oslofreak Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Heisann.. Første posten dette ja.. Har ett spørsmål eller to.. Begynner å få dårlig plass på hd og skal kjøpe meg ny.. den jeg har er 75 gig, og er ganske full nå, så jeg tenkte å kjøpe en 120 gig hd. Men siden jeg er nybegynner ang dette med hardware, og noen sa at d var noe slags begrensninger på hovedkortet mitt.. 137 gigabyte eller noe.. 120 + 75 = 195 gig.. så d blir for mye.. Lurte på om dette kan stemme at hovedkortet har begrensninger for hvor store harddisker jeg kan ha.. Hovedkortet jeg bruker er: ASUS CUV4X-E, Celeron/PIII, ATX Harddisken min er: IBM Deskstar 75 GXP, 75GB Er det begrensninger på det hovedkortet der?? Kan det skrus av, eller må jeg kjøpe nytt?? Hvis det ikke er begrensninger, vil denne harddisken her være kompatibel med hovedkortet mitt?? Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD1200JB Tusen takk på forhånd for all hjelp jeg forhåpentligvis får =) Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Quote: On 2002-02-11 00:56, OsLoFrEaK skrev:Heisann..Første posten dette ja..Har ett spørsmål eller to..Begynner å få dårlig plass på hd og skal kjøpe meg ny..den jeg har er 75 gig, og er ganske full nå, så jeg tenkte å kjøpe en 120 gig hd.Men siden jeg er nybegynner ang dette med hardware, og noen sa at d var noe slags begrensninger på hovedkortet mitt..137 gigabyte eller noe..120 + 75 = 195 gig.. så d blir for mye..Lurte på om dette kan stemme at hovedkortet har begrensninger for hvor store harddisker jeg kan ha.. Er ikke alverden dreven selv, men jeg innbilte meg at det var idividuell størrelse som ikke kunne overskride 137GB ? Du bør ikke stole på meg og heller vente på noen som har peil! :smile: Lenke til kommentar
NeoX Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 om det ikke dtøyter mer enn det, fins det helt sikkert en bios oppgradering som fikser det, en annen løsning, men er dyrere er å spandere på seg ett scsi kort og scsi disker... er dyrere men har ganske mye bedre ytelså også.... men gå inn på hjemmesida til hovedkortprodusenten din... der får du sikkert infoen du trenger :smile: Lenke til kommentar
NeoX Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 her burde det stå noe info om kortet :smile:http://www.asus.com.tw/mb/socket370/cuv4x-e/overview.htm Lenke til kommentar
oslofreak Skrevet 11. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2002 Jeg leste URL du ga meg, men jeg kunne ikke finne noe som sa noe om størrelse begrensninger eller noe.. Det andre du sa.. skjønte ikke så mye av d.. for mye tekniske termer osv :razz: Men takk for hjelpen anyways :smile: Noen andre .. ?? [ Denne Melding var redigert av: OsLoFrEaK på 2002-02-11 05:34 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå