU kjøler er ikke et must. Det følger en grei nok kjøler med CPUen, og om du ikke skal klokke holder den fint. Om du skal klokke derimot, trenger du ny kjøler. Da kan det være lurt med lavprofil RAM om du ikke vil drive masse research og måling for å finne ut hva du har plas til, selv om det finnes masse høye fine CPU kjølere da. Valgene av komponenter er ellers svært gode, og burde bli en god maskin. Les ellers noen tester på SSD før du tar det enderlige valget. Ser at den du har valgt tidvis gjør det litt dårlig, men den er også svært rimelig og gir nokså mye for pengene. Helt enig med at tredjeparts CPU kjøler ikke er et must. Nok engang linker jeg til SSD test: http://www.bit-tech....-120gb-review/4 ikke bry dere om at det står HyperX i testen når det som står øverst i diagrammet på linken er mer relevant. Hvis du velger en PSU med mer kraft så kan du og oppgradere mer i fremtiden. Kanskje dette er noe å vurdere. Men helt opp til deg. OEM disk bundet til OEM operativsystem er bare tull. Les link http://www.tomshardware.co.uk/forum/278588-14-tomshardware Endret 9. august 2012 av bajamsen Lenke til kommentar
medlem-240785 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Skift ut ssd. den du har valgt er Oem noe som vil si. den låse seg til OS denne er veldig bra . Denne var ny, hvor har du fått det fra? Er ikke OEM SSDene bare sånn at du ikke får med masse ledninger og manualer? Det at et komponent skal koble seg til operativsystemet er jo bare dumt, og jeg kan ikke hvordan det skal virke? Jeg beklager. Fikk høre det av en kompis, å jeg sjekket ikke før jeg postet det ut her, jeg leste på tom's Hardware , Dette er va en skrev om OEM SSD, ''Definition of: OEM (Original Equipment Manufacturer) The rebranding of equipment and selling it. The term initially referred to the company that made the products (the "original" manufacturer), but eventually became widely used to refer to the organization that buys the products and resells them. However, the OEM reseller is often the designer of the equipment, which is made to order. Added Value or None The reseller often does not add extra value to the equipment, but merely brands it with its own logo. The reseller's name is either placed on the devices by the contract manufacturer that makes the equipment or by the reseller itself. However, a reseller may indeed add value. For example, it might purchase a computer, add its own hardware and software and sell it as a turnkey system (see VAR). There are numerous companies that specialize in OEM manufacturing and never sell anything under their own brand (see contract manufacturer). Many companies do both. They manufacture and sell retail, but also have a separate OEM division for goods that are private labeled. '' Beklager dette Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Skift ut ssd. den du har valgt er Oem noe som vil si. den låse seg til OS denne er veldig bra . Denne var ny, hvor har du fått det fra? Er ikke OEM SSDene bare sånn at du ikke får med masse ledninger og manualer? Det at et komponent skal koble seg til operativsystemet er jo bare dumt, og jeg kan ikke hvordan det skal virke? Jeg beklager. Fikk høre det av en kompis, å jeg sjekket ikke før jeg postet det ut her, jeg leste på tom's Hardware , Dette er va en skrev om OEM SSD, ''Definition of: OEM (Original Equipment Manufacturer) The rebranding of equipment and selling it. The term initially referred to the company that made the products (the "original" manufacturer), but eventually became widely used to refer to the organization that buys the products and resells them. However, the OEM reseller is often the designer of the equipment, which is made to order. Added Value or None The reseller often does not add extra value to the equipment, but merely brands it with its own logo. The reseller's name is either placed on the devices by the contract manufacturer that makes the equipment or by the reseller itself. However, a reseller may indeed add value. For example, it might purchase a computer, add its own hardware and software and sell it as a turnkey system (see VAR). There are numerous companies that specialize in OEM manufacturing and never sell anything under their own brand (see contract manufacturer). Many companies do both. They manufacture and sell retail, but also have a separate OEM division for goods that are private labeled. '' Beklager dette Alle gjør feil, ingenting å bry seg om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå