Gå til innhold

huff.. tror eg gjorde det sykt dårlig på jobbintervju!

Anbefalte innlegg

Hadde jobbintervju i dag, og det var 2 sjefer jeg måtte snakke med. Jeg rotet meg veldig mye, og følte det gikk forferdelig. Jeg trodde jeg var ganske forberedt, men nope det var jeg nok ikke.

Vi snakket i halvtime, og til slutt fikk jeg blir med de rundt og de viste litt rundt bygget... Hva kan det bety?

Og jeg lurer på om det var greit å sende en Takker melding til sjefen via Email etter jobbintervju?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke normalt og sende takk melding etter ett intervju, det er først normalt når du får ett svar om jobben er din eller ikke, først da kan du enten takke for at dere tok dere tid, eller takk for jobben :)

men om det gikk dårlig, kan sende en mail til vedkommende, eller ringe og si det at du følte det gikk dårlig, og at du ikke fikk presentert deg slik du virkelig er eller ville presenteres, mange arbeidsgivere vil forstå at folk er nervøse under en slik prossess, og beklager du deg og viser at du vet det gikk dårlig, så er du kansje ikke så dum alikevel, det sier noe om din standar som er positivt i denne sammenheng

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det treng ikkje nødvendigvis ha gått så gale som du trur, jobbintervjuet er i fyrste omgong ein måte å lære deg å kjenne på. At du er kvalifisert har dei alt funnet ut ved å sjekke CV'en din.

Det at dei viste deg rundt er i alle fall eit tegn på at du fortsatt er aktuell.

Hadde du møtt uforberett på intervjuet der du slengte frå deg rasistiske slengbemerkninger og fornerma begge sjefane så hadde du ikkje fått omvisning.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Min erfaring er at jobbintervjuer kan føles som de har gått knirkefritt og at intervjuer likte deg.Betyr ikke at du får jobben.Kan også være omvendt, som i ditt tilfelle.Kan likevel bety at du får jobben.

Det er faktorer som konkuranse fra øvrige kandidater og trynefaktor som egentlig avgjør om du får jobben eller ikke.

Jeg sende en gang ut 6 søknader til 6 firmaer ang en rørleggerstillng.Søknadene var helt like bortsett fra firmanavn, og jeg ble innkalt til intervju på 2 av dem.De andre 4 hørte jeg ikke engang fra.Det sier meg at de som skal ansette tenker veldig forskjellig.Det er egentlig et skudd i blinde.Men hva kan man gjøre?Man må jo bare forsøke seg da, og håpe at trynet ditt faller i smak :wee:

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...