Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Det Facebook eventuelt gjør er å sette et nytt passord og gi det nye passordet til politiet. Men det er de altså ikke villig til.

 

Da må jo politiet be FB om det, men det har de altså ikke gjort. De skal ha passordet sier de jo.

 

Du har virkelig ikke skjønt mye, forstår jeg.

 

Unnskyld, har du lest brevene som har gått mellom norsk politi og Facebook, siden du er så skråsikker på hva politiet har spurt etter og hva Facebook har svart?

 

Husk også at de som svarer fra Facebook ikke er helt blåst de heller. Tvert i mot, de er vant til å svare på forespørsler om påloggingsinfo. Tro meg, det er helt vanlig at folk spør etter passordet sitt og den som svarer sier "jeg kan ikke gi deg det gamle, men bare et øyeblikk så setter jeg et nytt." Det kan hende norsk politi har formulert seg klønete og faktisk spurt om det gamle passordet, men du kan være trygg på at Facebook ville svart med å sette et nytt passord, dersom de var villige til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan får enkelte slike saker så enorm pressedekning og høy prioritet? Dette imens det garantert er et titalls andre tenåringer savnet de siste par ukene. Et familiemedlem av meg var savnet i tre dager for en stund siden og ble funnet død. Ingen notis om dette i noen presse.

Kondolerer.

 

Men, kontaktet du eller noen andre til media for å få dekning?

Evt. engasjerte mange folk i leteaksjonen som gjør at media får vite om saken?

 

Man må ofte gjøre en innsats selv for å få mye pressedekning...

Lenke til kommentar

Men ingen vet om dette faktisk er en kindappingssak.

Kan bare være en rømning, hva vet vi egentlig om Sigrid ? Kanskje hun hadde det vanskelig hjemme ?

Om hun hadde rømt burde hun gitt ett livstegn fra seg på en eller annen måte.

Antagelig ville hun gjort det når hun så hvor mye oppstyd det ble av det.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok ikke utelukke et kjønn om dette er en bortføring. Det kan like gjerne være kvinner som står for slikt, erfaringer fra det store utland utelukker ikke eventuelle kvinnelig(e) gjerningsperson(er). Mye som kan ligge bak og ikke alltid er det sexuelle motiver.

Lenke til kommentar

Det Facebook eventuelt gjør er å sette et nytt passord og gi det nye passordet til politiet. Men det er de altså ikke villig til.

 

Da må jo politiet be FB om det, men det har de altså ikke gjort. De skal ha passordet sier de jo.

 

Du har virkelig ikke skjønt mye, forstår jeg.

 

Unnskyld, har du lest brevene som har gått mellom norsk politi og Facebook, siden du er så skråsikker på hva politiet har spurt etter og hva Facebook har svart?

 

 

Har ikke lest brevene, nei. Jeg har imidlertid lest aviser og der skrives det - uten unntak - at politiet krever å få utlevert Sigrids personlige passord til Facebook. Det har jeg dessuten hørt politiet selv uttale på pressekonferanse, så da kan de ikke skylde på å være feilsitert i media.

 

Om politiet sender en anmodning der de insisterer på å få utlevert passordet til en konto, så er det denne anmodningen FB svarer på. Så folkene hos FB er neppe blåst i hodet. Imidlertid ser det ut til at politiet er det, utfra de merkelige anmodningene de klarer å lire ut av seg.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok ikke utelukke et kjønn om dette er en bortføring. Det kan like gjerne være kvinner som står for slikt, erfaringer fra det store utland utelukker ikke eventuelle kvinnelig(e) gjerningsperson(er). Mye som kan ligge bak og ikke alltid er det sexuelle motiver.

 

Slik jeg har forstått det så står menn for mesteparten av ''overfallsvoldtekt'' og ''blind'' vold, mens kvinner står for mesteparten av overgrep i hjemmet, både seksuelt og vold.

 

Edit: Dette er også det mest 'sannsynlige' i og med at kvinner er de som som regel er hjemmets ''overhode'' og sitter mye mer hjemme med barna enn det menn gjør.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Altså alle i Norge vet hvordan ho ser ut, og en 16 åring klarer ikke liste seg rundt i Norge uten å bli sett av en eneste person så lenge.

 

Politiet gjør helt rett i å behandle dette som bortføringssak for det er mest sannsynlig at det er det som har skjedd.

 

Ho er nok enten innelåst hos en en eller annen nutcase eller så så er ho tatt av dage og begravd.

 

 

 

BuffyAnneSummers: Det virker veldig usannsynlig at kvinner står for det meste av seksuelle overgrep.

Endret av Boil-in-bag-ris
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så står menn for mesteparten av ''overfallsvoldtekt'' og ''blind'' vold, mens kvinner står for mesteparten av overgrep i hjemmet, både seksuelt og vold.

Selvfølgelig er det mer sansynlig at det er mann/menn som er gjerningsperson, men jeg sa jeg ikke ville utelukke, alle må sjekkes også kvinner selvfølgelig. En gjeng kvinner kan vel også ha fått et horn i siden til ei jente og bortført henne, merkeligere ting har skjedd. Det er som sagt ikke nødevndigvis voldtekt inne i bildet, sjalusi skal aldri undervurderes som motiv.

 

Det er så mye rart i denne saken, ingen spor etter kamp der tlf og sko ble funnet, sendt melding som ikke har et språk som passer med hva den savnede ville brukt, her må alle muligheter holdes åpne.

Lenke til kommentar

BuffyAnneSummers: Det virker vedig usannsynlig at kvinner står for det meste av seksuelle overgrep.

 

Hvorfor? Fordi vi er så moderlige alle mann?

 

Det sier seg selv at de som er mest med barna er de som står for det meste av seksuell overgrep. Når det kommer til deres barn, that is. Er skummelt at det er mye enklere å misbruke ditt eget barn enn å ta en vill fremmed..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...