Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vedkommende hadde åpen profil på Facebook, og det meste som ble skrevet tydet på at dette mennesket var svært forstyrret. Allikevel lar vi slike folk sprade fritt rundt i landet vårt.

 

Det finnes mange «svært forstyrrede» mennesker hvis man skal dømme de utifra hva de skriver på nettet, så vær litt forsiktig med å dra den konklusjonen før han faktisk blir funnet skyldig.

 

Jeg mener ikke at folk bør sperres inne på bakgrunn av det de skriver på nettet, men i kombinasjon med de andre tingene han har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en tragisk sak som lett kunne vært forhindret, men takket være vårt snille land skjedde aldri det. Her skrives det om en mann som ved en tidligere anldening har tatt seg den frihet å denge løs på en kvinne med jernstang. Avisene skriver at han ved flere anledninger har vært forsøkt tvangsinnlagt, og at han allerede er ilagt besøksforbud mot en politimann og hans familie for seks år siden. Vedkommende hadde åpen profil på Facebook, og det meste som ble skrevet tydet på at dette mennesket var svært forstyrret. Allikevel lar vi slike folk sprade fritt rundt i landet vårt.

Skrevet av 37 åringen 05.05.2012

 

"Jeg ble nylig hentet av politiet og tvangsinnlagt, tvangsmedisinert i 10 hele dager, og så skjedde det noe: Kontrollkommisjonen OG advokaten min fant at sykehuset OG politiet hadde BRUTT REGLENE!!!"

Lenke til kommentar

Vedkommende hadde åpen profil på Facebook, og det meste som ble skrevet tydet på at dette mennesket var svært forstyrret. Allikevel lar vi slike folk sprade fritt rundt i landet vårt.

 

Det finnes mange «svært forstyrrede» mennesker hvis man skal dømme de utifra hva de skriver på nettet, så vær litt forsiktig med å dra den konklusjonen før han faktisk blir funnet skyldig.

 

Vel, når de slår andre mennesker ned så de svimer av i en pøl av sitt eget blod med et ødelagt kranie fordi "det virket som en løsning på økonomiske situasjonen" i sammenheng med alt det forstyrrede de skriver, så har man både forstyrret og tilbøyelighet til vold. Som vil si at personen åpenbart er en fare for samfunnet og andre individer, under antagelsen om at han er skyldig i dette forholdet, ville Sigrid vært i live hvis han hadde blitt fjernet fra samfunnet. Så er spørsmålet om det er mer verdt å gi forstyrrede og farlige mennesker flere sjanser, på bekostning av sikkerheten til andre mennesker.

 

Enkelte her hevder er det usivilisert å låse ham bort, tvert om, et sivilt samfunn er basert på felles regler, lovverk og respekten for de reglene og andre mennesker, hvis man har en stor andel mennesker som utgjør en klar trussel og ikke klarer å forholde seg til de reglene, så har man et usivilisert samfunn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt hvorfor folk er illsinte. Tenk på hva de/han kan ha gjort mot henne.. Først brutalt bortført henne, for så å gjøre hva han enn vil med henne. Det er ihvertfall det jeg blir sint på, hvordan noen kan gå så ''nært'' på noen og så drepe dem (og tortur eventuelt, vi har jo ingen detaljer, men vi skal ikke se bort fra at hun ble grovt voldtatt og misbrukt før de/han drepte henne).

 

Jeg ønsker ikke å høres veldig kald ut, og jeg vet at det som skjedde på utøya og dette på ingen måte kan sammenlignes, men det å bortføre noen for så å torturere dem før du dreper dem synes jeg høres mindre.. barmhjertig ut (sliter å finne ord) enn å kun drepe sitt offer.

 

Hun kan også vært kjørt ned, altså en ulykke mhp skader på bil som er solgt. Du vet ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt hvorfor folk er illsinte. Tenk på hva de/han kan ha gjort mot henne.. Først brutalt bortført henne, for så å gjøre hva han enn vil med henne. Det er ihvertfall det jeg blir sint på, hvordan noen kan gå så ''nært'' på noen og så drepe dem (og tortur eventuelt, vi har jo ingen detaljer, men vi skal ikke se bort fra at hun ble grovt voldtatt og misbrukt før de/han drepte henne).

 

Jeg ønsker ikke å høres veldig kald ut, og jeg vet at det som skjedde på utøya og dette på ingen måte kan sammenlignes, men det å bortføre noen for så å torturere dem før du dreper dem synes jeg høres mindre.. barmhjertig ut (sliter å finne ord) enn å kun drepe sitt offer.

 

Hun kan også vært kjørt ned, altså en ulykke mhp skader på bil som er solgt. Du vet ikke.

 

Det kan også være et scenario, og så kan det være at disse personene med tanke på sin bakgrunn var redd for å bli straffet ekstra pga. det og dumpet liket i panikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun kan også vært kjørt ned, altså en ulykke mhp skader på bil som er solgt. Du vet ikke.

Hvorfor skulle han da kaste skoene og mobilen ? Kan det virkelig være 37 åringen som har kjørt Sigrid hjem ?

 

Hvorfor? Fordi folk finner på de utroligste ting. Logikk har sin funksjon. Dog mindre funksjon på menneskers handlingsmønstre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Absolutt en mulighet at hun ble påkjørt og at det hele var et grusomt uhell, men jeg er vel skeptisk til følgende:

 

A - Vitner mener at de har sett stasjonsvognene funnet ved huset til siktede, ikke bilen som er blitt solgt.

B - Vitner har ikke hørt noe smell, det er ikke funnet noen rester som tyder på påkjørsel, ingen vitner som har sett en skadet bil på veien (man legger vel tross alt merke til en bil i den standen som er beskrevet i vg og dagbladet).

Lenke til kommentar

Absolutt en mulighet at hun ble påkjørt og at det hele var et grusomt uhell, men jeg er vel skeptisk til følgende:

 

A - Vitner mener at de har sett stasjonsvognene funnet ved huset til siktede, ikke bilen som er blitt solgt.

B - Vitner har ikke hørt noe smell, det er ikke funnet noen rester som tyder på påkjørsel, ingen vitner som har sett en skadet bil på veien (man legger vel tross alt merke til en bil i den standen som er beskrevet i vg og dagbladet).

 

Mulig. Men scenarioet påkjørsel avgjøres kjapt i en obduksjon, og dødsårsak/skadeomfang. Og det antar jeg politi allerede har formening om.

Lenke til kommentar

Lite sannsynlig men...

 

... Jeg kommer til å le av alle som har vært kjappe ute med å hetse de arresterte, om det skulle vise seg om de har vanntett alibi og er uskyldige.

 

Da blir i så fall denne saken en farse av dimensjoner...

3 personer hengt ut med navn,bilde,og draptrusler mot uskyldige..

*Regner med at politiet tar tak i de som har kommet med trusler ,uansett om vedkommende er skyldig eller ikke.

 

Får nå håpe at man får en avklaring uansett,blir jo helt sykt hvis denne saken skal vende i aller retninger

hele tiden.

Og at man evt. får en dom der man har gode bevis,og ikke dømmer på historikk og sannsynlighet.

 

Hvis de har alibi så er de jo ute av saken,så man får vente og se.

Lenke til kommentar

Sånn som han 18-19-åringen som voldtok og drepte ho eldgamle dama?

Den 18-19 åringen er fortsatt ikke dømt for drap og sitter fortsatt i varetekt.

Perfekt eksempel. Mange anser vedkommende for å være pågrepet, siktet, tiltalt og dømt for ugjerningen. Men nå er det faktisk slik at politiet er på jakt etter en person som angivelig skal ha innrømmet å ha drept vedkommende. Kilde: http://www.ba.no/nyheter/article6221223.ece

 

Det er jo en artig liten vri. Som viser at prinsippet om at ingen er skyldig før det er bevist at de er skyldige. Omformulert, alle er uskyldige til det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Tja, nå går det jo forholdsvis klart frem i nevnte artikkel at politiet har liten tro på at denne personen er skyldig, og at de har veldig sterke beviser mot 18-19åringen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det er ikke akkurat mye tvil, for å si det på den måten.

 

Rent personlig så har jeg lite til overs for opptreden fra media sin side, først og fremst er de svært flinke til å kontinuerlig legge ut hint som gjør det lett å identifisere personer involvert. Samtidig så skal man sensjonalisere hver eneste lille detalj. Man kan jo for moro skyld gå gjennom egen hverdag tilværelse og fundere på hvordan media kan vri og lage overskrifter av bagateller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...