Gå til innhold

Kjøpe Ipad 3, noen få kjappe spørsmål


Anbefalte innlegg

1: Tenker å holde prisen nede, så går for 16GB modellen, men MÅ (!!) være 3g tilgang på denne. Wifi er ikke et bra nok alternativ for meg atm. Uansett, hvor kan man få fatt i den billigste Ipad'n hen? Samt at siden må være sikker!

 

2: Hva får man med av ekstrautstyr når man kjøper Ipad. Får man med øretelefoner, eller er det kun lader en får med?

 

3: Har sett noen som har en slik cover-liknende sak, som dem kan brette til slik at ipaden blir stående fint på bordet. Utrolig kjekt om man sitter på cafë og kjeder seg / diller med ting. Eventuelt hva vil dere her anbefale, og beste / tryggeste sted å kjøpe dette?

 

Jeg vet at jeg nok kunne funnet svaret med å sømfare div. topicer, men dessverre late jæveler som meg foretrekker konkrete spørsmål / svar :)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Tenker å holde prisen nede, så går for 16GB modellen, men MÅ (!!) være 3g tilgang på denne. Wifi er ikke et bra nok alternativ for meg atm. Uansett, hvor kan man få fatt i den billigste Ipad'n hen? Samt at siden må være sikker!

 

2: Hva får man med av ekstrautstyr når man kjøper Ipad. Får man med øretelefoner, eller er det kun lader en får med?

 

3: Har sett noen som har en slik cover-liknende sak, som dem kan brette til slik at ipaden blir stående fint på bordet. Utrolig kjekt om man sitter på cafë og kjeder seg / diller med ting. Eventuelt hva vil dere her anbefale, og beste / tryggeste sted å kjøpe dette?

 

Jeg vet at jeg nok kunne funnet svaret med å sømfare div. topicer, men dessverre late jæveler som meg foretrekker konkrete spørsmål / svar :)

 

På forhånd takk!

 

1.

 

apple.no

 

2.

 

kun lader du får med.

 

3.

 

det er eit smartcover. Fås kjøpt på apple.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sikker på at du MÅ ha 3G? Dersom du har mobiltelefon med tethering (internettdeling) kan du bruke WiFi fra iPad til mobil, og la mobilen virke som en 3G-router.

 

Dersom jeg skulle kjøpe på budsjett, ville jeg heller valgt 32 GB og WiFi enn 16 GB og 3G, alternativt funnet et godt til bud på en iPad2 som har begge deler dersom jeg hadde behov for GPS (som finnes kun på 3G-modellene).

Lenke til kommentar

Du sier noe der, kanskje jeg heller burde gå for Ipad2?

Vet at folk sier det er en mega forskjell på skjermene, men ... meh, er det skarpt nok til å lese internett, se bilder og sånt på 2'ern er jeg mer enn godt nok fornøyd.

 

Noe av grunnen til at jeg ønsker en med 3G / mobildata muligheter er fordi mobilen min er helt mongo og fungerer særdeles dårlig på internett (SE W995).

I tillegg er abo. på den lite egnet for databruk, men har altså et mobilt bredbånd abo også i tillegg - og det er dette jeg har tenkt å stappe inni Pad'n :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er ikke tvil om at new iPad har bedre skjerm, men jeg synes iPad 2 holder i massevis i praksis, og så lenge prisen er riktig, er det ikke noe dårlig valg. Ytelsen er ikke veldig forskjellig, 3ern (ups: the new) har krafigere HW, men har mye mer skjermpunkter å oppdatere. I tillegg er den tykkere, tyngre og blir varmere. Dersom du ikke trenger GPS, ville jeg kjøpt en ren WiFi-modell, og oppgradert mobilen til en med WiFi tethering og mobildataabonnement, for eks Djuice all-in-one M: http://www.djuice.no...nnement/allin1/ Med en bedre mobil får du mer bruk for datatrafikk på den også, og du har oftere med deg mobilen enn iPaden.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Vil du bruke iPad som kartplotter i båt eller GPS i bil er det kun 3G-modellen som kan brukes.

Har du eventuelt sjekket bruktmarkedet?

 

Selv har jeg en 1. generasjon med 3G og kun 16GB, etter å ha lagt inn noen tegnefilmer til ungene har jeg måtte begynt å slette litt for å få nok plass.

Lenke til kommentar

Beklager litt sent svar!

 

Grunnen til at det må være en 3G sak er fordi jeg bor på et sted hvor internett gjennom telefonlinje er så som så. Vi snakker om 1mbit på gode dager, og 0.1 mbit på dårlige. Mobil dekningen og hastigheten er bedre og mer stabilt, samt at det gir større frihet å kunne komme seg på internett når man reiser rundt i vårt land :)

 

I tillegg så tenkte jeg at siden jeg har et mobilt bredbånd abo. , 8gb i mnd. som nesten ikke blir brukt så er det jo synd å ikke bruke det på noe, og tenkte at jeg kunne slå to fluer i en smekk med å kjøpe et nettbrett av et slag.

 

Bruk vil være div. , men litt GPS, surfing på nett / youtube, mail osv blir primærbruken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har sett litt mer på forskjellen mellom iPad 2 og new iPad (3) i dag, og brukt en del tid på å teste dem side by side. De (vi) som har iPad 2 har ingen grunn til å være misfornøyd, men jeg må si at skjermen på new er VELDIG mye bedre. Jeg har også sett på sammenligningstester for ytelsen, og her er det liten grunn til å velge new. Den har omtrent samme CPU, men ca 4 ganger kraftigere GPU, men pga 4 ganger så mange pixler å holde orden på, er ytelsen stort sett samme. Noen ting går faktisk litt saktere, en del spill går mye raskere, og i snitt er de ganske lite. Batteriet varer visstnok litt kortere på new, og den blir litt varmere i bruk, men forskjellen er ikke stor her.

 

Se på bildene litt nede på siden her: http://www.lydogbilde.no/test/den-nye-ipad-en-testet

 

Om man trenger 3G/4G/GPS-modellen eller ikke, og hvor mye minne man trenger, kommer an på bruksområde og budsjett, det er litt forskjell på 3800 og 6400.... Jeg har en iPad 2, men kommer til å bestille en 32GB WiFi-modell, og bruke tethering med telefonen når jeg ikke har wifi-dekning. 16 GB blir i minste laget, HD-versjon av appene er større enn på iPhone / iPod touch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...