Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er disse teoriene om påkjørsel ren ønsketenkning? En slags psykisk sperre for å slippe vedgå at det faktisk finnes tikkende bomber i samfunnet?

Du kan gjerne spekulere i og komme med teorier om grove voldtekter og tortur. Jeg mener det er like sannsynlig at det hele dreier seg om en ulykke. Hvorfor? Fordi vi, vanlige personer uten tilknytning til verken saken eller politi, vet absolutt ingenting svært lite.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så Dagsrevyen tidligere, og syns det var litt usmakelig av Bengt Eriksen å stå der med i korte dongeribukser, T skjorte og ei flaske i neven mens han adresserte de framøtte i den tunge stunden. Akkurat som han bare var innom og tok en pause i en joggetur eller noe. Tullebukk. Kunne vel hatt vett til å kle seg litt ordentlig og hive den falska fra seg, når han skal framstå sånn i den sammenhengen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er disse teoriene om påkjørsel ren ønsketenkning? En slags psykisk sperre for å slippe vedgå at det faktisk finnes tikkende bomber i samfunnet?

Du kan gjerne spekulere i og komme med teorier om grove voldtekter og tortur. Jeg mener det er like sannsynlig at det hele dreier seg om en ulykke. Hvorfor? Fordi vi, vanlige personer uten tilknytning til verken saken eller politi, vet absolutt ingenting svært lite.

Tar man historikken til vedkommende i betraktning og hans irrasjonelle handlinger i etterkant av "påkjørselen" så sier det i grunn seg selv hva som har hendt.

Det ble også hørt et skrik fra stedet.

«Som et skrik du hører i en skrekkfilm»

http://www.dagbladet.no/2012/08/31/nyheter/sigrid_schjetne/innenriks/sigrid-saken/23196686/

Naboer sier de hørte skrik

- Jeg våknet at et høyt skrik, som hørtes som det kom fra en eller kanskje to jenter. Det var mellom midnatt og klokken 01.00. I starten tenkte jeg at noen tulla, men så hørtes det et par ganger til, forteller en av dem som bor i nabolaget til VG Nett.

Han hevder at han ble bekymret da han hørte skrikene igjen, og sier de hørtes «unormale og veldig intense» ut.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10052213

Ondskap eksisterer og det å benekte den gjør at man selv kan bli offer for den.

Jeg har forøvrig ikke teorisert om det ene eller andre. Jeg bare konstanterer at det blir noe søkt å hevde at det kan dreie seg om påkjørsel med tanke på den tilgjengelige informasjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste hadde nok skreket ganske høyt hvis de ble påkjørt. :)

Det er kun en teori, men dog en teori jeg mener er verdt å utforske nærmere (noe politiet sikkert har gjort allerede). Frem til politiet legger mer informasjon på bordet blir det bare spekuleringer.

Lenke til kommentar

Prøv å plukk opp bildeler midt på natta. Kan garantere dere hvis tilfelle gjelder påkjørsel og masse bildeler ligger strødd overalt ( knust glass) så kan de ikke rydde opp 100%.

Uansett hva man kolliderer med altså, så ligger det "masse bildeler strødd overalt"? Dine "garantier" er ikke verdt en skit!

Lenke til kommentar

De fleste hadde nok skreket ganske høyt hvis de ble påkjørt. :)

Det er kun en teori, men dog en teori jeg mener er verdt å utforske nærmere (noe politiet sikkert har gjort allerede). Frem til politiet legger mer informasjon på bordet blir det bare spekuleringer.

Jeg har en teori om at en ville ikke rukket å skrike om en ble påkjørt i dødelig hastighet, husker jeg rett at 50 km/t er nok for å drepe?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mange reagerer forskjellig ved panikk, noen skriker, og noen er helt stille.

50km/t er mer enn nok for å drepe, det er sikkert mulighet for dødelige utfall ved lavere hastigheter også.

Kjenner selv til en sak hvor en person løpte inn i siden på en bil som kjørte drøyt 35kmt/t, personen ble slått helt ut i flere minutter. - Var ikke noe skrik involvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Politiet tror Sigrid var et tilfeldig offer. Det minsker ikke akkurat muligheten for at det hele skyldes en påkjørsel?

Tilfeldig offer er vel strengt tatt brukt i den sammenhengen at det ikke er noe tidligere kontakt mellom de to som kan være årsaken til drapet.

Men jo, som det har vært nevnt tidligere så er det absolutt ikke usannsynlig at det dreier seg om påkjørsel, samtidig er jeg av den oppfatning at det ikke er direkte sannsynlig heller. Nå er dette selvsagt bare basert på det lille vi vet via media, det kan godt hende at politiet sitter inne med mer informasjon som de ikke ønsker at offentligheten skal vite

- Bilen man mener å ha observert er ikke den bilen med skader som ble solgt.

- Man har hørt hyl/flere hyl, men ingen smell.

- Man har ikke funnet noen som helst tegn på påkjørsel, og området har tross alt blitt gjennomsøkt ganske så greit. Samtidig er det jo selvsagt usikkerhetsmomenter her, hvis det ikke har vært bremsespor har de kanskje ikke vurdert kollisjon som sannsynlig.

Jeg vet ikke, jeg føler at det er mye som skurrer i forhold til teorien om at det skal ha vært en påkjørsel, men hvem vet.

Lenke til kommentar

Det er litt i overkant av en tilfeldig bilist å kaste tingene hennes vekk, pakke liket inn i flere lag med plast og tøy, gjemme det så godt som mulig, og holde munn om det i lengre tid etterpå. Spesielt mens halve Oslo trygler og ber, og det utloves en høy dusør.

Særlig hvis de var to sammen i bilen, var det spesielt om de var enige om alt dette, og forble helt tause gjennom alt oppstusset i media. Og ikke minst informasjonen om dusøren.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har politiet sagt noe mer om tipset som førte til de ble pågrepet?

– Det min klient sier er at da han ble arrestert fikk han bare beskjed om at han ble arrestert fordi Sunnmøre politidistrikt hadde begjært han avhørt i forbindelse med noen mindre straffbare forhold, sier 37-åringens forsvarer John Christian Elden til TV 2.

– Det fremkom på ingen måte under arrestasjonen at han var siktet for drap, presiserer Elden.

De kan altså være helt tilfeldig at de fant liket?

Lenke til kommentar

Men jo, som det har vært nevnt tidligere så er det absolutt ikke usannsynlig at det dreier seg om påkjørsel, samtidig er jeg av den oppfatning at det ikke er direkte sannsynlig heller.

Jeg synes det virker meget usannsynlig at dette er en tilfeldig påkjørsel. Det har jo hendt før at noen har kjørt ned mennesker, men hva bruker da å skje om sjåføren ikke gjør det rette og stopper og tilkaller ambulanse? Jo de stikker av, men fort som bare det. Jeg har vel aldri lest om tilfeller av "hit and run", hvor de stopper, tar med seg liket, får med seg alt av glasskår etc, Plukker av offeret sko og sokk, samt mobiltelefon og hiver dette inn i en barnehage. Deretter så pakkes liket inn i plast, eller annen emballasje og dumpes i skogen.

Så godt som jeg antar politiet har søkt i området, vil jeg tro alt av knust lykteglass ikke ville kunne fjernes. Nei, en tilfeldig påkjørsel høres i mine ører ikke sannsynlig ut. Politiet har vel sagt at de tror hun er et tilfeldig offer, med det menes vel at gjerningspersonen(e) ikke hadde sett seg ut Sigrid spesielt, men at det tilfeldigvis var hun som var ute å gikk alene der og da. Om jeg derimot er enig med politiets arbeidshypotese om at hun var tilfeldig, er en annen sak. Men skal ikke spekulere høyt om det her nå.

Endret av Roca
  • Liker 7
Lenke til kommentar

>> De kan altså være helt tilfeldig at de fant liket?

Ja og nei - de ble tipset av politiet i sunnmøre at vedkommende kunne ha noe å gjøre med sigrid saken. Så tatt de med en likhund med det samme. http://www.aftenpost...rm-6983602.html

I etterkant tenker jeg at det kan ha vært bra at letegruppene ikke funnet sigrid tidligere, fordi da kan det ha vært mulig at den GM hadde rømmet og kommet seg unnå. Hvis det er den 37åringen da, noe som ikke er bevist enda.

>> Det minsker ikke akkurat muligheten for at det hele skyldes en påkjørsel?

Også plukker man opp iPhonen og sender en sms til noen som helst med melding 'Chillern hjemme'??? Alt annet har andre allerede vært inn på.

Endret av GoingNowhere
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener at det er et tankekors at man kan skrive i "kondolanseprotokoller" på nettaviser i denne saken, samtidig som man finner andre lik i søken etter Sigrid, som allerede er "glemt" av mediene.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/etterforsker-mistenkelig-doedsfall-etter-likfunn-3852648.html

Vi har også hatt krimteknikere fra Oslo politidistrikt her. Det var med tanke på å få slått fast så raskt som mulig at personen vi har funnet ikke er den savnede Sigrid fra Oslo.

"Liket var ikke Sigrid"

"Jaja, la oss lete videre"

Noen som føler det samme?

litt sent svar men, ja, jeg føler det helt likt! utrolig sympatisk gjort mot alle de andre som savner eller har mistet noen!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Prøv å plukk opp bildeler midt på natta. Kan garantere dere hvis tilfelle gjelder påkjørsel og masse bildeler ligger strødd overalt ( knust glass) så kan de ikke rydde opp 100%.

Uansett hva man kolliderer med altså, så ligger det "masse bildeler strødd overalt"? Dine "garantier" er ikke verdt en skit!

Jeg skrev hvis, ikke at det skjedde. Men hvis det var tilfelle spørsmål om påkjørsel, og knust glass hadde flydd overalt. Så kan jeg love deg at de ikke kan rengjøre åstedet for kjemisk fritt for spor.

Kort sagt: jeg finner det lite sannsynlig for at Sigrid ble påkjørt.

Lenke til kommentar

Teorien om at hun ble påkjørt kan vi nok se bortifra :

1 : Med den type bil han har så vil hun ha blitt truffet i fotene, slengt over på panseret og sannsynligvis knust frontruta. En god del blod har nok dukket opp da.

2 : Tiden det tar å rydde opp etter en slik kollisjon vil nok variere , men skal man få med det meste og i tillegg fjerne eventuelle blodflekker så regn med flere timer. Utstyr behøves også...

3 : Vedkommende rakk også å skrive en sms, kaste ut skoene og sokkene og stikke av med Sigrid.

Sannsynligvis :

A : Sigrid ble spanet fra en bil, 2 gjerningsmenn plukket henne opp med makt , etter at hun ble tvunget inn i bilen (med et våpen) så har mobil blitt sjekket og en melding sendt ut.

B : Sigrid ble så tatt med til et sted , det er mulig hun har vært der en stund eller at hun døde samme kveld.

C : De kvittet seg så med liket , pga mange i nærområdet håpet de på å dumpe liket i nærheten for å senere prøve å kvitte seg med det ordentlig. Sannsynligvis gjemt under noe busker etc.

Lenke til kommentar

Her sier overskriften: "Slik fikk politiet mistanke om siktede (37)"

http://www.nettavise...icle3466465.ece.

Man får fortsatt ikke vite hvordan tipset gikk fra å være et generelt tips, til å bli et viktig tips i nettopp Sigridsaken.

Jeg så et skjermbilde fra en krangel på Facebookprofilen, og det dreide seg om slektningens leilighet i Ålesund.

Her står det: "under letingen etter mannen kom det frem ting som kunne knytte ham til Sigrid-saken. Derfor ble oslopolitiet tipset."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Politiet-Siktede-ville-drepe-6983979.html

Det står også at politiet tror det er et drap, mens andre nettaviser nå skriver om bilulykke.

Endret av Frankline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...