Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er denne saken så oppblåst? Det er ikke akkurat få forsvinningssaker i Norge, men denne har fått enormt mye oppmerksomhet.

Fordi det er en 16 år gammel, etnisk norsk, velstående jente!

 

Alle foreldres mareritt.

 

Med omfattende kontaktnettverk i høyere samfunnslag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor er denne saken så oppblåst? Det er ikke akkurat få forsvinningssaker i Norge, men denne har fått enormt mye oppmerksomhet.

Fordi det er en 16 år gammel, etnisk norsk, velstående jente!

 

Alle foreldres mareritt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome

 

Media vet hva som selger, og befolkningen følger som sauene de er.

Flere ganger i måneden finner man "Har noen sett denne mannen? Forsvant etter fest for 7 dager siden" etc, men det får kanskje ikke en notasjon i lokalavisen, mens denne saken hev media seg på som rugbyspillere på en ball allerede etter dag 1.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er denne saken så oppblåst? Det er ikke akkurat få forsvinningssaker i Norge, men denne har fått enormt mye oppmerksomhet.

Fordi det er en 16 år gammel, etnisk norsk, velstående jente!

 

Alle foreldres mareritt.

 

Så når for eksempel en etnisk norsk og velstående mann på litt over 20 år forsvinner er det knapt verdt å nevne? Har lest små avsnitt om dette i media, etterpå har det vært fullstendig stillhet rundt saken. Jeg sier ikke at denne saken ikke er tragisk i seg selv, men den er til de grader oppblåst med tanke på alle forsvinningene som oppstår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er denne saken så oppblåst? Det er ikke akkurat få forsvinningssaker i Norge, men denne har fått enormt mye oppmerksomhet.

Fordi det er en 16 år gammel, etnisk norsk, velstående jente!

 

Alle foreldres mareritt.

http://en.wikipedia...._woman_syndrome

 

Media vet hva som selger, og befolkningen følger som sauene de er.

Flere ganger i måneden finner man "Har noen sett denne mannen? Forsvant etter fest for 7 dager siden" etc, men det får kanskje ikke en notasjon i lokalavisen, mens denne saken hev media seg på som rugbyspillere på en ball allerede etter dag 1.

 

Trodde først linken du viste til var en spøk, men måtte lese gjennom det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Hvorfor er denne saken så oppblåst? Det er ikke akkurat få forsvinningssaker i Norge, men denne har fått enormt mye oppmerksomhet.

 

Det er mange årsaker. Denne saken inneholder ALT man kan drømme om. Satanistofringer, pedoringer, kjendiser, glamourmodeller, hells angels, b-gjengen, albanermafiaen, sprø folk tapetsert med diagnoser, familiekonflikter, sex, smugling, dødsulykker, korripsjon, psykiatri, politi, black metal, bilklubber, pr. kåte familier, cover ups, bevismanipulering, homofili, rasisme, therese saken, gry saken, trine saken, overvåking, dokumentforfalskning, hacking, trusler og i det hele tatt alle muligheter til å grafse i info nesten uansett hva man er interressert i. Legg til at saken ble spredt over to land, pga politiets varsling og involvertes ferdsel og man har plutselig enormt mange som grafser i overfloden av info.

 

Det er også kjente folk involvert som mange har hatt kontakt med enten via messer, foredrag, klubber, eller problemløsing. Folk fra ihvertfall hele østlandet dro til dem for å få hjelp, så det er mange som kjenner dem.

 

En siste viktig ting er at saken har så ekstremt stor overflod av tilgjengelig info, at selv folk uten erfaring kan leke etterforsker og grave frem linker og info fra sofakroken. Det man finner deles med andre som gjør det samme, og det bli en lek om å være førstemann som finner den ulike infoen.

 

At interressen blir stor med så mange elementer, såpass kjente folk, så mange som graver i saken, så stor overflod av tilgjengelig info, osv når saken dekker så stor del av samfunnet og så mange miljøer så er det vel ikke rart at den får voldsomt stor fokus?

Lenke til kommentar

Hvorfor er denne saken så oppblåst? Det er ikke akkurat få forsvinningssaker i Norge, men denne har fått enormt mye oppmerksomhet.

 

Fordi folk kan kjenne seg igjen, det kunne vært søstra mi. Datteren til faren min. Barnebarnet til besteforeldra mine. Kjæresten til broren min. Venninna til lillesøstra mi. Osv. Alle kjenner ei sårbar 16-åring.

 

Det er noe annet når det er et hasjhode som skal finne seg selv i Afrika og glemmer å si fra at han drar.

 

edit: trist det og selvsagt, men folk gir pøken.

Endret av Dassen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Om man kun switcher innom sigridsaken når den er på tv nyhetene, og skumleser gjennom det som står i avisene er det noe vanskeligere å forstå interressen. Det er når man graver litt selv man fasineres av den og blir sulten på å vite mer og mer om de involverte og miljøet rundt. Det trigger også at man har mulighet til å finne ut av ting FØR politiet, og det har blitt en "førstemann til info" lek.

 

Er selv blandt de som oppdaterer meg på sigrid sakens fra jeg står opp til jeg legger meg og har brukt skremmende mye tid på saken. Har også stått opp etter at jeg har lagt meg for bare å sjekke EN siste sak man ligger å tenker på...og før man vet ordet av det har man lest til klokka er 0400 om morgenen.

 

Med stuebordet dekket av kart og bakgrunnssjekker, nyhetssendinger om saken rullende kontinuerlig, kontinuerlig oppdateringer fra masse kilder, full kontroll på bilregistre, firmaregistre, personopplysningstjenester osv så blir det litt operasjonssentral stil over det. En stor kanne kaffe, og vips så går døgnene.

 

Jobber man noen dager med saken begynner man automatisk å bruke samme forkortelser som brukes i media og av politiet og på nettet om navn, definisjoner osv. Det er også lister på nettet med de ulike forkortelsene politiet bruker på de ulike avdelingene sine, og da kan man flette inn disse isteden for kun politiet.

 

Det blir en slags påskekrim til slutt hvor man selv deltar i oppklaringen. Det er faktisk gøy. Du burde prøve det.

 

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

Hvorfor er denne saken så oppblåst? Det er ikke akkurat få forsvinningssaker i Norge, men denne har fått enormt mye oppmerksomhet.

 

Det er mange årsaker. Denne saken inneholder ALT man kan drømme om. Satanistofringer, pedoringer, kjendiser, glamourmodeller, hells angels, b-gjengen, albanermafiaen, sprø folk tapetsert med diagnoser, familiekonflikter, sex, smugling, dødsulykker, korripsjon, psykiatri, politi, black metal, bilklubber, pr. kåte familier, cover ups, bevismanipulering, homofili, rasisme, therese saken, gry saken, trine saken, overvåking, dokumentforfalskning, hacking, trusler og i det hele tatt alle muligheter til å grafse i info nesten uansett hva man er interressert i. Legg til at saken ble spredt over to land, pga politiets varsling og involvertes ferdsel og man har plutselig enormt mange som grafser i overfloden av info.

Nå MÅ du gi deg. Deg er kun DIN fantasihistorie som inneholder dette pr dags dato. KUN din. Slutt og fremstill dette som oppleste og vedtatte fakta. For det er det IKKE.

 

Er selv blandt de som oppdaterer meg på sigrid sakens fra jeg står opp til jeg legger meg og har brukt skremmende mye tid på saken. Har også stått opp etter at jeg har lagt meg for bare å sjekke EN siste sak man ligger å tenker på...og før man vet ordet av det har man lest til klokka er 0400 om morgenen.

 

Med stuebordet dekket av kart og bakgrunnssjekker, nyhetssendinger om saken rullende kontinuerlig, kontinuerlig oppdateringer fra masse kilder, full kontroll på bilregistre, firmaregistre, personopplysningstjenester osv så blir det litt operasjonssentral stil over det. En stor kanne kaffe, og vips så går døgnene.

Wow. Eg er tom for ord. Og ikke på en positiv måte.

 

Det blir en slags påskekrim til slutt hvor man selv deltar i oppklaringen. Det er faktisk gøy. Du burde prøve det.

Nei, det gjør du ikke. Du kaster bort ufattelig mye tid på en sak du ikke har noe med, og til slutt vil du få vite hva som har skjedd i saken på LIK LINJE med alle oss andre. Ikke før, ikke etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det blir en slags påskekrim til slutt hvor man selv deltar i oppklaringen. Det er faktisk gøy. Du burde prøve det.

 

Det er ikke gøy overhodet ! Kanskje det er spennende å "delta i etterforskningen" men det er ikke gøy at en jente blir drept. Ingen burde kunne prøve det, og håper slikt ikke skjer igjen.

 

Det er det å "delta i etterforskningen" jeg mente. Absolutt. Har selv mange venner og kjente som er blitt drept, så kjenner til den følelsen også. Synes allikevel at det er gøy å være med på skattejakten, med all fasinerende info som dukker opp i den. Synes ikke det er å tråkke på sigrid.

Lenke til kommentar

Det er det å "delta i etterforskningen" jeg mente. Absolutt. Har selv mange venner og kjente som er blitt drept, så kjenner til den følelsen også. Synes allikevel at det er gøy å være med på skattejakten, med all fasinerende info som dukker opp i den. Synes ikke det er å tråkke på sigrid.

Nå enten bløffer du, troller du, er påvirket eller så befinner du deg i et ekstremt dårlig miljø.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Hvorfor er denne saken så oppblåst? Det er ikke akkurat få forsvinningssaker i Norge, men denne har fått enormt mye oppmerksomhet.

 

Det er mange årsaker. Denne saken inneholder ALT man kan drømme om. Satanistofringer, pedoringer, kjendiser, glamourmodeller, hells angels, b-gjengen, albanermafiaen, sprø folk tapetsert med diagnoser, familiekonflikter, sex, smugling, dødsulykker, korripsjon, psykiatri, politi, black metal, bilklubber, pr. kåte familier, cover ups, bevismanipulering, homofili, rasisme, therese saken, gry saken, trine saken, overvåking, dokumentforfalskning, hacking, trusler og i det hele tatt alle muligheter til å grafse i info nesten uansett hva man er interressert i. Legg til at saken ble spredt over to land, pga politiets varsling og involvertes ferdsel og man har plutselig enormt mange som grafser i overfloden av info.

Nå MÅ du gi deg. Deg er kun DIN fantasihistorie som inneholder dette pr dags dato. KUN din. Slutt og fremstill dette som oppleste og vedtatte fakta. For det er det IKKE.

 

Er selv blandt de som oppdaterer meg på sigrid sakens fra jeg står opp til jeg legger meg og har brukt skremmende mye tid på saken. Har også stått opp etter at jeg har lagt meg for bare å sjekke EN siste sak man ligger å tenker på...og før man vet ordet av det har man lest til klokka er 0400 om morgenen.

 

Med stuebordet dekket av kart og bakgrunnssjekker, nyhetssendinger om saken rullende kontinuerlig, kontinuerlig oppdateringer fra masse kilder, full kontroll på bilregistre, firmaregistre, personopplysningstjenester osv så blir det litt operasjonssentral stil over det. En stor kanne kaffe, og vips så går døgnene.

Wow. Eg er tom for ord. Og ikke på en positiv måte.

 

Det blir en slags påskekrim til slutt hvor man selv deltar i oppklaringen. Det er faktisk gøy. Du burde prøve det.

Nei, det gjør du ikke. Du kaster bort ufattelig mye tid på en sak du ikke har noe med, og til slutt vil du få vite hva som har skjedd i saken på LIK LINJE med alle oss andre. Ikke før, ikke etter.

 

Hadde du brydd deg med å grave selv så hadde du selv kunne lest om dette. Det er jo dette som gjør saken så fasinerende, og grunnen til at folk bruker så mye tid på det. Saken, slik den fremstilles i media, er også svært marginal med tanke på innhold. Ja, man får vel vite dødsårsak og hvem som har gjort hva men det er bare en liten bit av bildet. Det er MYE som ikke kommer frem, og det er det som er drivkraften.

 

Hvis du ikke gidder å bry deg, så er det ditt valg. JEG synes det er intr. å grave i saken og dens involverte og velger derfor å bruke fritiden til det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er det å "delta i etterforskningen" jeg mente. Absolutt. Har selv mange venner og kjente som er blitt drept, så kjenner til den følelsen også. Synes allikevel at det er gøy å være med på skattejakten, med all fasinerende info som dukker opp i den. Synes ikke det er å tråkke på sigrid.

Nå enten bløffer du, troller du, er påvirket eller så befinner du deg i et ekstremt dårlig miljø.

 

Ellers er det noe med samfunnet generelt som gjør at folk dreper hverandre. Har opplevd det både nært (familie), nabolag og fjernt (venninne av venninne). Har også jobbet med folk som har drept, så har sett begge sider (dvs folk som har drept og folk som er blitt drept). Skjønner derfor hvordan offerets familie har det. Men jeg er som sagt intr. i saken og dens innhold.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Spiser du flein til frokost Ankh? Påstandene dine om hva som er interessant er jo helt på jordet for de fleste av oss.

 

Ja, men de fleste har heller ikke giddet å grave i saken. Det var de sakene som fikk meg hekta på saken og fikk meg til å lure på....herregud, hvilke folk ER dette? Hvordan kan så ulike miljøer noensinne møtes? Så begynner man å nøste opp tråder og fasineres av hvor....annerledes....det miljøet har vært og hvordan folk har møttes på livets rare landevei.

 

Ser jo også at det foregår en voldsom fjerning av info fra nettet rundt de involverte, og dermed blir det umulig å lese seg opp på alle info siden den er fjernet pga at så mange har vist interresse for den, med mindre man har fulgt med fra ihvertfall de første dårlig sladdede bildene ble sluppet. Eneklte navn og miljøer har også blitt fjernet, hovedsakelig fordi innholdet som bekreftet det er fjernet.

 

Endel venner av dem på ulike forum og sosiale medier har også slettet seg som venn, og det vanskeliggjør også å forstå hvorfor hvem kjenner hvem fordi vanneskapet er fjernet om man ikke sjekket det mens de fortsatt var venner.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...