Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Problemet er derimot at det bare er du som ser de trådene der. Enten er du ufattelig mye mer observant og intelligent enn resten av oss, eller så er du riv ruskende gal.

Det handler ikke om å se tråder men om å sjekke tilgjengelig informasjon og google frem til riktig info, riktig bilde osv. 90% er ren tilgjengelig info, 10% er teorier om miljøet rundt og som fortløpende verifiseres eller avkreftes. Når hundrevis av mennesker graver i dette og deler funnene med hverandre så får man tak i MYE dokumentet info. Når de tiltalte selv er pr kåte og selv legger ut bl.a vedtaket om hvilke diagnoser de lider av så handler det bare om å lese det som står der.

Observantmessig så handler det jo om at hundrevis av folk graver i dette og deler funnene. Det jeg vet er ikke nødvendigvis ting JEG har klart å spore opp selv, men linker jeg får til riktig bilde, riktig dokumentasjon, osv som jeg bare kan trykke på om jeg vil sjekke.

(Linkene er selvsagt ikke lov å legge ut i forum som dette som har en moderasjon).

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har uansett bare forsøkt å forklare hva som fenger sånn med saken, som det ble etterspurt i et innlegg lenger oppe. En sak med alle tenkelige ingredienser fenger alle tenkelige personer.

Lenke til kommentar

Har uansett bare forsøkt å forklare hva som fenger sånn med saken, som det ble etterspurt i et innlegg lenger oppe. En sak med alle tenkelige ingredienser fenger alle tenkelige personer.

Du er klar over at disse ingrediense er noe som kun eksisterer i ditt hode?

Det er kun spekulasjoner. Ting du har lest om på internett. Du har ikke en eneste troverdi kilde, vil jeg tro?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

En kritisk side av saken men som også illustrerer hvordan folk tenker, er hvem som er hengt ut som drapsmenn før de tilatalte ble avslørt. Man tok f.eks og sjekket nærmeste bedrift til funnstedet eid eller drevet av noen med innvandrernavn og bestemte at DE var drapsmennene pga navnet. En annen bestemt bedrift ble også grovt hengt ut og det var boikott tilstander. 8-10 stykker ble navngitt og hengt ut som offerets drapsmenn, med adresser, arbeidssted osv og det er ikke bra men samtidig litt typisk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Du er klar over at disse ingrediense er noe som kun eksisterer i ditt hode?

Det er kun spekulasjoner. Ting du har lest om på internett. Du har ikke en eneste troverdi kilde, vil jeg tro?

Har kilder til alt, men det er ikke lov å legge det ut pga forumets regler. Etter at tiltaltes navn er offentlig, vil det ikke være mulig å linke til alt siden endel info slettes og man sitter igjen med linker til innhold som er fjernet.

Graver i det for min egen skyld, og synes saken er artig å leke seg med selv om den har et tragisk innhold.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

En sak med alle tenkelige ingredienser fenger alle tenkelige personer.

Selv om en person ferdes i ulike miljøer, har ikke alle disse miljøene noe med drapet å gjøre. Politiet sier at de er helt i starten av etterforskningen av en drapssak, og vi får nok bare smøre oss med tålmodighet. Det kommer sikkert fram flere momenter i den endelige obduksjonsrapporten. Den som siteres fra nå er bare foreløpig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste grunnen saken fenger, er pga media. Kunne brydd ikke meg mindre om sigrid. Heller brydde jeg lite om madeleinesaken. Ble bare mer kvalmen da jeg så selveste paven ba for hun. Det finnes så mange andre folk som forsvinner. De andre som forsvinner er noen sin sønn/datter/søster/bror/niese/nevø/fetter/kusine/barnebarn også. Det er ingen som er alene. Hadde vært en gutt på 16. Kunne media brydd seg mindre. Og folk skriker om likestilling? Hvordan kan folk gjøre det, når folk fortsatt ser jenter som den svake kjønn?

/flamesuit on

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

En sak med alle tenkelige ingredienser fenger alle tenkelige personer.

Selv om en person ferdes i ulike miljøer, har ikke alle disse miljøene noe med drapet å gjøre. Politiet sier at de er helt i starten av etterforskningen av en drapssak, og vi får nok bare smøre oss med tålmodighet. Det kommer sikkert fram flere momenter i den endelige obduksjonsrapporten. Den som siteres fra nå er bare foreløpig.

Nei, de har ikke noe med drapet å gjøre men de er endel av et fargerikt miljø. Noe har vært løse påstander som er sjekket ut av saken, men påstandene ligger der jo fortsatt slik at folk fortsatt er hengt ut uten å ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Så det du sier er at du aldri kan bevise hva du sier, vi må bare tro på deg?

Det jeg sier er at jeg har ikke kontroll over hva som slettes fra nettet. Om en viktig informasjon lå på facebookkontoen til siktede, så er den utilgjengelig fordi kontoen er fjernet. Om et vennskap er dokumentert gjennom vennelisten på et sosialt media, kan dokumentasjonen forsvinne om vennen trekker seg fra vennelisten. En som har et bilde liggende på sin instagram eller andre fotodelingssteder kan fjerne bildet om hundrevis begynner å vise interresse for det og han er redd for å bli dradd inn i saken.

Selv om man har linkene og omtalen av innholdet, kan innholdet på linken være fjernet. Det har ikke jeg kontroll over.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Eneste grunnen saken fenger, er pga media. Kunne brydd ikke meg mindre om sigrid. Heller brydde jeg lite om madeleinesaken. Ble bare mer kvalmen da jeg så selveste paven ba for hun. Det finnes så mange andre folk som forsvinner. De andre som forsvinner er noen sin sønn/datter/søster/bror/niese/nevø/fetter/kusine/barnebarn også. Det er ingen som er alene. Hadde vært en gutt på 16. Kunne media brydd seg mindre. Og folk skriker om likestilling? Hvordan kan folk gjøre det, når folk fortsatt ser jenter som den svake kjønn?

/flamesuit on

I akkurat denne saken så har de involvertes miljø og eksponering gjort dem intr. for vi som graver etter info. Det at personen i seg selv ble drept er ikke så intr. men man får jo ett inntrykk av personen når man f.eks får tilgang til bestemte bilder og info. Man tenker jo sitt når man ser hva man finner mot det som blir fortalt i media. Videre har man jo også masse på tiltalte, og danner seg bilde på bakgrunn av den dokumentasjonen man finner om dem. Det blir fort en twin peaks stemning når man dykker ned i dette.

Man lurer jo på om david lynch har hentet inspirasjon til serien i dette miljøet

Lenke til kommentar

"Obduksjonsrapporten forteller angivelig om store hodeskader samt bruddskader i mage- og brystparti. Ifølge VG skal rapporten slå fast at bruddskadene skyldes kraftig ytre stump vold ved det som kan være støt eller slag. Politiet mener imidlertid at skadene på 16-åringen er større enn hun trolig ville fått ved en påkjørsel i relativt lav fart i et stille villastrøk, og mener derfor at hun ble fraktet bort etter påkjørselen og drept etterpå."

http://www.nrk.no/ny...norge/1.8313388

Kan skadene ha oppstått på en annen måte ? Kan hun fks. ha blitt klemt imot en betong vegg ? og så pakket inn i plast ?

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Politiet mener imidlertid at skadene på 16-åringen er større enn hun trolig ville fått ved en påkjørsel i relativt lav fart i et stille villastrøk.

Hva om han kjørte fort?

Da ville vel noen ha hørt noe mer enn skrik. En katt (kanskje dårlig sammenligning, men jeg har aldri sett noen blitt påkjørt) ble påkjørt utenfor leiligheten jeg bor i før sommeren. Bilen kjørte ikke veldig fort så katten klarte seg, men det hørtes svært godt. Det smalt, et skikkelig høyt smell, og alle i området snudde seg. Hvis ei jente blir påkjørt i et stille villastrøk kan jeg nesten garantere at noen hører det.

Lenke til kommentar

Da ville vel noen ha hørt noe mer enn skrik. En katt (kanskje dårlig sammenligning, men jeg har aldri sett noen blitt påkjørt) ble påkjørt utenfor leiligheten jeg bor i før sommeren. Bilen kjørte ikke veldig fort så katten klarte seg, men det hørtes svært godt. Det smalt, et skikkelig høyt smell, og alle i området snudde seg. Hvis ei jente blir påkjørt i et stille villastrøk kan jeg nesten garantere at noen hører det.

Ingen hørte noe pga. av T-banen som gikk mot sentrum 00:13 ? Det skjedde akkurat i det T-banen paserte ? Lyden er ekstra høy i det toget paserer over undergangen hvor Sigrid gikk.

2rc8lki.jpg

Endret av Ove38
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det skjedde akkurat i det T-banen paserte ?

Så er det dette med mangelen på spor igjen da...

Foreløpig ligner dette veldig på det tidligere overfallet til siktede, der han overfalt ei jente med jernstang.

Han blir tilfeldigvis alene med ei jente, finner ut at han skal rane henne(?), og ender med å slå henne i hodet med jernstang, og misbruker henne ikke seksuelt.

Sigrid har visstnok massive hodeskader, og det antas at hun ikke ble seksuelt misbrukt.

Kan det være at han har gjort akkurat det samme om igjen? Det var bare flaks som gjorde at det første tilfellet ikke endte med drap.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

"Obduksjonsrapporten forteller angivelig om store hodeskader samt bruddskader i mage- og brystparti. Ifølge VG skal rapporten slå fast at bruddskadene skyldes kraftig ytre stump vold ved det som kan være støt eller slag. Politiet mener imidlertid at skadene på 16-åringen er større enn hun trolig ville fått ved en påkjørsel i relativt lav fart i et stille villastrøk, og mener derfor at hun ble fraktet bort etter påkjørselen og drept etterpå."

http://www.nrk.no/ny...norge/1.8313388

Kan skadene ha oppstått på en annen måte ? Kan hun fks. ha blitt klemt imot en betong vegg ? og så pakket inn i plast ?

NRK og TV2 hadde motsatt påstand igår. NRK meldte at politiet utelukket bilulykke, mens TV2 meldte at bilulykken var politiets hovedteori.

Generelt kan skadene ha oppstått på mange måter. Siktede drev visstnok med litt kampsport, og kan ha brukt slike slag og spark. Videre er jo et verksted fullt av tungt og kraftig verktøy, så han kan f.eks ha brukt en rørtang eller lignende. Funnet er omtalt på to ulike måter. Noen sider melder hun ble kastet utfor en skrent, og kan da ha pådratt seg skadene derfra. Andre melder hun nærmest var nedgravd.

Ellers handler det vel om siktede råkjørte og traff henne i mye høyere fart. Råkjøring er noe siktede selv oppgir som en av interressene sine. Å treffe henne i 80-100 km/t vil gi større skader enn i 30-40-50 km/t.

Det ligger også endel spekulasjoner som er intr. men drar ikke de frem her.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Politiet mener imidlertid at skadene på 16-åringen er større enn hun trolig ville fått ved en påkjørsel i relativt lav fart i et stille villastrøk.

Hva om han kjørte fort?

Han oppgir jo selv råkjøring som en av sine hobbyer, og er også kjent for å grisekjøre. Men om en bil råkjørte så burde jo noen ha lagt merke til det, og en påkjørsel ville vel også etterlatt flere bildeler og mer knust glass, laget mer lyd osv om han kom på to hjul i svingene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ingen hørte noe pga. av T-banen som gikk mot sentrum 00:13 ? Det skjedde akkurat i det T-banen paserte ? Lyden er ekstra høy i det toget paserer over undergangen hvor Sigrid gikk.

2rc8lki.jpg

Mye handler vel også om gjetninger på hvilken hjemvei sigrid har tatt. Man forutsetter at hun har tatt korteste vei hjem, og at hun var hos venninnen når hun sa hun dro derfra. Aner ikke om det er vitne på akkurat den biten men det er vel ikke uvanlig at tenåringer lurer foreldrene med hvor de har vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...