Gazer75 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Hei, Lurer litt på korleis ein får dette til. Så langt eg kan sjå så får ein ikkje med nokon DVD for Win7 eller drivar CD til Zenbook. Må ein ty til piratbukta for å få tak i ei ISO fil? Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Så å si ingen produsenter leverer med CD/DVD lenger, ihvertfall ikke på konsument PC-er. Enten ligger alt på en restore partisjon på harddisken, eller så kan du brenne ut installasjonsmedie selv. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Nei, du trenger ikke å bli sjørøver. Du har klistermerke med lisenskoden under? Hvilken Windows-versjon? Dette kan gjøres på 100% lovlig vis. Enten kan du bruke Restore-partisjonen som mest sannsynlig ligger på harddisken, eller du kan laste ned Windows fra Digital River, og legge på en minnepinne. I denne tråden (som jeg startet) fikk jeg veldig god hjelp av Trainman. http://www.diskusjon... Det absolutt enkleste for deg er å bruke Recovery-partisjonen. Hvis din maskin er levert med en masse bloatware og trial-versjoner, kan det være en fordel å velge rein Windows i stedet. Endret 6. august 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Restore er vel ikkje råd om ein byter ut snurredisken på ein UX32VD med ssd på eit seinare tidspunkt. Då vert det vel ein ny install utan recovery. Er vel Home Premium på desse så langt eg kan sjå. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Om du velger å bruke Recovery-partisjonen, tror jeg du skal trykke F9 noen ganger rett etter at du starter maskinen. Da vil den starte AI-Recovery fra Recovery-partisjonen, og du får installere Windows på nytt. Du holder på å bytte ut en snurredisk med SSD? Da bør du følge innlegget til Trainman i linken over. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Håpar det er råd å lage recovery plate. Alt dette styret med å få tak i ISO og lage bootable USB burde vore unødvendig. Går det ikkje frykteleg tregt med win7 install frå usb? Eller er det fiksa i win7 silk at det ikkje er legacy mode? Har heller ikkje funne Norsk Win7 Home Premium ISO. Finn Pro og Ultimate... Endret 6. august 2012 av Gazer75 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Les innlegget til Trainman. Du skal ha norsk Pro, og legge den på en minnepinne. Så skal du slette ei fil som heter ei.cfg. Da får du velge Home Premium under installasjonen. Jeg synes ikke det går tregt om du har minnepinne. Det er raskere enn CD. Endret 6. august 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
terion Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Jeg tok en clean install fra usb, det var ikke mange minuttene fra jeg lastet ned isoet til det lå bootbart på en usb, var heller ikke noe nevneverdig tregt å installere det. Det jeg sleit med var å finne produktnøkkelen min til windows som ikke står på en lapp under denne maskinen. Brukte derimot et vbs-script til å hente det ut fra registeret allerede før jeg begynte med å reinstallere. Det er en vane jeg har, samle alle produktnøklene mine.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Der er en fornuftig vane. Windows-klistermerket under netbooken min er laget av dopapir, og er slitt så det er uleselig. Tror jeg rakk å skrive det ned, men jeg husker ikke hvor. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 Tenk om produsentar av Ultrabooks kunne legge ved ein minnnepinne med recovery/OS og drivarar. Må nok sjå på kloning med Acronis eller liknande. Er fattern si maskin og han har lite peiling. Hadde vore greit om recovery og alt var som før etter byte av disk. Lenke til kommentar
terion Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Jeg har mine nøkler i en txt-fil i dropboxen, aes-kryptert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå