Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC'n har plutselig begynt å lagge i alle spill

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ett problem som bare plutselig har dukket opp over natten. Alle spill har plutselig begynt å lagge ekstremt, utenom at jeg har endret noe settings eller lignende.

Spill som har kjørt laggfritt før har begynt å lagge uansett. Har prøvd å kjøre X antall virusscan, innstalert drivere til skjermkort på nytt og feilsøkt littegrann. Men da jeg ikke har peiling på hva det kan være så trenger jeg hjelp.

Forholdshvis ny pc med Sany bridge oppsett, Asus hovedkort, Nvidia GTX 590 skjermkort, SSD disk med operativsystem og en 2TB disk med lagringsplass og 8gb kingston ram. Kjører Windows 7 64bit.

Noen som har noe tips til meg på hvor jeg skal begynne å lete? Har lite lyst til å formatere hele skiten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

technicality: Finnes det noe måter jeg kan sjekke om det er rammen som svikter? Ser forøvrig ingen bakgrunnsprossesser som tar mystisk mye ytelse.

Bibow: CPU tempen ligger på ca 50 til 55 grader og GPU'n kryper opp mot 80 grader. Detter er temp ved spilling.

PC'n er forøvrig ikke overklokket, og det eneste jeg har innstalert etter at problemet dukket opp er high res texture pack til Skyrim

Endret av MatF
Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt memtest86+ og den fant ingen feil.

Når det gjelder disken så har jeg en SSD på 80gb mener jeg den er på, som kjører OS og andre programmer. Og en WD Black som kjører spill og blir brukt til lagringsplass.

Lenke til kommentar

Da er problemet løst, det som det hele endte opp med var formatering av hele skiten. Så nå fungerer alt igjen, selv om det hadde vært litt moro å vite hva som skapte problemet.

Takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...