Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Eller de kunne i det minste latt være å kaste bort 3 uker på "gji åss passorde til Feisbook kontoen med en gang". Gji åss passordet fordi det er så trendy med elektroniske spor for tiden"- tullet sitt, så hadde hun kanskje blitt funnet i live.

Parallelt med at politiet ventet på passordet til fb-kontoen har de nok jobbet med andre spor. Eller tror du at de bare har sittet på en stol i 3 uker og ventet på passordet uten å undersøke andre spor?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

En av siktede skal visst ha vært svært aktiv på Facebok den siste tiden, har også skrevet hvor han befinner seg.

Med en åpen profil skulle det vel ikke vært vanskelig å oppspore han, slik som denne artikkelen tilsier?

 

https://www.vg.no/ny...?artid=10060566

 

 

edit: Flere artikler om dette nå: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/her-jakter-politiet-paa-siktet-37aaring-forrige-mandag-3868553.html

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Stor takk til moderatorene som faktisk klarer å holde nivået noelunde på g, og at linker og offentliggjøringer fjernes så snart de oppdages. Kudos.

 

Takk for det :)

 

Vi hadde "tunge dager" med Utøya-saken i forumet og nå har vi denne saken i fanget. Dette krever sitt av hele teamet. Vel, vi jobber så godt vi kan..

 

Mvh

Admin med mod-team.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vis oss?

 

Politiet offentliggjør ikke alt de gjør når de etterforsker en sak, så ingen her inne kan (be)vise at de har gjort noe annet enn å vente på å få tilgang til en Facebook-konto. Ikke at oppegående mennesker trenger bevis for å tro noe annet.

 

Jeg betviler ikke at de gjort masse annet unyttig og tøvete i løpet av den lange tiden de har forsøkt seg på etterforsking, hvor alt av det har vært fullstendig mislykket og ikke ført frem til noe som helst. Men at de i tillegg har kastet bort masse tid på å insistere på å få passordet til Facebook-kontoen er utvilsomt.

Lenke til kommentar

Sitat: "Etter det NRK erfarer arbeider politiet ut fra en teori om at minst én av dem hadde en tilknytning til den drepte 16-åringen Sigrid Giskegjerde Schjetne."

 

Hallo? Tror ikke det er normalt at 16åringer har kontakter med "psykopate" og 60årige bilhandlere. Vi kan nok ikke konkludere noe men generelt sett - ikke nødvendigvis i denne saken! - lurer jeg ofte om folk har mistet litt av folkevettet og nettvettet. Foreldrene henger heller ikke lengre med hva barna driver med og med hvem de har kontakt. Kronprinsparet har jo også brennt seg på Instagram. Det er - desverre - mange skumle mennesker ute i verden.

 

PS: det ble tidligere sagt (TV2) at foreldrene IKKE kjente til de to siktete.

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

Det er trist at internettet allerede er i full gang med å spre identiteten til de mistenkte, og de får virkelig kjenne det sure hatet også. Dessverre er sensureringen her håpløs.

 

Hva mener du? Det er trist at identiteten spres på nettet, men det er håpløst at vi fjerner innlegg?

Lenke til kommentar

Det er trist at internettet allerede er i full gang med å spre identiteten til de mistenkte, og de får virkelig kjenne det sure hatet også. Dessverre er sensureringen her håpløs.

Er det bare jeg som går inn for å ikke finne ut av identiten til denne personen?

Selvfølgelig har jeg ingenting til overs for et slikt menneske, men jeg har jo heller ikke noe å vinne på å kjenne identiteten hans.

Lenke til kommentar

Sitat: "Etter det NRK erfarer arbeider politiet ut fra en teori om at minst én av dem hadde en tilknytning til den drepte 16-åringen Sigrid Giskegjerde Schjetne."

 

Hallo? Tror ikke det er normalt at 16åringer har kontakter med "psykopate" og 60årige bilhandlere. Vi kan nok ikke konkludere noe men generelt sett - ikke nødvendigvis i denne saken! - lurer jeg ofte om folk har mistet litt av folkevettet og nettvettet. Foreldrene henger heller ikke lengre med hva barna driver med og med hvem de har kontakt. Kronprinsparet har jo også brennt seg på Instagram. Det er - desverre - mange skumle mennesker ute i verden.

Det finnes mange skumle mennesker der ute. Men de skumleste av alle er de som fremstår som HELT NORMALE. Tror du virkelig at enhver skummel og psykotisk person går med en svær merkelapp i pannen som advarer andre?

 

Jeg betviler ikke at de gjort masse annet unyttig og tøvete i løpet av den lange tiden de har forsøkt seg på etterforsking, hvor alt av det har vært fullstendig mislykket og ikke ført frem til noe som helst. Men at de i tillegg har kastet bort masse tid på å insistere på å få passordet til Facebook-kontoen er utvilsomt.

Eg foreslår at du tar og gjør noe nyttig eg. Søk om jobb i politiet. Neste gang noen forsvinner løser jo du sikkert saken lett som bare det mens de andre bare har "gjort masse annet unyttig og tøvete".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...