Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Interessant å se hvordan politiet til tider endrer opplysninger om hva som lå bak aksjonen.

 

Mandags kveld og tirsdags morgen/formiddag så var det "konkrete tips i Sigrid saken", nå er det mer mot målrettet etterforskning og at de fant liket i etterkant.

Lenke til kommentar

Gud bedre. Det er ei skam!

 

Dette drapet utløser tydeligvis andre mekanismer enn rosetogene... Se hvor mye kjærlighet vi kan vise, blabla. I denne saken har folk blitt sinte under letingen, fordi drapsmannen ikke står fram selv.

Syns det er påfallende at de siktede vet nøyaktig hvor de var for så mange uker siden, og med en gang påstår de har alibi. Men mange husker vel hvor de var da Sigrid forsvant.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt hvorfor folk er illsinte. Tenk på hva de/han kan ha gjort mot henne.. Først brutalt bortført henne, for så å gjøre hva han enn vil med henne. Det er ihvertfall det jeg blir sint på, hvordan noen kan gå så ''nært'' på noen og så drepe dem (og tortur eventuelt, vi har jo ingen detaljer, men vi skal ikke se bort fra at hun ble grovt voldtatt og misbrukt før de/han drepte henne).

 

Jeg ønsker ikke å høres veldig kald ut, og jeg vet at det som skjedde på utøya og dette på ingen måte kan sammenlignes, men det å bortføre noen for så å torturere dem før du dreper dem synes jeg høres mindre.. barmhjertig ut (sliter å finne ord) enn å kun drepe sitt offer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke å høres veldig kald ut, og jeg vet at det som skjedde på utøya og dette på ingen måte kan sammenlignes, men det å bortføre noen for så å torturere dem før du dreper dem synes jeg høres mindre.. barmhjertig ut (sliter å finne ord) enn å kun drepe sitt offer.

 

Enig. Håper at hun ikke led for mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er denne 37-åringen så er det litt ironisk at han har utalt: "Jeg forstår ikke mennesker som ikke klarer å se verdier i ett enkelt liv"

 

Det er nok meir overlegg for at han er mentalt sjuk enn at Breivik var det, sidan dette er eit aktuelt tema om dagen.

 

For øvrig er meiningsytringane som går føre seg på Facebook-profilen hans smått latterleg.

Lenke til kommentar

Dette skrev en dame til 37åringen 16.05.2012

 

"Du er en meget syk person, det er meg et under at de slapp deg ut igjen. Jeg tror at du kommer til å skade et barn før eller siden og jeg syntes det er synd at systemet ikke klarer å fange opp slike som deg. Jeg håper familien din tar til vet å får deg tvangsinnlagt på en slik måte at du ikke har noen form for mulighet til å slippe ut igjen. Det som gjør deg til en farlig person er at du tror verden sirkler rundt deg og det store som alle lurer på og tenker på er deg. Reality check, du er bare en ubetydelig klatt med vandrende vann, du betyr ingen ting for andre enn deg selv og familien din. Kanskje om du har noen venner men vet du hva det tviler jeg på du har. Jeg tror at du er en enslig person og en dag så tar fantasiene overhånd og det er da du kommer til å skade et barn, om du ikke alle rede har gjort det da. Du burde faktisk gå å be noen tvangsinnlegge deg for du er virkelig ute å kjøre."

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Syns det er påfallende at de siktede vet nøyaktig hvor de var for så mange uker siden, og med en gang påstår de har alibi. Men mange husker vel hvor de var da Sigrid forsvant.

 

Folk husker hvor de var da Oddvar Brå brakk staven.

Jeg husker hvor jeg var den 22. juli, og brukte mobilen for å sjekke VG mens jeg kjedet meg.

 

Men jeg husker ikke hvor jeg var da jeg først hørte om Sigrid-saken.

Det gjorde vel ikke nok inntrykk.

Det skjedde jo ikke særlig brått, først var det jo bare en "savnet"-sak.

Folk i nærområdet husker det kanskje bedre.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Ett innlegg var opprinnelig slettet pga. copypaste fra Facebook, noe som innebærer identifikasjon.

Jeg har imidlertid omgjort min avgjørelse. Dette på bakgrunn av at jeg ikke ser det som hensiktsmessig å sensurere denne typen innhold -- VVP pkt 4.7. omtaler "navn, bilde, og andre klare identifikasjonstegn" som ting man må være påpasselig med. På internett er lange sitater fra Facebookvegg og blogg velegnet til identifikasjon, på grunn av de effektive søkeverktøyene man sitter med. VVP pkt 4.7 gjør imidlertid unntak fra seg selv ved alvorlige kriminelle handlinger, noe et drap må sies å være.

I det følgende vil jeg derfor bare moderere navn, bilde, eller åpenbare identifikasjonstegn i denne tråden. Tekst hentet fra hans Facebook-side eller blogg vil ikke modereres av meg med mindre teksten i seg selv avslører hans identitet.

Denne avgjørelsen står til den er overprøvet av administrator.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men jeg husker ikke hvor jeg var da jeg først hørte om Sigrid-saken.

Det gjorde vel ikke nok inntrykk.

Det skjedde jo ikke særlig brått, først var det jo bare en "savnet"-sak.

Folk i nærområdet husker det kanskje bedre.

Jeg satt på Hostel-sengen min i Barcelona når jeg leste det på ap.no og jeg husker at saken gjorde ganske sterkt inntrykk fra første stund. Kan være jeg har sett for mye på film, men fra lekmannsperspektiv virket det for meg som å være en kriminalsak fra første stund.

 

Kan hende det satte mer inntrykk siden jeg er fra Oslo-området.

Lenke til kommentar

Dette er en tragisk sak som lett kunne vært forhindret, men takket være vårt snille land skjedde aldri det. Her skrives det om en mann som ved en tidligere anldening har tatt seg den frihet å denge løs på en kvinne med jernstang. Avisene skriver at han ved flere anledninger har vært forsøkt tvangsinnlagt, og at han allerede er ilagt besøksforbud mot en politimann og hans familie for seks år siden. Vedkommende hadde åpen profil på Facebook, og det meste som ble skrevet tydet på at dette mennesket var svært forstyrret. Allikevel lar vi slike folk sprade fritt rundt i landet vårt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vedkommende hadde åpen profil på Facebook, og det meste som ble skrevet tydet på at dette mennesket var svært forstyrret. Allikevel lar vi slike folk sprade fritt rundt i landet vårt.

 

Det finnes mange «svært forstyrrede» mennesker hvis man skal dømme de utifra hva de skriver på nettet, så vær litt forsiktig med å dra den konklusjonen før han faktisk blir funnet skyldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...