Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var faen i meg et lavmål, til og med for deg, Ankh.

 

Mesteparten av det du skriver har du hentet fra bloggen hans.

Synes du han virker som en oppegående kar? En kar som slår en tilfeldig jente i bakhodet med jernsstang?

Også tar du det han skriver som god fisk...

 

Nå mistet du all respekt.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Dette var faen i meg et lavmål, til og med for deg, Ankh.

 

Mesteparten av det du skriver har du hentet fra bloggen hans.

Synes du han virker som en oppegående kar? En kar som slår en tilfeldig jente i bakhodet med jernsstang?

Også tar du det han skriver som god fisk...

 

Nå mistet du all respekt.

 

Har bare lest diagnosene fra bloggen. Resten er hentet fra andre sider og er søkbart på vanlig måte.

Noe er hentet fra facebookgrupper han har kranglet i, noe er fra kjente av tiltalte, noe er fra andre nyhetssaker. Det er lett tilgjengelig og søkbart for de som vil grave det frem.

Lenke til kommentar

Dette var faen i meg et lavmål, til og med for deg, Ankh.

 

Mesteparten av det du skriver har du hentet fra bloggen hans.

Synes du han virker som en oppegående kar? En kar som slår en tilfeldig jente i bakhodet med jernsstang?

Også tar du det han skriver som god fisk...

 

Nå mistet du all respekt.

 

Har bare lest diagnosene fra bloggen. Resten er hentet fra andre sider og er søkbart på vanlig måte.

Noe er hentet fra facebookgrupper han har kranglet i, noe er fra kjente av tiltalte, noe er fra andre nyhetssaker. Det er lett tilgjengelig og søkbart for de som vil grave det frem.

 

Ja. Og det koker du sammen i en supper av møkk med spekulasjoner og regelrett klin gærn tankegang.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Så mye svada på så kort tid. Get a life. Overlat etterforskningen til de voksne.

 

Gøy å finne frem til det selv uker før politiet (de må vente på tillatelser osv for å grave i materialet).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Dette var faen i meg et lavmål, til og med for deg, Ankh.

 

Mesteparten av det du skriver har du hentet fra bloggen hans.

Synes du han virker som en oppegående kar? En kar som slår en tilfeldig jente i bakhodet med jernsstang?

Også tar du det han skriver som god fisk...

 

Nå mistet du all respekt.

 

Har bare lest diagnosene fra bloggen. Resten er hentet fra andre sider og er søkbart på vanlig måte.

Noe er hentet fra facebookgrupper han har kranglet i, noe er fra kjente av tiltalte, noe er fra andre nyhetssaker. Det er lett tilgjengelig og søkbart for de som vil grave det frem.

 

Ja. Og det koker du sammen i en supper av møkk med spekulasjoner og regelrett klin gærn tankegang.

 

Nei, jeg refererer til saksgangen og hvordan den utviklet seg med ulike pussige spor og refererer til nyheter utviklingen ble basert på. Det er kjent nyhetsstoff, men alle legger kanskje ikke merke til hvem som er sammen med hvem på ulike fester eller kobler slektskapet på involverte i ulike saker med mindre man kjenner navnene.

 

Når man samtidig har en gjerningsmann som har en blogg jeg kun har sett på kopiene av diagnosene i så er det jo sånn at med mindre man kjenner til sakene tiltalte refererer til så blir det uforståelig det han skriver.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

En annen del av interressen i saken går jo også på at den veldig tydelig viser hvordan involverte har pyntet på profiler og innhold for å ikke kaste mistanker mot seg. Tilgjengelig informasjon og ikke minst bilder som var lagt ut bl.a på facebook ble raskt fjernet når folk begynte å grave i dem og spre innholdet. Synes det er tankevekkende når man skal lage en profil både på offer og tiltalte og så er innholdet man skal bruke redigert og manipulert. Det kan fort ende med at man overser enkelte ting eller unnlater å følge opp spor som man gikk glipp av fordi sporene ble fjernet før man rakk å registrere dem.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at de har siktet 37 åringen og 64 åringen, er ganske spesielt at de får tips om den personen og finner liket rett ved der han pleier å holde til. Når det er sagt, så er jeg absolutt ikke overbevist enda om at de er involvert. Ganske søkt; men ikke umulig at det kan være plante for å "frame" noen.

Blir spennende å følge denne tragiske saken videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Sånn generelt så trenger man ikke bruke tid på å spekulere når informasjonstilgangen og dokumenttilgangen er så massiv som i denne saken. Hele familien til tiltalte ser ut til å ha gitt grundig av seg selv i massevis av media og navn, bilder, innlegg, familiekrangler, ligger helt åpent og lett søkbart.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at de har siktet 37 åringen og 64 åringen, er ganske spesielt at de får tips om den personen og finner liket rett ved der han pleier å holde til. Når det er sagt, så er jeg absolutt ikke overbevist enda om at de er involvert. Ganske søkt; men ikke umulig at det kan være plante for å "frame" noen.

Blir spennende å følge denne tragiske saken videre.

Begynner å bli litt vel mye plantede ting i denne saken !?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Skjønner godt at de har siktet 37 åringen og 64 åringen, er ganske spesielt at de får tips om den personen og finner liket rett ved der han pleier å holde til. Når det er sagt, så er jeg absolutt ikke overbevist enda om at de er involvert. Ganske søkt; men ikke umulig at det kan være plante for å "frame" noen.

Blir spennende å følge denne tragiske saken videre.

 

Ja, det KAN jo ha noe med at 64 åringen kontaktet politiet og sa han trodde 37 åringen hadde gjort det.

Lenke til kommentar

Sånn generelt så trenger man ikke bruke tid på å spekulere når informasjonstilgangen og dokumenttilgangen er så massiv som i denne saken. Hele familien til tiltalte ser ut til å ha gitt grundig av seg selv i massevis av media og navn, bilder, innlegg, familiekrangler, ligger helt åpent og lett søkbart.

 

Vi lever i 2012. Det er uendelig med informasjon som blir lagt ut på internett hver eneste dag.

Jeg vil tørre å påstå at du og er gal siden du greier å se sammenhengen i de tingene du nevnte.

 

Søk hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så mye svada på så kort tid. Get a life. Overlat etterforskningen til de voksne.

 

Gøy å finne frem til det selv uker før politiet (de må vente på tillatelser osv for å grave i materialet).

Nå er det faktisk noe som heter kildekritikk. Noe du ikke ser ut til å eie. Politiet må bruke spesifike metoder og gå igjennom offentlige ledd på en dokumenterbar og ryddig måte for og unngå at det sås tvil om måten "bevis" er fremskaffet på og ikke minst, uten å ødelegge videre bevis. Dette trenger ikke du, noe som selvfølgelig reduserer tiden det tar betraktelig.

 

Resultatet er at det du sitter med er ett elendig utkast til en roman. Ikke mer, ikke mindre. Opplysningene er hentet fra udokumenterte kilder, skrytesider, blogger og annet svada du har funnet på nett uten hensyn til kildekritikk. Det er verdiløst som noe annet enn fantasi. I tillegg tilegner du mulige tilfeldige koblinger utrolig stor verdi uten mer informasjon enn hva som står skrevet på internett.

 

Eg stiller spørsmål ved hvordan du vet dette er sant? Hvilken informasjon er det du besitter som faktisk beviser noe av det du hevder?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Så mye svada på så kort tid. Get a life. Overlat etterforskningen til de voksne.

 

Gøy å finne frem til det selv uker før politiet (de må vente på tillatelser osv for å grave i materialet).

Nå er det faktisk noe som heter kildekritikk. Noe du ikke ser ut til å eie. Politiet må bruke spesifike metoder og gå igjennom offentlige ledd på en dokumenterbar og ryddig måte for og unngå at det sås tvil om måten "bevis" er fremskaffet på og ikke minst, uten å ødelegge videre bevis. Dette trenger ikke du, noe som selvfølgelig reduserer tiden det tar betraktelig.

 

Resultatet er at det du sitter med er ett elendig utkast til en roman. Ikke mer, ikke mindre. Opplysningene er hentet fra udokumenterte kilder, skrytesider, blogger og annet svada du har funnet på nett uten hensyn til kildekritikk. Det er verdiløst som noe annet enn fantasi. I tillegg tilegner du mulige tilfeldige koblinger utrolig stor verdi uten mer informasjon enn hva som står skrevet på internett.

 

Eg stiller spørsmål ved hvordan du vet dette er sant? Hvilken informasjon er det du besitter som faktisk beviser noe av det du hevder?

 

Opplysningene er hentet fra nyheter, fra kjendisreportasjer etter glamourfester, fra slektstrær og ulike offentlige arkiv. Det forutsetter med andre ord at dagbladet, vg, nrk osv har rett. Informasjonen jeg har er hentet fra nrk, dagbladet, vg, og lignende og er tilgjengelig for alle som gidder å søke etter dem.

 

Linker jeg til opplysningene er vel det ikke lov siden innlegget ble fjernet. Catch 22.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...