Bjerknez Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Jeg kan jo litt om fotografering og innstillinger etc. men når det kommer til video er jeg helt og holdent blank. Jeg har et Sony RX100 som jeg tenkte jeg skulle lære meg litt til videobruk av uhøytidelige seanser, men opplever at videoene hakker litt. Nå er det jo litt lummert ute og jeg mener å ha lest at man bør ha en lukkertid på minst 1/50 for å få en video som ikke hakker. Stemmer dette? Tar gjernei mot noen generelle råd fra dere som har RX100 med tanke på innstillinger etc. som gjør det enklest mulig å filme seanser. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Det at videoen hakker kan ha noe med PC'en du spiller av videoen på kanksje? Eller "streamer" du rett fra kamera og inn på TV? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Hakking eller flimring ? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Vi snakker om hakking. Streamer ikke fra kamera og rett til TV. PC'en er mer enn kraftig nok: Intel i7 Quad 16GB. RAM Kraftig skjermkort (husker ikke navnet, men er ca. ett år gammelt og kostet 4.000,- 2,3 TB ledig plass på HD Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Kunne vært en ide å kjøre rett fra kamer atil TV hvis mulig; bare for å ha testet. Har opplevd dårlig gjengivelse av video på utrolig god hardware - men da har det vært driverfeil eller feil codec. Så det er muligens noe å sjekke. Hvilket videoformat bruker Sony på videoene? Hvis du kan velge, så kan det være en ide å prøve alle variantene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå