Gå til innhold

søke jobb offshore?

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg har gjort alt riktig, jeg har skaffa meg fagbrev som elektriker (noe alle sier er alfa omega i olja) jeg har skaffa meg sikkerhetskurs, jeg har vert i millitæret, jeg har mange kurs som er rettet mot min utdannelse, jeg har brønnteknikk kurs, men jeg får ikke jobb offshore, ingen som ønsker en virkelig motivert person med alle forutsettninger og kunnskapen til og gjøre det godt der ute, jeg lurer derfor på om det er noen som kunne forklare hvordan jeg bør prøve og komme meg ut? kansje noen har egen erfaringer fra når de reiste ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som regel 3 veier inn.

1: Kontakter, kontakter, kontakter

2: Begynne hos underleverandør / oljeservicefirma

3: Ringe og mase ustanselig til oljeselskapene. Flere jeg kjenner har gjort dette, og da mener jeg at de har vært noen skikkelig masekopper for å si det slik (de var godt kvalifiserte).

Fagbrev, brønnteknikk og sikkerhetskurs er en kjempefordel å ha

Lenke til kommentar

Ville nokk satset som skipselektriker først, for å så søke deg innpå oljen.

Skips erfaring gjør nokk at du klatrer litt mer i stigen, Eneste du trenger er en Vg3 maritim eksamen som ikke er så vanskelig for så 3 måneder som assistent før du får egen båt siden du har sikkerhetskurs.

Vil nokk si det er godt betalt, og du har fri halveåret,

Og med engang du har fått titelen "skipselektriker" kan du søke pånytt.

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne. Har selv hatt fagbrev som elektriker i 1 år, og har i tillegg fagbrev som serviceelektroniker (selv om det sikkert ikke har så mye å si).

Har også svært gjerne lyst å komme meg i nordsjøen.

Noen som vet om noen sider man kan lese mer om dette, evt et kontaktskjema e.l?

Lenke til kommentar

Jeg henger meg på Twinflower og understreker det med oljeservice. Vil nesten påstå at det må være en av de beste veiene å gå, til og med så bra at du kan tenke deg å bli der i videre karriere.

Masse muligheter på alle fronter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...