Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Jo, men årsaken til at han i det hele tatt havnet i avhøret var at han anga 37 åringen til et vitne som deretter kontaktet politiet. Det skulle stått "64-åringen fortalte politiet".

Det står vel strengt tatt bare at 64-åringen mistenkte "en venn"; ikke spesifikt at det var 37-åringen.

 

Den offisielle grunnen til at 64-åringen ble pågrepet er visst falske skilter: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10060750

Endret av Spenol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Politiet kommer med en rekke grunnløse teorier som de vel strengt tatt ser ut til å trekke ut av rumpuhullene sine.

- I dag tror de hun ble påkjørt og drept : http://www.nrk.no/ny...norge/1.8312739

- I går ettermiddag "ville begge de siktede drepe" i følge politiet: http://www.abcnyhete...ede-ville-drepe

-Her om dagen skal hun "ha vært et tilfeldig offer" : http://www.nrk.no/ny...norge/1.8310867

- Noen dager før skal politiet ha ment som hovedteori at det hadde vært en kontakt med Sigrid og gjerningspersonen(e) forut for drapet.

Endret av Backslash
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Prøv å plukk opp bildeler midt på natta. Kan garantere dere hvis tilfelle gjelder påkjørsel og masse bildeler ligger strødd overalt ( knust glass) så kan de ikke rydde opp 100%.

 

Uansett hva man kolliderer med altså, så ligger det "masse bildeler strødd overalt"? Dine "garantier" er ikke verdt en skit!

Jeg skrev hvis, ikke at det skjedde. Men hvis det var tilfelle spørsmål om påkjørsel, og knust glass hadde flydd overalt. Så kan jeg love deg at de ikke kan rengjøre åstedet for kjemisk fritt for spor.

 

Kort sagt: jeg finner det lite sannsynlig for at Sigrid ble påkjørt.

 

Jeg skrev at dine lovnader og garantier er fullstendig verdiløse! Fikk du det ikke med deg?! I dag tror forøvrig også politiet at hun ble påkjørt. Tydeligvis behøver ikke halve bilen ligge igjen på ulykkesstedet etter en fotgjengerpåkjørsel.

Lenke til kommentar

Politiet kommer med en rekke grunnløse teorier som de vel strengt tatt ser ut til å trekke ut av rumpuhullene sine.

- I dag tror de hun ble påkjørt og drept : http://www.nrk.no/ny...norge/1.8312739

- I går ettermiddag "ville begge de siktede drepe" i følge politiet: http://www.abcnyhete...ede-ville-drepe

-Her om dagen skal hun "ha vært et tilfeldig offer" : http://www.nrk.no/ny...norge/1.8310867

- Noen dager før skal politiet ha ment som hovedteori at det hadde vært en kontakt med Sigrid og gjerningspersonen(e) forut for drapet.

Politiet har press på seg å oppklare saken, derfor så mange feil. Slik saken er fremstilt, fant de Sigrid helt tilfeldig.

Lenke til kommentar

Hvis noen i min nærhet hadde en skadet bil i den helgen, ville jeg uansett "tynn forklaring" liksom ikke dratt konklusjon til at det hadde noe med Sigrid å gjøre. Hvem her ville gjort det?

 

De fleste sånn nogenlunde oppegående personer, hvilket er en personkategori du selv ikke er en del av.

 

Eller at jeg har annen type bekjente enn dem du omgir deg med?

 

Du er jo evneveik, helt uten evne til å trekke logisk holdbare slutninger. Alt du skriver er det reneste tøv. Hver eneste leddsetning!

 

Jeg ville ikke mistenkt en av mine bekjente om bilen hans hadde litt skader få dager etter forsvinningen? Syntes ikke det er rart. Du omgås kanskje med kjeltringer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri trukket konklusjonen om at en bekjents skadede bil hadde vært innblandet i en kollisjon med en savnet jente. Hva er sannsynligheten for at en skadet bil har kjørt på og evt drept et savnet menneske? 1:100000?

 

Hvis forklaringen er slik at den er lite troverdig i forhold til skadene på bilen vil man nødvendigvis bli mistenksom på hvorfor personen lyver. Om personen lyver blir nødvendigvis det neste spørsmålet hvorfor han da eventuelt lyver? Leser man da hver eneste dag om en hendelse blir det lett å asossiere mistanken man har med saken man ha lest om.

Sannsynlighetsberegning har overhodet ingenting med dette å gjøre!

Lenke til kommentar

Det er godt mulig Backslash ville startet sin egen etterforskning dersom en kamerat kom hjem med en skadet bil, men det blir for tynt - du skjønner vel det selv?

 

Det finnes en million andre grunner til å lyve, eller å dra en hvit løgn, om en skade på bilen uten at det bør ha noe som helst å gjøre med en forsvinningssak. Det er lett å tenke nå i etterkant, men jeg tror de aller færreste ville mistenkt en bekjent for å ha kjørt på en jente og gjemt hun bare pga. noen usle skader.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den offisielle grunnen til at 64-åringen ble pågrepet er visst falske skilter: http://www.vg.no/nyh...?artid=10060750

 

Det er et syltynt grunnlag å anholde noen på for å si det mildt - det er vel en ting de normalt knapt nok gjør noe med så sant de ikke tar noen på fersken i en kontroll eller lignende.

 

La oss håpe politiet klarer å grave frem noe med mer substans i løpet av en dag eller to, ellers begynner hele greia å bli litt parodisk og i overkant famlende i mørke.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Hvis noen i min nærhet hadde en skadet bil i den helgen, ville jeg uansett "tynn forklaring" liksom ikke dratt konklusjon til at det hadde noe med Sigrid å gjøre. Hvem her ville gjort det?

 

De fleste sånn nogenlunde oppegående personer, hvilket er en personkategori du selv ikke er en del av.

 

Det var nok det første jeg også hadde tenkt på om jeg hadde opplevd det med mine venner.

Lenke til kommentar

Den offisielle grunnen til at 64-åringen ble pågrepet er visst falske skilter: http://www.vg.no/nyh...?artid=10060750

 

Det er et syltynt grunnlag å anholde noen på for å si det mildt - det er vel en ting de normalt knapt nok gjør noe med så sant de ikke tar noen på fersken i en kontroll eller lignende.

 

Det virker også rart at politiets nåværende teori er at Sigrid ble påkjørt, men at det ikke dreier seg om en ulykke. For meg virker dette som et påskudd for å opprettholde siktelsen om forsettelig drap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å plukk opp bildeler midt på natta. Kan garantere dere hvis tilfelle gjelder påkjørsel og masse bildeler ligger strødd overalt ( knust glass) så kan de ikke rydde opp 100%.

 

Uansett hva man kolliderer med altså, så ligger det "masse bildeler strødd overalt"? Dine "garantier" er ikke verdt en skit!

Jeg skrev hvis, ikke at det skjedde. Men hvis det var tilfelle spørsmål om påkjørsel, og knust glass hadde flydd overalt. Så kan jeg love deg at de ikke kan rengjøre åstedet for kjemisk fritt for spor.

 

Kort sagt: jeg finner det lite sannsynlig for at Sigrid ble påkjørt.

 

Jeg skrev at dine lovnader og garantier er fullstendig verdiløse! Fikk du det ikke med deg?! I dag tror forøvrig også politiet at hun ble påkjørt. Tydeligvis behøver ikke halve bilen ligge igjen på ulykkesstedet etter en fotgjengerpåkjørsel.

hva er poenget ditt? Litt hissig idag? :p
Lenke til kommentar

Det er godt mulig Backslash ville startet sin egen etterforskning dersom en kamerat kom hjem med en skadet bil, men det blir for tynt - du skjønner vel det selv?

 

Det finnes en million andre grunner til å lyve, eller å dra en hvit løgn, om en skade på bilen uten at det bør ha noe som helst å gjøre med en forsvinningssak. Det er lett å tenke nå i etterkant, men jeg tror de aller færreste ville mistenkt en bekjent for å ha kjørt på en jente og gjemt hun bare pga. noen usle skader.

 

Nå sa angivelig 64-åringen at han mistenkte at en bekjent kunne ha noen med det å gjøre. Ikke at han visste at han hadde det! Er du så evneveik at du ikke forstår forskjellen, da burde du legge deg inn til behandling for dumskapen din.

 

Det er håpløst å diskutere med sånne som deg.

Lenke til kommentar

Prøv å plukk opp bildeler midt på natta. Kan garantere dere hvis tilfelle gjelder påkjørsel og masse bildeler ligger strødd overalt ( knust glass) så kan de ikke rydde opp 100%.

 

Uansett hva man kolliderer med altså, så ligger det "masse bildeler strødd overalt"? Dine "garantier" er ikke verdt en skit!

Jeg skrev hvis, ikke at det skjedde. Men hvis det var tilfelle spørsmål om påkjørsel, og knust glass hadde flydd overalt. Så kan jeg love deg at de ikke kan rengjøre åstedet for kjemisk fritt for spor.

 

Kort sagt: jeg finner det lite sannsynlig for at Sigrid ble påkjørt.

 

Jeg skrev at dine lovnader og garantier er fullstendig verdiløse! Fikk du det ikke med deg?! I dag tror forøvrig også politiet at hun ble påkjørt. Tydeligvis behøver ikke halve bilen ligge igjen på ulykkesstedet etter en fotgjengerpåkjørsel.

hva er poenget ditt?

At fjortiss-teorien din om at halve bilen "garantert" blir liggende igjen på ulykkesstedet er fullstendig verdiløs og at du er særdeles dårlig på det å oppfatte selv de enkleste poenger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Den offisielle grunnen til at 64-åringen ble pågrepet er visst falske skilter: http://www.vg.no/nyh...?artid=10060750

 

Det er et syltynt grunnlag å anholde noen på for å si det mildt - det er vel en ting de normalt knapt nok gjør noe med så sant de ikke tar noen på fersken i en kontroll eller lignende.

 

La oss håpe politiet klarer å grave frem noe med mer substans i løpet av en dag eller to, ellers begynner hele greia å bli litt parodisk og i overkant famlende i mørke.

 

Nettet flommer over av godt dokumenterte opplysninger både om tiltalte, offer og familie og venner. Det gjør ikke tiltalte skyldig, men det tegner et bilde med sterke indisier. Politiets utfordring er jo å bevise hvem som har gjort hva. Jeg vil anta at plasten rundt offeret samt klær som var lagt inn både kan ha dna og andre spor. Vet ikke hvor godt man får fingeravtrykk på pakkeplast. De disponerer jo også en imponerende samling kjøretøy, så det kan nok ta tid å få gått gjennom alle ikke minst når de er solgt. Jeg vil anta at skader på solgt bil kan knyttes opp mot offer (basert på offerets høyde og vekt) samt om de f.eks finner lakkrester på offeret. Det kan også være hjulspor fra der hun ble dumpet utfor, og hunder har også markert i bedriften så man har ihvertfall litt å ta tak i.

Lenke til kommentar

Prøv å plukk opp bildeler midt på natta. Kan garantere dere hvis tilfelle gjelder påkjørsel og masse bildeler ligger strødd overalt ( knust glass) så kan de ikke rydde opp 100%.

 

Uansett hva man kolliderer med altså, så ligger det "masse bildeler strødd overalt"? Dine "garantier" er ikke verdt en skit!

Jeg skrev hvis, ikke at det skjedde. Men hvis det var tilfelle spørsmål om påkjørsel, og knust glass hadde flydd overalt. Så kan jeg love deg at de ikke kan rengjøre åstedet for kjemisk fritt for spor.

 

Kort sagt: jeg finner det lite sannsynlig for at Sigrid ble påkjørt.

 

Jeg skrev at dine lovnader og garantier er fullstendig verdiløse! Fikk du det ikke med deg?! I dag tror forøvrig også politiet at hun ble påkjørt. Tydeligvis behøver ikke halve bilen ligge igjen på ulykkesstedet etter en fotgjengerpåkjørsel.

hva er poenget ditt?

At fjortiss-teorien din om at halve bilen "garantert" blir liggende igjen på ulykkesstedet er fullstendig verdiløs og at du er særdeles dårlig på det å oppfatte selv de enkleste poenger.

noen som er hissig idag ja... Jeg mente at hvis hun ble påkjørt, og hvis bilen etterlot seg bildeler, så er det ingen garanti på at gjerningmannen, er grundig nok til å fjerne spor, midt i mørket. Ikke at jeg tror bastant at det skjedde. En tips til deg er å roe ned på personangrepene på folk, hvis du vil at folk skal ta deg mer seriøst.
Lenke til kommentar

Prøv å plukk opp bildeler midt på natta. Kan garantere dere hvis tilfelle gjelder påkjørsel og masse bildeler ligger strødd overalt ( knust glass) så kan de ikke rydde opp 100%.

 

Uansett hva man kolliderer med altså, så ligger det "masse bildeler strødd overalt"? Dine "garantier" er ikke verdt en skit!

Jeg skrev hvis, ikke at det skjedde. Men hvis det var tilfelle spørsmål om påkjørsel, og knust glass hadde flydd overalt. Så kan jeg love deg at de ikke kan rengjøre åstedet for kjemisk fritt for spor.

 

Kort sagt: jeg finner det lite sannsynlig for at Sigrid ble påkjørt.

 

Jeg skrev at dine lovnader og garantier er fullstendig verdiløse! Fikk du det ikke med deg?! I dag tror forøvrig også politiet at hun ble påkjørt. Tydeligvis behøver ikke halve bilen ligge igjen på ulykkesstedet etter en fotgjengerpåkjørsel.

hva er poenget ditt?

At fjortiss-teorien din om at halve bilen "garantert" blir liggende igjen på ulykkesstedet er fullstendig verdiløs og at du er særdeles dårlig på det å oppfatte selv de enkleste poenger.

noen som er hissig idag ja... Jeg mente at hvis hun ble påkjørt, og hvis bilen etterlot seg bildeler, så er det ingen garanti på at gjerningmannen, er grundig nok til å fjerne spor, midt i mørket. Ikke at jeg tror bastant at det skjedde. En tips til deg er å roe ned på personangrepene på folk, hvis du vil at folk skal ta deg mer seriøst.

 

Jeg sier ikke at du bastant hevder at det skjedde en påkjørsel. Jeg sier at teorien din om at en påkjørsel av en person "garantert" etterlater en mengde forvridde vrakrester er fullstendig og totalt på jordet og at du overhodet ikke aner hva du snakker om. Ikke klarer du å holde tråden i en diskusjon heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...