Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slike personer burde vi avlive.

Vi lever faktisk ikke i en alder hvor "et øye for et øye, en tann for en tann" blir praktisert. Ikke lever vi i et samfunn hvor vi tar livet av folk heller.

 

Hva med å plante beina på jorda igjen, og åpne øynene for hvilket samfunn du lever i?

Vi gjør ikke det nei. Jeg sa "burde", ikke at vi skal gjøre det.

 

Hvis vi hadde hatt dødsstraff så kunne det forekomme at en uskyldig person ble dømt til døden, noe vi ikke kan la forekomme. Derfor burde vi ha forvaring over livstid for sånne personer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når vi lever har vel ingenting med saken å gjøre.

 

Jo, for gapestokken ble avskaffet ved lov i 1848.

 

 

Jeg og alle andre har rett til å dømme andre for deres handlinger, ihvertfal når de har gjort noe så alvorlig som å prøve å ta liv av en annen person. Sånne personer fortjener ikke en sjanse til i livet.

 

Det du sier er feil på så mange måter. Vi lever i et rettssamfunn, hvor domstolene står for straff og dømming, ikke ordinære personer uten noen som helst tilknytning til den aktuelle saken.

Lenke til kommentar

Det du sier er feil på så mange måter. Vi lever i et rettssamfunn, hvor domstolene står for straff og dømming, ikke ordinære personer uten noen som helst tilknytning til den aktuelle saken.

Jeg snakker ikke om at folket skal påføre straff her, men heller at folk må få lov til å dømme andre for deres grufulle handlinger.

 

Domstolen må selvfølgelig være de som står for dommene her, og ikke Ola Nordmann borti gata, men det betyr ikke at strafferammen ikke burde endre seg fordet.

 

 

Jeg synes det er bra at det norske rettsystemet fokuserer på rehabilitering, og i de fleste tilfeller så er det en helt korrekt besluttning. Men noen personer kan rett og slett ikke rehabiliteres, og de burde vi stenge inne for livstid.

Endret av DNA
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om at folket skal påføre straff her, men heller at folk må få lov til å dømme andre for deres grufulle handlinger.

 

Det som skjer med de siktede på Internett nå er jo en reel form for straff. Ryktet og omdømmet deres er ødelagt for lang, lang tid fremover, uavhengig av om de faktisk er skyldige eller ikke.

Lenke til kommentar

Admin-notis!

 

Nå er kl. 24.00

 

Den eller de som bryter våre retningslinjer i løpet av natten, vil bli behandlet deretter.

Om nødvendig, vil grov og/eller særdeles krenkende atferd bli lagt til grunn for juridisk vurdering fra vår side.

 

Vi har slettet nok av poster idag, takk.

 

Mvh Admin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ingen problem med å ødelegge livet hans

 

Tenkte jeg bare skulle sitere dette her slik at folk får et bilde av hva slags folk som debatterer her inne.

 

Snakkes.

Så du synes en person som har prøvd å drepe noen før og så mest sansynlig drepte en uskyldig 16 år gammel jente skal bli behandlet med respekt, som et medmenneske?

 

Jeg snakker ikke om at folket skal påføre straff her, men heller at folk må få lov til å dømme andre for deres grufulle handlinger.

Det som skjer med de siktede på Internett nå er jo en reel form for straff. Ryktet og omdømmet deres er ødelagt for lang, lang tid fremover, uavhengig av om de faktisk er skyldige eller ikke.

Vel nå har jo personen blitt dømt for drapsforsøk før, så synes ikke så synd på han akkuratt. Han fortjener det som kommer til han, karma.

Hvis han ikke hadde blitt dømt for noe lignende av det han er siktet for så hadde jeg ikke gått så hardt ut mot han.

 

Den dagen en person prøver å drepe et uskyldig medmenneske (overlagt drap) så mister denne personen alle rettigheter.

Endret av DNA
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Domstolen må selvfølgelig være de som står for dommene her, og ikke Ola Nordmann borti gata, men det betyr ikke at strafferammen ikke burde endre seg fordet.

For det første er det mye som tyder på at det var feil å idømme den 37-årige siktede vanlig soning i stedet for psykisk helsevern - som for eksempel at det beviselig ikke hjalp. For det andre kommer du med påstander om at den siktede har prøvd å drepe noen, uten at du dokumenterer dette. Han er (etter det jeg har lest) dømt for grov vold, ikke drapsforsøk. Jeg har vanskelig for å tro at han bare ville fått to års soning for drapsforsøk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ingen problem med å ødelegge livet hans

 

Tenkte jeg bare skulle sitere dette her slik at folk får et bilde av hva slags folk som debatterer her inne.

 

Snakkes.

Så du synes en person som har prøvd å drepe noen før og så mest sansynlig drepte en uskyldig 16 år gammel jente skal bli behandlet med respekt, behandlet som et medmenneske?

 

Ja. Det gjør nok du også om du noen gang blir mistenkt eller siktet i en sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ingen problem med å ødelegge livet hans

 

Tenkte jeg bare skulle sitere dette her slik at folk får et bilde av hva slags folk som debatterer her inne.

 

Snakkes.

Så du synes en person som har prøvd å drepe noen før og så mest sansynlig drepte en uskyldig 16 år gammel jente skal bli behandlet med respekt, behandlet som et medmenneske?

 

Ja. Det gjør nok du også om du noen gang blir mistenkt eller siktet i en sak.

Vel han er jo dømt fra før. Han snek seg bak en uskyldig kvinne og slo henne i hodet med et hardt objekt. Hun klarte så vidt å komme seg unna. Hun hadde sikkert ikke vært her i dag hvis hun ikke hadde klart å rømme.

 

Han er nok ikke så uskyldig du.

 

Sånne folk fortjener ikke rettigheter etter det har blitt bevist hva de har gjort, noe som det har i den tidligere saken.

 

Som sagt, hvis han ikke hadde vært dømt for noe lignende for noe før så hadde jeg ikke fordømmet personen.

Endret av DNA
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er at i Norge skal vi rehabilitere folk fremfor å straffe dem.

Hvorfor er dette et "problem"? Hjalp det å straffe den ene av de siktede med vanlig soning?

Hva mener du vi heller burde gjort? Doblet straffen? Henrettet ham?

Han fikk for mild straff i første omgang ja.

Mener du at de alvorlige psykiske lidelsene hans (personlighetsforstyrrelser, panikkangst, osv.) på magisk vis ville forsvunnet dersom han ble dømt til å sone i f.eks. 5 år eller 10 år?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er at i Norge skal vi rehabilitere folk fremfor å straffe dem.

Hvorfor er dette et "problem"? Hjalp det å straffe den ene av de siktede med vanlig soning?

Hva mener du vi heller burde gjort? Doblet straffen? Henrettet ham?

Han fikk for mild straff i første omgang ja.

Mener du at de alvorlige psykiske lidelsene hans (personlighetsforstyrrelser, panikkangst, osv.) på magisk vis ville forsvunnet dersom han ble dømt til å sone i f.eks. 5 år eller 10 år?

Nei, alt tyder på at sinnsykdommen kommer til å fortsette. Derfor er det hadde vært bedre om han på et tidligere tidspunkt ble holdt borte i en lengre periode fra samfunnet. Det er jo ganske grovt dette som har kommet fram om at han skal ha spontant slått en 23 år gammel jente med jernstang i hodet gjentatte ganger for å så forlate henne i en blodpøl. 2 år for noe slikt er latterlig.

Endret av Magical Mystery Tour Guide
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...