Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Det samme har jeg også ment. Hvis ikke mediene får refs etter denne saken er det noe galt. I alt fra store saker som dette og 22. juli saken til alle de små lokale sakene ser man at dårlig sensurering føer til at folk blir gjenkjent. "Sladdingen" de holder på med er tydeligvis bare for å ha gjort det, ikke med hensyn til å skjule hvem det er. Ser det så alt for ofte, og jeg håper noen tar det videre.

 

Helt klart - mediene spekulerer opplagt i at folk vil finne ut dette selv. Og det gjør jo mange rimelig lett - spesielt hvis mediene enten bruker et tidligere brukt bilde som har vært 'på trykk' (men denne gangen sensurert), eller som i denne saken bruker bilder hentet rett fra den aktuelle personens facebookside.

 

Mediene vet utmerket godt at det på denne måten skinner tydelig igjennom hvem det er selv for folk som ikke kjenner detaljene i saken fra innsiden.

 

Og som flere har nevnt; dette vil henge ved de mistenkte personene resten av livet enten de er skyldige eller ikke, og det finnes vel ikke en arbeidgiver i dag som ikke sjekker aktuelle kandidater med minimum et søk på facebook/Google. Den eneste måten å få nettet til å 'glemme' slikt er å skifte navn.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Siden det ikke var politiet som stengte FBen hans, hvem var det da?

 

Hun sier også DRAP, ikke ulykke

 

Kanskje noen i vennekretsen ? Kanskje noen har rapportert inn til Facebook ?

Lenke til kommentar
Siden det ikke var politiet som stengte FBen hans, hvem var det da?
Jeg regner med at Facebook har systemer som automatisk griper inn hvis det plutselig pøser inn med ufine meldinger/kommentarer på en profil som tidligere har hatt lite trafikk.

 

Du er nok inne på noe:

 

Parallelt med dette strømmet mennesker til Breiviks profil på Facebook frem til den klokken 01.58 natt til 23. juli blir deaktivert. Rutiner hos Facebook gjorde at de ble varslet om unormalt høy trafikk til profilen og de valgte da å stenge siden.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/rettssaken/artikkel.php?artid=10057914

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om disse videoene på youtube som siktede skal ha slettet har noen sammenheng med klippet med Sigrids fulle navn som tittel, og som viste en jente som lignet Sigrid (men var ikke henne) i bikini? Navnet på brukeren som hadde postet dette var duplicolor eller noe lignende.

 

Klippet ble postet og diskutert på flashback for noen dager siden, men der er det nesten like mange sider som det er poster i denne tråden. Dette sammen med den enorme mengden rasistiske kommentarer på den siden gjør at jeg ikke gidder å finne tilbake til dette selv.

Lenke til kommentar

Er det kollektivt Stockholm syndrom på gang eller?

Du mener at de som tar avstand fra den blodtørstige mobben lider av Stockholm-syndrom?

 

PS. Så vidt jeg forstår har folk fremsatt drapstrusler mot den ene siktede på "veggen" hans. Jeg hadde inntrykk av at dette var straffbart (det var iallfall det for Mulla Krekar), men loven gjelder kanskje ikke for "folk flest" når de agerer i blodtåke mot et "monster" som er hatet av hele samfunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg leser i Dagbladet at rettspsykiaterne som vurderte 37-åringen som tilregnelig i den forrige straffesaken mot mannen, hevder at de "aldri var i tvil". Det samme sa de første oppnevnte rettspsykiaterne i saken mot Anders Behring Breivik. Denne rapporten ble som kjent slaktet i ettertid.

 

Kanskje er det her feilen ligger - at enkelte fagpersoner har en altfor stor tro på egen fortreffelighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg mener at det er et tankekors at man kan skrive i "kondolanseprotokoller" på nettaviser i denne saken, samtidig som man finner andre lik i søken etter Sigrid, som allerede er "glemt" av mediene.

 

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/etterforsker-mistenkelig-doedsfall-etter-likfunn-3852648.html

 

Vi har også hatt krimteknikere fra Oslo politidistrikt her. Det var med tanke på å få slått fast så raskt som mulig at personen vi har funnet ikke er den savnede Sigrid fra Oslo.

 

"Liket var ikke Sigrid"

"Jaja, la oss lete videre"

 

Noen som føler det samme?

Endret av mofomofo
  • Liker 8
Lenke til kommentar

http://www.smp.no/ny...ticle504596.ece

 

Tja...

Hva skal man si til noe slikt da?

Min mening er nå helt klar,og det er at hvis det stemmer at siktede har drept Sigrid,og dette om mobbingen og manglende hjelp fra psykiatri også stemmer, så vil jeg gi en sarkastisk tommel opp til samfunnet for at det har ødelagt mer enn ett liv med å ikke ta mobbing og påfølgende psykiske lidelser på alvor...

 

Uansett så blir det helt patetisk hvis ikke politiet begynner å ta ut tiltale mot folk som slenger drapstrusler,sjikanerer enkeltpersoner rundt omkring på nett,er en del slikt som foregår uten at noen blir straffet.

Slik vil ikke jeg ha det,man bør straffes likt for en trussel på nett,som om man gjorde det samme skriftlig eller muntlig.

 

Psykiatrien er slik jeg har forstått det fra folk jeg kjenner som har jobbet der underbemannet,så der må det gjøres noe.

 

Jeg renger også med at folk stiller opp i andre savnet saker,har selv vært med å lett etter folk pga. min kjennskap i områdene,eller da jeg var frivillig.

 

De fleste har noen timer til overs som kan brukes til noe annet en PCen eller TV titting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det skulle ikke forundre meg om dette indirekte er et resultat av mobbing. Mobbere mangler fullstendig empati og innsikt i det menneskelige vesen, og dersom det er slike som har resultert i at drapsmannen (gitt at de har tatt riktig person) drepte Sigrid mener jeg faktisk at det er disse som er ansvarlige. Vedkommende som har gjennomført handlinga skal selvsagt straffes for dette, men jeg mener andre personer vil være de riktige å klandre. Har jo sett flere eksempler på at mobbeofre har blitt klin gærne opp igjennom, og jeg håper virkelig mobberne går i seg selv og innser at det er DE som er ansvarlige. Mobbere er samfunnets største avskum.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er flott at moderatorgruppen sensurerer innlegg som kan føre til personidentifisering av de mistenkte. De er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Jeg er imot lynsjing, trakassering, og ryktespredning. For det kunne ha vært meg som hadde vært mistenkt, og det hadde ikke vært noe hyggelig dersom jeg hadde blitt utsatt for dette tullet, når jeg ikke enda var blitt dømt skyldig.

Lenke til kommentar

Det ser ut som siktede også pådro seg hjerneskade i 18-års alder. Selvsagt i tillegg til å ha vært mobbeoffer med store psykiske problemer.

 

Ja,da ser jo dette enda "bedre" ut.

 

Så man kan altså ha en gjerningsperson som først ble mobbet i stykker i den alderen der man skal utvikle sin personlighet ,lære seg sosiale egenskaper etc., med en hjerneskade og manglende oppfølging fra psykiatrien, samt mulige feilvurderinger av rettspsykiatere og rettsvesenet på toppen av dette?

 

Kanskje på tide at man slutter med kommisjoner og kampanjer,og faktisk tar tak i ting som samfunn?

 

Men hva vet vel jeg,er bare en vanlig person med litt omløp i toppetasjen....

 

:hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...