Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Eneste grunnen saken fenger, er pga media. Kunne brydd ikke meg mindre om sigrid. Heller brydde jeg lite om madeleinesaken. Ble bare mer kvalmen da jeg så selveste paven ba for hun. Det finnes så mange andre folk som forsvinner. De andre som forsvinner er noen sin sønn/datter/søster/bror/niese/nevø/fetter/kusine/barnebarn også. Det er ingen som er alene. Hadde vært en gutt på 16. Kunne media brydd seg mindre. Og folk skriker om likestilling? Hvordan kan folk gjøre det, når folk fortsatt ser jenter som den svake kjønn?

 

 

 

/flamesuit on

 

Er det berre eg som blir letta av kvar ein heterofil gut som døyr?

 

Regner med du tenker på at sannsynligheten for misbruk og overgrep er større om en jente forsvinner, og at koblingen mot hatmiljøer oppstår om en homofil eller ikke-norsk forvinner eller dør. En heterofil gutt er sånn sett enkleste å forholde seg til, men vil ikke si jeg blir lettet for kun det. Det har med personen. Blir lettet om det f.eks er en kriminell heterofil gutt som dør, og jeg feirer jo hver gang en jeg hatet fra skoletiden eller voksenlivet dør uten at jeg har gjort noe for at det skjedde.

 

Stakkars folk hvis de har alibi da, tenkt på hva samfunnet har alt truet de med osv.

 

Det er en 8-10 personer som er navngitt som offerets drapsmann, samt noen bedrifter hvor de som er navngitt har jobbet og (tidligere påstått) brukt til å fjerne liket.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det som er intr. nå er bl.a:

 

01 -Bussturen. Skjedde noe mens offeret ventet på bussen, under bussturen, eller etter bussturen.

-Løst!

 

02 -Påstander om hvem som kjenner hvem og hvem som ligger med hvem bør verifiseres eller avkreftes.

-Løst!

 

03 -Navngitte som påstås å vite mer eller være innblandet må følges opp.

-Løst!

 

04 -Tiltalte må DNA sjekkes om mot Gry og Trine, og for den del Therese. Om ikke annet så for å unngå å bli mistenkt i samfunnet.

-Løst!

 

05 -Tre konkrete kriminelle miljøer bør sjekkes opp, bl.a rundt trusler mot tiltalte og hans psykose og paranoia.

-Løst!

 

06 -Tiltalt bør sjekkes opp mot en navngitt bilulykke som skjedde for en tid siden.

-Løst! Tiltalt ikke innblandet.

 

07 -Kjennskap og vennskap mellom offer, offerets familie, tiltalte, tiltaltes familie, venninnes og venninnes familie må undersøkes. Her er det mange påstander om mye, og mange er navngitt. Om dette ikke avklares, så vil dette henge på folkene resten av livet da saken er knyttet til dems navn.

-Løst!

 

08 -Politiet etterforskningsmuligheter bør diskuteres. Det blir rart når de oppdager ting to uker etter at det er diskutert ferdig på nettet, og når det er ulike nettforum som forer politiet med info om hvem, hva og hvor.

-Evig diskusjon, ikke relatert kun til denne saken.

 

09 -Helsevesenet bør vel også få sitt. Til tross for at et stort antall personer visste hvordan tiltalte var, til tross for at tiltalte varslet nærmiljøet om sine skrudde ideer, til tross for at tiltalte hadde besøksforbud mot "hele familien", til tross for miksen av et lass med diagnoser, tre ulike kriminelle miljøer, voldsdom, og et økende hat mot helsevesenet og politiet og de fleste andre så var det fortsatt ikke nok til å få han tvangsinnlagt. Han er neppe den eneste tikkende bomben, og vet selv også om et annet lignende tilfelle som garantert kommer til å ende på lignende måte. Det blir feil når familien håper at han snart dreper mange så grusomt at han blir sperret inne slik at de igjen kan være trygge og komme seg videre i livet. Det å sende tikkende bomber ut for å drepe slik at de får plass i et fengsel i mangel på en psykriatisk institusjon er feil måte å administrere de tikkende bombene på.

-Løst! Bakgrunnen for at tiltalte ble som han ble avklart.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

Jeg heller mot at Politiet koker saken på en suppe som blir tynnere og tynnere.

Politiet er snare med pressekonferanser så snart noe kan ligne på en kobling.

 

For det første, at Sigrid ble funnet var bare en tilfeldighet/flaks. Det var ikke Oslo-politiets fortjeneste, hadde dehatt mistanke, hadde de dratt dit selv fra starten.

 

Er det rimelig at noen dumper liket så nærme der de selv holder til?

 

Politiet har funnet null fingeravtrykk, en gjerningsmann i panikk, som dette måha vært,MÅ ha lagt igjen noen spor som lett kan identifiseres.

 

Blodprøve fra bil med bulker i panser og frontrute er forlengst identifisert ( ja det regner med det er det første som blir gjort), dette hadde vært blåst utover alle proporsjoner om der hadde vært sammenfallende resultater fra siktede.

 

Rester fra en kollisjon må finnes hvis dette er tilfelle, og er ikke funnet.

 

Jeg tror denne saken vil få en uventet vending.

 

 

64-åringen er helt uskyldig, hvis ikke skal jeg spise dette innlegget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det at politiet møter opp med delta, tungt bevæpnet og med hund til søk kun for å ta en som hadde brukt falske skilter tyder vel på at de visste noe mer om hva som ventet dem. Her har både den eldtste tiltalte, og faren til den yngste tiltalte, samt lesere av blogg og facebookinlegg osv tipset politiet om den yngste tiltalte.

Tiltalte har selv lagt ut facebookinlegg som tyder på han ventet å bli hentet.

 

Jeg tror denne saken vil få en uventet vending.

Ja, med alle uventede vendingene som allerede har vært, så dukker det nok opp mer.

 

64-åringen er helt uskyldig, hvis ikke skal jeg spise dette innlegget.

Det er mange grader av skyld. Han kan ha hjulpet den yngre med å frakte det vekk eller skjule liket, han kan skjule informasjon han kjenner til, han kan ha ryddet opp etter en kollisjon, ha lånt biler osv.

Lenke til kommentar

"Her har både den eldtste tiltalte, og faren til den yngste tiltalte, samt lesere av blogg og facebookinlegg osv tipset politiet om den yngste tiltalte."

 

Dette er en påstand som får stå for din regning.

 

Jeg er av den oppfatning av at spesielt 37-åringen hadde blitt naglet til drapet for lenge siden om det var ham, hans helse tatt i betraktning.

 

At politiet kan være på sporet, er en helt annen ting.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

"Her har både den eldtste tiltalte, og faren til den yngste tiltalte, samt lesere av blogg og facebookinlegg osv tipset politiet om den yngste tiltalte."

 

Dette er velkjente ting som er mye omtalt på media, og politiet og pst har selv bekreftet at tipsene kom. Dette er kjent info, og ikke "min regning".

Lenke til kommentar

Jeg heller mot at Politiet koker saken på en suppe som blir tynnere og tynnere.

Politiet er snare med pressekonferanser så snart noe kan ligne på en kobling.

 

For det første, at Sigrid ble funnet var bare en tilfeldighet/flaks. Det var ikke Oslo-politiets fortjeneste, hadde dehatt mistanke, hadde de dratt dit selv fra starten.

Det var vel heller en anonym mail (fra GM) som sa at det var de to som drepte Sigrid

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

37-åringen har ifølge dagens nyheter sagt at det er mange andre som har bilnøkkel til den grønne Citroenen. Når han kan si noe slikt, har han "havna litt bakpå". Han vil jo da komme i trøbbel når han ikke kan bevise hvem alle sammen er som også kjører rundt i bilen (jeg antar det ikke er så mange som han påstår). Tror neppe han ville sagt noe slikt hvis han ikke følte seg presset til å si det.

Lenke til kommentar

Det at politiet møter opp med delta, tungt bevæpnet og med hund til søk kun for å ta en som hadde brukt falske skilter tyder vel på at de visste noe mer om hva som ventet dem. Her har både den eldtste tiltalte, og faren til den yngste tiltalte, samt lesere av blogg og facebookinlegg osv tipset politiet om den yngste tiltalte.

Tiltalte har selv lagt ut facebookinlegg som tyder på han ventet å bli hentet.

 

Jeg tror denne saken vil få en uventet vending.

Ja, med alle uventede vendingene som allerede har vært, så dukker det nok opp mer.

 

64-åringen er helt uskyldig, hvis ikke skal jeg spise dette innlegget.

Det er mange grader av skyld. Han kan ha hjulpet den yngre med å frakte det vekk eller skjule liket, han kan skjule informasjon han kjenner til, han kan ha ryddet opp etter en kollisjon, ha lånt biler osv.

 

64 åringen er syk og kan ikke løfte.

 

http://www.oblad.no/nyheter/politiet-ma-ha-tatt-feil-mann-i-sigrid-saken-1.7530176

Lenke til kommentar

37-åringen har ifølge dagens nyheter sagt at det er mange andre som har bilnøkkel til den grønne Citroenen. Når han kan si noe slikt, har han "havna litt bakpå".

Jepp, dette er i høyeste grad spesielt - ihvertfall så lenge han ikke kan si hvem som kjørte den.

 

Å ha en bil (dette var hans 'hovedbil' så vidt jeg har forstått) som man ikke aner om er tilgjengelig når man selv skal bruke den fordi flere har nøkler og bare låner den når de vil sånn helt random er jo litt merkelig.

 

Ellers så er jo dette med alibi litt skummelt - man er jo ikke automatisk skyldig bare fordi ingen kan bekrefte hva man gjorde en lørdag natt for flere uker siden. For min egen del så er det for eksempel glatt 2-3 dager i uken hvor jeg ikke har kontakt med noen jeg kjenner fra jeg går fra jobben og frem til jeg ankommer jobb neste dag og dermed ikke har noen dokumentasjon (bortsett fra mobilspor/nettbruk og lignende) på at jeg faktisk har vært hjemme.

Endret av Schnapps
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg heller mot at Politiet koker saken på en suppe som blir tynnere og tynnere.

Politiet er snare med pressekonferanser så snart noe kan ligne på en kobling.

 

For det første, at Sigrid ble funnet var bare en tilfeldighet/flaks. Det var ikke Oslo-politiets fortjeneste, hadde dehatt mistanke, hadde de dratt dit selv fra starten.

 

Riktig observert. Det blir liksom ikke mer patetisk når politiet står og skryter av seg selv og hvor flinke de selv synes de angivelig har vært, når de senere blir nødt til å innrømme at det hele var rein og skjær flaks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

GTA , Walken style :D

 

Jeg heller mot at Politiet koker saken på en suppe som blir tynnere og tynnere.

Politiet er snare med pressekonferanser så snart noe kan ligne på en kobling.

 

For det første, at Sigrid ble funnet var bare en tilfeldighet/flaks. Det var ikke Oslo-politiets fortjeneste, hadde dehatt mistanke, hadde de dratt dit selv fra starten.

 

Riktig observert. Det blir liksom ikke mer patetisk når politiet står og skryter av seg selv og hvor flinke de selv synes de angivelig har vært, når de senere blir nødt til å innrømme at det hele var rein og skjær flaks.

 

Poltiet , poltiet , vi gjør så godt vi kan !

Poltiet , poltiet , vi er mange 1000 mann !

 

:D

Lenke til kommentar

Stropper og plast som ble brukt til å pakke inn liket av Sigrid Giskegjerde Schjetne knyttes nå til verkstedet til den siktede 64-åringen.

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10068690

 

Dette er jo bisarre greier; hvis man først bruker tid på å pakke inn et lik på denne måten - noe som neppe har skjedd i full panikk og hastverk - så burde det jo være et utmerket utgangspunkt for å flytte det til et helt annet sted. Å gjøre denne jobben for å så dumpe det noen titalls meter bak det aktuelle verkstedet virker jo helt idiotisk når man kunne tatt en kort kjøretur og dumpet det langt unna.

 

Enten er de nå antatte gjerningsmennene helt blåst i hodet, eller så er det noen som prøver å skyve skylden over på dem.

Endret av Schnapps
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo bisarre greier; hvis man først bruker tid på å pakke inn et lik på denne måten - noe som neppe har skjedd i full panikk og hastverk - så burde det jo være et utmerket utgangspunkt for å flytte det til et helt annet sted.

 

Sigrid hadde allerede blitt flyttet et godt stykke fra kidnappingsstedet, akkurat langt nok til at letemannskapene ikke fant henne. Og de så ut fra nyhetene at politiet jaktet på andre biler. Mulig han ville flyttet liket hvis han visste at politiet skulle komme. Han skjønte kanskje ikke at politiet kom til å møte opp med likhund, og det skjønte vel knapt politiet selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...