Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du mener virkelig at det er mer sannsynlig at hun ble kidnappet for så og bli påkjørt, enn at hun ble påkjørt med et uhell og at sjåføren fikk panikk og forsøkte å dekke over uhellet?

Han pakker inn det tilfeldige trafikkofferet og slenger det i skogen rett bak "arbeidsplassen" sin ? Jeg syns ikke den teorien holder vann.

Endret av Ove38
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At hun har blitt påkjørt og at den som kjørte har fått panikk var jo en av de aller første teoriene, men det er jo merkelig at det ikke har blitt funnet noen spor som tyder på dette.

 

En kombinasjon av smell ved selve treffet og ikke minst bråbremsingen som naturlig følger har vel heller ikke blitt hørt.

Lenke til kommentar

Han pakker inn det tilfeldige trafikkofferet og slenger det i skogen rett bak "arbeidsplassen" sin ? Jeg syns ikke den teorien holder vann.

Eg er sterkt uenig. Eg synes teorien er holdbar og veldig sannsynlig. Hva som faktisk har skjedd vil forhåpentligvis etterforskningen og påfølgende rettssak avdekke.

Åpenbart tror ikke politiet det

http://www.vg.no/nyh...?artid=10060729

Endret av Ove38
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et problem med påkjørsel-teorien må jo være at vitnene beskriver en rød stasjonsvogn og den er som vi vet ikke kollisjonsskadet. Rød bil ble tidlig etterlyst. Og føreren har aldri meldt seg.

 

Vitnet kan ta feil. Blir litt artig når i mediene ble det rapportert "rød stasjonsvogn", og vitnet i ettertid sier; ja det var den.

 

Vitnet har faktisk gjort seg selv ugyldig som bevis.

Lenke til kommentar

Åpenbart tror ikke politiet det

http://www.vg.no/nyh...?artid=10060729

Du må gjerne sitere hva som står der som avviser teorien. Alt eg ser er at politiet foretar et søk igjennom ett av lokalene som siktede har hatt tilgang til. Noe eg vil anta er en rutine i en slik sak.

"Politiet mener drapet på Sigrid Giskegjerde Schjetne ikke var en ulykke. De mener det var et bevisst ønske om å drepe"

http://www.aftenpost...pe-6983979.html

 

Fra samme artikkel

"politiet på Sunnmøre kom over opplysninger som kunne knytte den siktede 37-åringen til forsvinningssaken"

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Lurer på hvor mye mer styr det blir rundt uttalelsene om hvordan de kom frem til de to tiltalte.

 

Virker som det har gått politikk i saken for lenge siden, og nå skal politiet fremstilles som perfekte etter all 22-juli kritikken

Lenke til kommentar

Et problem med påkjørsel-teorien må jo være at vitnene beskriver en rød stasjonsvogn og den er som vi vet ikke kollisjonsskadet. Rød bil ble tidlig etterlyst. Og føreren har aldri meldt seg.

 

Vitnet kan ta feil. Blir litt artig når i mediene ble det rapportert "rød stasjonsvogn", og vitnet i ettertid sier; ja det var den.

 

Vitnet har faktisk gjort seg selv ugyldig som bevis.

 

På hvilken måte?

 

De to (mor og datter) bor rett ved barnehagen, satt ute på verandaen og har tydelige obeservasjoner og beskrivelse av bevegelser stasjonsvognen foretok seg. De mener det samme nå (etter at interessant bil er funnet) som de forklarte til politiet umiddelbart etter forsvinningen.

 

"Den vinrøde bilen skal først ha kjørt forbi dem klokken 00.05 natten Schjetne forsvant. På samme tidspunkt nærmet det seg Sigrids innetid, og 16-åringen hadde nettopp forlatt venninnen i Vetlandsveien."

 

"Mor og datter forteller at den vinrøde bilen en liten stund etter at de så den første gang kom kjørende tilbake ned Dalbakkveien, der barnehagen ligger."

 

"Klokken skal da ha vært mellom 00.15 og 00.30.

Bilen kjørte nedover Dalbakkveien, hvor den stanset litt opp"

 

"Så kjørte den av gårde i full fart, og forsvant, sa Anne-Mette til VG"

 

osv.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10060585

 

Men siden du tviholder på påkjørsel-teorien, har du noen vitner i nabolaget som har sett en grønn Xantia? Hel eller kollisjonsskadet? Og hvis så, hvorfor er i tillegg den røde stasjonsvognen der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

>> Hvordan kan man vite at det er den siktede som har skrevet den meldingen ? Er det blitt bevist?

 

Jeg skrev/mente ikke siktede, men den som da skulle påkjørt henne eller en person var med i samme bilen.

 

Det som er merkelig nok at rettsmedisinere/patologene så langt ikke har funnet dødsårsaken enda. Hvis noen blir drept i en bildrap (ulykke) så tipper jeg at vedkommende har mange skader, beinbrudd osv, og det må det vel har funnet fram til? Det samme hvis hun ble skudd eller slått ned med f.e. kraniebrudd. Kvalning, drukning, kan ta litt lengre.

 

Tenk om dette er et slags spill, hvor Sigrid gjenstandene ble spred ved barnehagen for å sette mistanke på den første voldtektsdømte, og liket ble dumpt på ved hvor 37åringer holder til, for å sette mistanke på nok en modus kandidat. Kanskje det hele er utrolig utspekulert, eller er det bare på TV at noe slikt kan skje? Saken virker mer komplisert enn mange kanskje trodde den skulle bli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det som er merkelig nok at rettsmedisinere/patologene så langt ikke har funnet dødsårsaken enda. Hvis noen blir drept i en bildrap (ulykke) så tipper jeg at vedkommende har mange skader, beinbrudd osv, og det må det vel har funnet fram til? Det samme hvis hun ble skudd eller slått ned med f.e. kraniebrudd. Kvalning, drukning, kan ta litt lengre.

 

Mulig politiet venter med å komme med deltajer til etter at begravelsen har funnet sted. De vet nok allerede det meste, men kan være groteske funn og dertil tilhørende scenario som man ikke vil opprøre folk med enda, før hun er kommet i jorden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun er/var ikke mer verd, men som alltid: Vi mennesker har ikke kapasitet til å ta all verdens ondskap innover oss på en gang. Derfor velger vi oss saker - helst bare en eller to om gangen - og noen av disse blir med pressens hjelp symbolsaker som tjener som nettopp symbol på alle de tilsvarende sakene som vi ikke har plass til. Hvorfor det ble akkurat denne er et sammentreff av tilfeldigheter og litt psykologi.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...