Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefaler ikke NAF Senter Skien. Dårlig service..

KVTL

Anbefalte innlegg

Selv om dette dreier seg om forhandlere, så poster jeg denne allikevel her. Jeg var på forstillingskontroll for å justere spissingen på bilen etter bytte av endeledd. Behandlingen jeg fikk av NAF senteret i Skien var absolutt av verste sort.

Etter å ha skiftet endeledd på bilen fikk jeg time hos NAF. Det var de som hadde kortest ventetid, at de var litt dyrere enn andre godtok jeg da jeg har lest mye positive omtaler av NAF og forstillingskontroll på div. forum. Når timen ble booket over telefon informerte jeg klart og tydelig hva som måtte gjøres på bilen.

Kom til timen kl. 1510 i dag og leverte fra meg nøklene. Informerte om at det ene endeleddet stod litt langt inne. (Min feil at det ble skjevt når jeg skrudde på endeleddene, men dette ble også informert over telefon når time ble bestilt.).

Etter å ha ventet til ca. 16. 55 kom person A ut for å informere noen som ventet at bilen deres var ferdig med EU- kontroll. TIl meg sa han de ikke kune ta å justere forstillingen og at det var alvorlige mangler med bilen. Jeg tenkte selvfølgelig hva var det som var galt nå, spesielt siden jeg hadde nettopp hatt bilen på EU- kontroll og bærekulene var funnet fine (byttet øvre bærekule som var slitt før EU-kontrollen).

Når han som foretok forstillingskontrollen (person B) kom inn sa han at bilen måtte på verksted og at han ikke fikk justert spissingen og at bilen min var trafikkfarlig fordi hjulstillingen var feil. Da jeg spurte om hva som var galt sa han at endeleddet var for langt inne. Da sa jeg at dette ble de informert om på telefon og når han fikk bilen, og var derfor jeg skulle ha bilen på forstillingskontroll. Fikk da til svar at de ikke var verksted og ikke skrudde.

Sa da litt tørt at man må jo faktisk løsne styrekulene for å kunne justere spissingen, og at spissingen er eneste man i utgangspunktet kan justere på A4 med multilink (vet at dette var litt upresist). Fikk da til svar at de ikke var verksted. Vedkommende ville starte en diskusjon, men jeg sa bare helt rolig om hva jeg måtte betale fordi jeg ville reise. Fikk da til svar at jeg måtte betale 50% av summen (litt over 800 kroner).Sa at det var aktuelt å betale så mye uten at de hadde gjort noe og forventet egentlig at han senket summen litt).

Da begynner person A å blande seg inn og forteller meg høyrøstet at det ikke var jobben til person B å skru på bilen min, og at jeg måtte sette den på verksted. Informerte han om at jeg ikke ville diskutere, men at jeg ville bare betale. Fikk da til svar at jeg ikke skulle betale noen ting, men at jeg skulle reise og ikke komme tilbake til dem med bilen min mer. Fant ut i ettertid at person A var sjefen for testsenteret, hvem person B er aner jeg ikke.

Dog skal det sies at faren min også hadde bilen sin inne på forstillingskontroll hos NAF for 2-3 år siden etter å ha skiftet endeledd. Da var det hos Goberg og de justerte det skikkelig den gangen. Det er uansett uaktuelt for meg å bruke senteret til NAF i Skien etter en slik behandling.

(P.S Ringte NAF booking telefon for å få bekreftet timeavtale etc. Vedkommende sa da at det var forstillingskontroll som var bestilt kl 15. 10. Vedkommende informerte meg også om at det var ingen tjenester hos dem som kostet 800 kroner.)

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slike folk burde finne seg en annen jobb !

dette er det du skulle betalt, om det var slakk i forstillinga:

sitat naf.no

Hvis NAF testeren avdekker slakk eller mangler i hjuloppheng i forbindelse med en hjulstillingskontroll, så utfører NAF i stedet en slitasjekontroll av hjulopphenget og gir kunden et råd om hva som bør utbedres. Kunden må da reparere denne feilen som blir avdekket på et verksted, før man kan utføre en hjulstillingskontroll (kunden blir da kun belastet for sjekk av hjuloppheng – kr 395,-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra at du deler din erfaring. Høres merkelig ut at en mekaniker skal protestere på at endeledden er skrudd for langt inn, de må da skrues på uansett når man skal justere spissing.

Jeg har alltid tatt Eu-kontrollen hos NAF Skien etter at Biltilsynet sluttet med det her og har aldri opplevd noe negativt, syns jeg har fått grei service der.

Siden det fremdeles er sommerferie for noen kan det hende at du har blitt utsatt for en vikar eller nyansatt. Jeg ville ha sendt en klage til NAF sentralt.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...