Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser, hele lokalnettet konker ut

Anbefalte innlegg

Merkelig problem. PC min er nylig reformatert, og jeg slår sjelden av PC.

Etter en stund låser hele PC seg og jeg må trykke på resetknapp for å få den igang igjen.

Det rare som skjer samtidig er at i det denne låser seg, så er lokalnettverket også helt dødt. Utenfra kommer jeg inn på webinterface til brannmuren, men alt "innenfor" får jeg ikke kontakt med.

I det jeg trykker på reset eller slår av den låste PC, så er alt operativt igjen umiddelbart. Noen som har noe tips?

Har også sjekket eventlog men finner ikke noe nettverksrelatert der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Dette var et spesielt problem.

Låser maskinen seg uten videre, eller skjer det bare under kjøring av en spesiell applikasjon?

Har du prøvd å sjekke om det samme skjer, dvs. at maskinen låser seg, dersom du kobler maskinen helt fra nettverket? Det kan jo være en nettverksdriver som går helt i stå, så du kan prøve å finne en nyere driver fra produsenten. Sjeldent som det er, kan det jo være at produsenten har lagt en nyere driver. :wee:

Det kommer ikke opp noen slags feilmeldinger/advarsler i hendelsesloggen som kan relateres til hendelsene, verken i applikasjonsdelen eller systemloggen?

Edit: Gi gjerne tilbakemelding om årsaken dersom du finner det ut på egenhånd!

Endret av TheKent
Lenke til kommentar

Hei! Dette var et spesielt problem.

Låser maskinen seg uten videre, eller skjer det bare under kjøring av en spesiell applikasjon?

Har du prøvd å sjekke om det samme skjer, dvs. at maskinen låser seg, dersom du kobler maskinen helt fra nettverket? Det kan jo være en nettverksdriver som går helt i stå, så du kan prøve å finne en nyere driver fra produsenten. Sjeldent som det er, kan det jo være at produsenten har lagt en nyere driver. :wee:

Det kommer ikke opp noen slags feilmeldinger/advarsler i hendelsesloggen som kan relateres til hendelsene, verken i applikasjonsdelen eller systemloggen?

Edit: Gi gjerne tilbakemelding om årsaken dersom du finner det ut på egenhånd!

Det kommer ikke ann på hva slags programmer som kjører, Den kan låse seg med 1 eller 100 programmer åpne - ingen logikk der...

Har ikke testet uten at maskinen er koblet til nettverk. jeg avventer litt og ser, for jeg har oppgradert teknisk rom i dag, og byttet alt av kabler som tidligere har gått litt her og der.

Melder fra om løsningen om jeg finner ut av noe! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...