V. Haugen Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Med denne Samsung-dingsen kan du blant annet splitte skjermbildet i to. 10-tommers Note snart i salg Lenke til kommentar
Microprosessor Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Jeg trodde alle plattformer droppa pennen, da iPhone ble lansert? Har aldri hatt behov for slike... Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Pennen ble introdusert med den orginale Galaxy Note (5.3" mobil). Poenget er at du skal kunne skrible ned håndskrevne notater, lage skisser, og så videre. Det vil jeg tro er litt i vanskeligste laget å bruke fingertuppene dine til.... 2 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Pennen er jo overlegen en finger når det kommer til notatfunksjon og presisjon. Man må jo ikke bruke den. 2 Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Ser spennende ut, men lurer på om den flyter like godt som på youtube reklamen. http://www.youtube.com/watch?v=qbgBxr4H59A&feature=player_embedded Lenke til kommentar
Primalien Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Må ha - bare må ha!!! Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 5500,- for 1280x800? I don't think so. Hadde det vært et rimelig nettbrett, så hadde det vært noe annet. Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 5500,- for 1280x800? I don't think so. Hadde det vært et rimelig nettbrett, så hadde det vært noe annet. Er jo akkurat samme oppløsningen på 5,3 jo ! dyrt Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Ramma rundt skjermen virka ganske stor?. 1 Lenke til kommentar
frankvirtual Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Finnes ikke i Prisguiden.. Var det ingen her som visste om denne lanseringen?? Hvor blir den tilgjengelig først da? Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Ser spennende ut, men lurer på om den flyter like godt som på youtube reklamen. Tydeligvis er den så smidig at det er nok å bare dra penna i rett linje over skjermen for å skrive akkurat det du tenker i vakker håndskrift. Det er ganske innlysende at dette bare er en illustrasjonsvideo. 1 Lenke til kommentar
StigtriX Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Vil man virkelig ha en tablet for produksjon etc. er det vel bedre å vente på Microsoft Surface (non-RT) og eventuelt kjøpe en kompatibel penn til den? Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Ramma rundt skjermen virka ganske stor?. Ja. Kjempestor. 1 Lenke til kommentar
adamadam Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Hvor godt fungerer håndskriftgjenkjenningen? Er det bare for enkelt ord som i videoen eller vil man f.eks. kunne skrive eposter og artikler med pennen? Greit på bussen, tenkte jeg. Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Ser ut som et veldig bra nettbrett med tanke på litt 'seriøs' jobbing (ta notater som er leselige i møter o.l. - så kan iPad-folket sitter der og fomle med de feite fingrene sine), men skulle ønske at den hadde litt høyere oppløsning enn det som er i ferd med å bli ganske standard på langt mindre skjermer. Endret 6. august 2012 av Schnapps Lenke til kommentar
desverre Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Kommer det ert nytt søksmål nå? det er jo noe som ikke eple folka har... Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Like før de oppfinner vinduer... Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Jeg trodde alle plattformer droppa pennen, da iPhone ble lansert? Har aldri hatt behov for slike... De lager ikke produkter basert på dine personlige behov. Derimot lager de produkter basert på hypes, og Steve Jobs ga pennen alvorlige markedsføringsproblemer når han kynisk erklærte at den var for tapere. Platformer har ikke droppet pennen, men produktutviklerene har. Det var en stor hype om at man måtte ha kapasitive skjermer på godt og ondt, og en av bakdelene med disse skjermene er at de ikke kan måle trykknivåer. Derned ble det dyrere/upraktisk med styluser. Noten har løst dette med å implementere en dyrere type penn, der det faktisk er pennen og ikke skjermen som måler trykk. Og hvis du ser på tilbakemeldingene på den første Note'n, så ser du at det er ganske mange som har uttrykt glede over å igjen ha tilgang til denne type verktøy. Hvis du ikke trenger det, kan du bare se til den rimeligere Galaxy Tab, som ikke har penn. Pennen har andre bruksområder og egne fordeler i forhold til en finger. Da jeg gikk fra en god (dyr) trykksensitiv mobil (N900) til en dårligere (rimelig) berøringssensitiv skjerm (Blade), opplevde jeg en lang rekke bakdeler med dette, uten egentlig å oppleve mange fordeler. Jeg vil betale ekstra for å ha en nøyaktig penn i stedet for å måtte fette ned skjermen med zoom-gestures hver gang jeg skal treffe en link. Min lille N900 var mer nøyaktig på linker enn på den svære Galaxy Tab'en, det sier litt. Endret 7. august 2012 av tommyb Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Kommer det ert nytt søksmål nå? det er jo noe som ikke eple folka har... Hvorfor det? Her har jo tydeligvis Samsung klart å designe produktet selv... Lenke til kommentar
Microprosessor Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg trodde alle plattformer droppa pennen, da iPhone ble lansert? Har aldri hatt behov for slike... De lager ikke produkter basert på dine personlige behov. Derimot lager de produkter basert på hypes, og Steve Jobs ga pennen alvorlige markedsføringsproblemer når han kynisk erklærte at den var for tapere. Platformer har ikke droppet pennen, men produktutviklerene har. Det var en stor hype om at man måtte ha kapasitive skjermer på godt og ondt, og en av bakdelene med disse skjermene er at de ikke kan måle trykknivåer. Derned ble det dyrere/upraktisk med styluser. Noten har løst dette med å implementere en dyrere type penn, der det faktisk er pennen og ikke skjermen som måler trykk. Og hvis du ser på tilbakemeldingene på den første Note'n, så ser du at det er ganske mange som har uttrykt glede over å igjen ha tilgang til denne type verktøy. Hvis du ikke trenger det, kan du bare se til den rimeligere Galaxy Tab, som ikke har penn. Pennen har andre bruksområder og egne fordeler i forhold til en finger. Da jeg gikk fra en god (dyr) trykksensitiv mobil (N900) til en dårligere (rimelig) berøringssensitiv skjerm (Blade), opplevde jeg en lang rekke bakdeler med dette, uten egentlig å oppleve mange fordeler. Jeg vil betale ekstra for å ha en nøyaktig penn i stedet for å måtte fette ned skjermen med zoom-gestures hver gang jeg skal treffe en link. Min lille N900 var mer nøyaktig på linker enn på den svære Galaxy Tab'en, det sier litt. Jeg skjønner ikke hvorfor du gadd å skrive alt det der. Waste of time, og ikke noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg