karli91 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 hei, har ett problem på min stasjonære pc. får ikke internett tilgang på den.. har internett på alle de andre pcene på netverket. når jeg prøver å feilsøke problemet kommer det opp at dns serveren ikkje svarer, har prøvd å koble til med både kabel å det tråløse nettverket. hadde vert fint om noe kunne ha hjulpet/forklart hva dette kommer av. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Åpne et command vindu og skriv ipconfig /all og post resultatet på interfacet som feiler her. Lenke til kommentar
karli91 Skrevet 6. august 2012 Forfatter Del Skrevet 6. august 2012 her er ett bilde av det jeg fikk opp da jeg skrev ipconfig /all http://bildr.no/view/1245527 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 På det bildet får ikke PC-en din en IP tildelt. Den velger en IP selv, og får da ikke kontakt med omverdenen. Regner med alle maskinene hjemme får en IP-adresse av ruteren? Isåfall, restart ruteren, sjekk at alt av kabler sitter ordentlig i, restart dataen som ikke får nett. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 prøv "ipconfig /renew"...kan se ut som om du ikke har mottatt noen IP addresse på den lokale tilkoblingen din (altså den trådbaserte). På bildet mangler det informasjonen for det trådløse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå