Gå til innhold

Trenger jeg noe mer enn dette for å bygge selv?

Anbefalte innlegg

Vel, her er komponentene jeg har bestemt meg for så langt til min nye PC.

Jeg skal bygge PCen selv, men før jeg bestiller lurer jeg på om det er noe som mangler her, eller om jeg har det jeg trenger.

Kopiert rett fra handlelisten:

Sapphire RADEON 9800 SE ATLANTIS 128MB DDR AGP 8X

ThermalTake Xaser III V1000A SuperTower w/ Window (Black)Thermaltake Xaser III Office Keyboard & Mouse (Black)

ThermalTake Silent PurePower TT-420AD 420W ATX 12V PSU

Arctic Silver 3 Premium Silver Polysynthetic Thermal Compound

Abit IC7-G i875P Maxll Advance

Intel Pentium 4 3.00 GHz 800MHz FSB w/ 512KB

Samsung 16X Internal DVD-ROM Drive (Black)

LiteOn 52x32x52 Internal CD-RW Drive (Black)

Microsoft Windows XP Home Edition Full Version

Sound Blaster Audigy 2 Platinum 6.1 Sound Card (Retail)

Logitech Z-640 5.1 Speaker System

Western Digital 120 GB 8mb Harddrive

ViewSonic VX800 18" LCD Monitor w/speakers

Kingston HyperX 512MB DDR400 PC3200 CL2 DIMM

18" 2pos Round Floppy Cable (Black)

Vantec 24" 3pos ATA/133 Round IDE Cable (Black) (3stk)

ZALMAN CNPS5700D-Cu HSF for Socket478 1700~3100RPM

Mangler jeg noe for å ha et komplett, fungerende system, eller har jeg det jeg trenger?

Dette er første gangen jeg bygger en PC selv, så jeg vet ikke om jeg har det jeg trenger...

Diverse software har jeg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, blir litt småpirkete da :)

Du kan ihvertfall droppe floppykabelen :)

Fulgte ihvertfall med en rund sort kabel med mitt IC7 så jeg tror ikke det er noe problem :D

Jeg skal ikke klage på at du bruker lit mye penger på dette, for det forstår du sikkert selv, og har ganske sikkert tenkt godt igjennom det :)

Skal du overklokke?

Hvis du skal det, så bør du se på litt raskere ram, Snekker`n har visst nådd langt med Geil Golden Dragon PC3500. ikke er de så grusomt dyrere heller :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg bruker egenlig ikke mye penger som du tror, bor nemlig i USA. Er litt billigere her borte enn i Norge vet du... Med akkurat dette oppsettet blir det på cirka 18500kr. Mye, men jeg har nå engang spart opp akkurat disse pengene til akkurat dette formålet da...

Overklokking har jeg ikke noen planer om foreløpig. Får jeg lyst på en dose overklokking skal jeg absolutt vurdere GEIL minne!

Siden det virker som jeg har det jeg trenger, blir det nok ikke lene før det blir go' PC på meg.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

En diskettstasjon kan kanskje være greit? Jeg brukte en senest i går for å oppdatere biosen på hovedkortet.

Du får dobbelt opp med IDE kabler (det følger med HK også), men runde er selvsagt bedre enn flate. Med serial ATA, ville du ha sluppet IDE kabel til harddisken ihvertfall. Men hvorfor tre IDE kabler?

Siden hovedkortet støtter serial ATA, så burde hardisken støtte det også, det står det ingenting om i din post.

Er det DVI inngang på LCD skjermen (det ser sånn ut ifølge google)? Det burde den ha. Hvis den har det, så bør du sjekke om det følger med en DVI kabel, de er ganske dyre (200-300 kr).

Er du sikker på at kabinettet kommer uten strømforsyning? Hvis det gjør det, så har du jo dobbelt opp.

Det er mulig at CPUen er boxed, det er ofte Intel CPUene i norske webshops. Men den Zalman kjøleren du har nevnt er sikkert en god del bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...