Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Er helt enig at folk ikke bør komme med slike uttalelser og man er uskyldig til det motsatte er bevist.

 

Men er det virkelig så ille som bla. Aftenposten fremstiller det? Det kom en del kommentarer på Facebokprofilen hans,

men den ble ikke oversvømt som de skriver. Så mange som har vært innom profilen, så vil det alltid være noen som skriver uten å tenke seg så mye om.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke alle som hadde tilgang til å skrive, da den ikke var helt åpen. Jeg f.eks. kunne ikke legge igjen kommentarer. Derimot så man flere hundre likes på mange av kommentarene, noen som tyder på at det er mange som har vært der, og tydeligvis mener det samme.

Stort sett alle kommentarene var av typen "syke jævel", "håper du brenner i helvete", "PSYKOPAT!!" og lignende.

 

Er ikke ofte jeg er enig med media når de bruker ord som "sensasjon", "oversvømt av", "rasende". Oftest så overdriver de, men her vil jeg si meg enig.

Lenke til kommentar

Man kan mistenke at denne "teorien" er funnet på for å rettferdiggjøre at politiets etterforsking i 3 uker stort sett gikk ut på å mase på Facebook om å få utlevert et passord.

 

Vil tro det var vanskelig i utgangspunktet å finne identiteten til siktede, men for dem som er/var venner på Facebook, var det nok relativt enkelt når media kom med Facebook-bilder. På den måten ble identiteten gitt ut til flere hundre personer samtidig. Noe som er ganske mye.

 

Hva har det du skriver å gjøre med noe som helst?!

Lenke til kommentar

Interessant å se hvordan politiet til tider endrer opplysninger om hva som lå bak aksjonen.

 

Mandags kveld og tirsdags morgen/formiddag så var det "konkrete tips i Sigrid saken", nå er det mer mot målrettet etterforskning og at de fant liket i etterkant.

 

Helt riktig observert! Tror ikke et øyeblikk på informasjonen som kommer fra politiet(Rohde-skrika).

Follo politiet hadde noen avslørende uttalelser rett etter funnet, men fikk raskt munnkurv. Etter de første uttalelsene så har informasjonen om funnet som kommer fra politiet endret seg så radikalt, at det ikke lenger har noen troverdighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

En del av forklaringene høres ganske absurde ut.

 

http://www.dagbladet.no/2012/09/05/nyheter/innenriks/sigrid_schjetne/drap/etterforskning/23262570/

 

(Dagbladet): Den 64-årige mannen som sammen med en 37-åring er siktet for drapet på Sigrid Giskegjerde Schjetne, skal for ei knapp uke siden ha uttalt at han mistenkte en bekjent for å stå bak ugjeringen.

 

Det framgikk ikke hvem den bekjente var. Samtidig fortalte 64-åringen om en mystisk skade på en bil i hans nærhet.

 

Dagbladet kjenner til at et vitne i dag forklarte seg til politiet om dette.

- Jeg mistenker at det er en jeg kjenner, skal den drapssiktede mannen ha uttalt i en samtale som dreide seg om drapet.

 

 

Det kan godt hende at det ligger noe mer bak dette som vi ikke er klar over, men hvorfor skulle han mistenke 37 åringen for drapet på Sigrid med bakgrunn i en skade på bilen og tynn forklaring ? Jeg kunne forstått det hvis det var sterke indisier på at noen hadde blitt påkjørt.

Lenke til kommentar

Er vel riktig det, Runar.

Har dem kanskje kjørt i fylla(?), truffet Sigrid, fått panikk, og deretter dumpet henne i skogen?

 

Blir jo bare teorier og gjetninger fra min side.

Og hvorfor ble da skoene og mobilen kastet i barnehagen ? Ser ut som en rekke fakta i saken er glemt etter at disse to ble pågrepet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og hvorfor ble da skoene og mobilen kastet i barnehagen ? Ser ut som en rekke fakta i saken er glemt etter at disse to ble pågrepet.

 

Det kan være mange grunner til at skoene ble kastet, men ingen jeg ønsker å spekulere i. Hvis det viser seg at hun ble påkjørt, er det meget mulig gjerningspersonen(e) kastet mobilen hennes for å unngå at den ble sporet.

Lenke til kommentar

Pleier ikke en påkjørsel, i alle fall en som setter såpass med spor på bilen som i denne saken, å synes?

 

Jo, skulle tro det lå igjen bildeler (knust glass, osv.). Kanskje de ryddet opp etter seg? Kanskje det ligger noe helt annet bak enn en påkjørsel?

 

Vi vet ingenting om hvordan hun døde enda, så alt som blir sagt her er kun spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...