Gå til innhold

Ny allround 15" til 6k ?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny laptop til jobb og fritid. >Ikke så mye spilling, reiser en del så den må ha god batteritid ved jobbbruk.

God batteritid for arbeidsbruk.

Bluetooth ( aller helst , det forenkler en del jobb)

Mye minne , god lagringsplass , ikke det viktigste

Noe spilling

Lite støy

Bør ikke bli varm hverken under eller oppå , reiser en del og da blir det mye i fanget jobbing .

Godt tastatur, helst backlit.

må ha full tastatur med num-pad , men ikke for dypt og godt tastatur.

Størrelse er ikke så viktig, bare ikke over 3 kg, skal reise endel med den.

merke er uvesentlig.

Har akkurat fått en pb EasyNote TS med 1T minne, i hvit ( håpløst å se tastaturet på, ikke bluetooth .. og varm er den og, bråker bare ved litt lett jobbing og browsing som blir returnret og trenger noe annet,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville også satset på den nevnte Lenovoen. Den har LED-skjerm, og har også HD+ (1600x900).-oppløsning. Det er ikke så mange andre i denne prisklassen som har det, og det er gull verdt i jobbsammenheng. Også greit å merke seg at den har GeForce GT 630M-skjermkort, så den har _litt_ å jobbe med til spill.

Men du bør spandere på den litt mer ram, 4GB i tillegg er vel "minimum". Vi snakker da om en ekstrakostnad på ca 150 kr.

Lenke til kommentar

skal du ha god batteritid i denne prisklassen må du nesten se på ultrabooks, men disse duger ikke til spilling og er heller ikke spesielt kraftige.

Typiske gode allroundere (som kan spilles på) i denne prisklassen holder rundt 3 timer med wifi påskrudd, middels lysstyrke på skjermen og strømsparing. To gode kandidater i denne klassen er nevnt allerede i postene over.

Lenke til kommentar

Ser mye bedre ut enn den PB jeg nå knoter på ihvertfall.

Jeg har endel enkel bilderedigering til jobb , oppgarderinger i forhold til servere. Det er greit med god spilleopplevelse når man reiser endel.

Den største forskjellen mellom Asusen og Lenovoen er skjermkkort og ram..

Ja desverre er ikke budsjettet mer i år så ingen av de andre rundt 10k på meg denne gangen gitt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...