oathunder Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Har tenkt å kjøpe meg nytt hk, men er usikker på om jeg skal gå for via kt600 brikkesettet eller nforce2...skal ha et abit hk...maskinen skal overklokkes...noen som har erfaringer? PS: jeg vet at nforce2 er bra, men er kt600 bra/bedre? Lenke til kommentar
Raven Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Ta en titt på HW.no sine test sider.... Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 HW.no har ingen tester av kt600 bs til via... Eller er det jeg som er blind.. Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Ok det er jeg som er blind!!...fant det nå, øverst på siden , der det er normalt å se først... :oops: (flau) Er det foresten noen som har erfaring med Abit sitt kt600 kort?? Lenke til kommentar
Raven Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Kamerat av meg har det, sier at det er toppers.... Men før eg får testet noe selv så er eg skeptisk, men testene indikerer jo at det ikke er et dumt kort om du ikke tenker å overklokke. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Den største bakdelen med KT600 er at det ikke er mulig å låse PCI og AGP frekvensene, dermed blir det ikke like enkelt å overklokke FSB som med Nforce2. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 KT600 skulle være en brukbar konkurent til nForce2. De har klart å lage en mye bedre version enn KT400 som ble noe skuffendes. Selv har jeg abit og nForce2, veldig fornøyd! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Kan ikke fatte hvorfor noen vil kjøpe et HK uten Dual-channel DDR og låsbar PCI/AGP i disse dager... nForce2, sier nå jeg. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 EPoX hevder de har løst det med sitt 8KRA2 kort. Mest grunnet at de ikke kjøres synkront. Hvertfall er det de sier hos EPoX selv, OG www.amdmb.com Lenke til kommentar
redface Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Kan ikke fatte hvorfor noen vil kjøpe et HK uten Dual-channel DDR og låsbar PCI/AGP i disse dager... Der må jeg si meg helt enig! [quote="Outhunder" skal ha et abit hk... Hvorfor <MÅ> det være Abit-kort? De skal jo være gode å overklokke såvidt jeg vet, men er det ikke lurt å sjekke litt rundt ellers også? Asus, soltek, MSI osv leverer jo gode kort de også! :o Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Eneste fordel jeg kan se med KT600 er at de har integrert Gigabit LAN, noe jeg savner på nForce2. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Er jeg rar som ikke savner Gigabit LAN? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Er jeg rar som ikke savner Gigabit LAN? Siden du spør, ja Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hmm, det MÅTTE komme. Uanz, det er koselig med GB LAN, men like nyttig som fiberdisker i en vanlig PC. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hehe Gigalan er nyttig, siden maks båndbredde på 100mbit er rundt 12mb/s, og en enkelt disk kan lett lese av 30-60mb/s... har du flere disker - do the math. Fiberchannel i en vanlig PC er ikke nyttig siden vanlig et SCSI/IDE interface har mer enn nok båndbredde til 2 disker (maks for IDE) eller 5-6 disker (maks av hva en vanlig SCSI pc kjører). Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hehe Gigalan er nyttig, siden maks båndbredde på 100mbit er rundt 12mb/s, og en enkelt disk kan lett lese av 30-60mb/s... har du flere disker - do the math. Helt Enig! Når man arbeider mot en fil-server, er rett og slett 100mbs LAN for tregt, og selv om den teoretiske hastigheten er 12mb/s så er den praktiske oftest 8-10mb/s pga overhaed og andre brukere som surfer etc.. Tenk deg selv hvordan det er å bearbeide et 200mb bilde i Photoshop. Åpne bilde (tell til 20) gjør to endringer, lagre (tell til 20) gjør to endringer, lagre (tell til 20) etc......etc....etc.... Det fungerer rett og slett ikke. til slutt blir man nødt til å mellomlagre lokalt, og da ender du ofte opp med forskjellige versjoner av bildet her og der. Eneste løsning er Gb-lan mot filserver. Eller hva med når man skal se DivX filmer som ligger på serveren, Vente 2 minutter før filmen kan vises? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå