Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

>> for da har evt. gjerningsmenn hatt muligheten til å gjøre mye grusomt før ett drap

 

Virker ganske grusomt siden politiet ikke en gang kunne avklare om det var en mann eller kvinne som ble funnet, i første omgang var det ikke engang sikkert om det var et lik til en person. Uff

 

>> ER jo kanskje ikke så rart at foreldrene blir kontaktet og man sier at man har funnet et lik

 

Det er standard prosedure, har ingenting med Sigrid-saken i seg selv å gjøre. Også pårørende til andre savnede personer ble varslet.

 

Det er som meget viktig i denne saken med likfunnet er at 2 personer ble pågrepet. Det blir noe interessante dager fremover

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at det blir hintet på flashback at det dreier seg om utlendinger.

 

Det var sikkert noe av det første enkelte så etter når de sjekket de forskjellige firmaene på stedet.

 

At det er 15 virksomheter (med mulige gjerningsmenn) spiller liksom ikke noe rolle hvis de snubler over ett jalla-navn.

 

Ganske forutsigbart.

 

Men det kan jo ikke utelukkes at det er en forbindelse, for all del.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at sannsynligheten for at en utlending (eller to) har begått drapet er like stor som at en nordmann har gjort det.

Greit nok at utlendinger står langt over gjennomsnittet på overfallsvoldtekter men jeg tviler på at de (utenom gjengkriminaliteten) står høyst oppe på drapsstatistikken.

 

Uansett hvem som har gjort dette så bør de straffes på lik måte i henhold til Norske lover, forvaring på evig tid i slike drapssaker bør være fornuftig (som feks i baneheia saken der begge to burde vært i forvaring til evig tid).

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at det blir hintet på flashback at det dreier seg om utlendinger.

 

Kan jo forfklare hvorfor norsk presse er såpass forsiktig, men det blir bare spekulasjoner fra min side.

 

Tror pressen (med unntak av Østlands Blad) er forsiktig på grunn av at det på dette tidspunktet ikke foreligger noe konkret informasjon (som er offentliggjort).

 

Syntes det er litt rart, de har nok av kilder i politiet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Nå vet vi ikke hvor lenge denne personen har vært død, men nedbrytingen av et lik skjer ganske fort, og det er slett ikke enkelt å identifisere noen ved første øyekast hvis de har ligget ute i vær og vind i mange uker. Og politiet vil selvsagt være helt sikker ved eventuelt DNA før de kommer ut med både kjønn og alder.

 

Ser at noen har kommentert at liket er tykkere på midten i likposen - noe som kan tilsi at det er delt opp, men det kan også være at personen nettopp har blitt drept og liket har dermed ikke kommet langt i nedbrytingen. Det dannes gasser på innsiden, som gjør at liket blir blåst opp tidlig i nedbrytingsfasen.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Man aner jo ikke hvilken tilstand liket er funnet i så det blir vanskelig å spekulere i om det er Sigrid ut fra bildene av likposen. I tillegg til at liket kan ha ligget lenge, gass og partering (gud forby), så kan det være at gjenstander har blitt fraktet sammen med liket i likposen av ulike årsaker.

 

Virker som om politiet har fått inn et meget konkret tips ettersom de fant liket så raskt etter at mennene var pågrepet. Ser for meg at de også har fått tips om hvor liket befant seg (med mindre de som er pågrepet fortalte dette).

 

Ser at advokaten til personen som er siktet for falsk vitneforklaring sier til avisen at livet hans er ødelagt på grunn av dette. Det er nok sikkert sant, men personlig mener jeg at folk har en rett til å vite om det bor en dømt voldtektsmann i gata (men denne diskusjonen bør vell tas i en annen tråd).

Lenke til kommentar

Noen av bildene der politiet frakter liket får meg til å ane at liket har vært prøvd delt opp , ser ut som likposen er langt større på midten enn i endene.

 

Jeg tror heller at liket ligger på siden og kanskje i fosterstilling og dermed ser mye høyere ut enn om det lå på ryggen. Og hvis det var pakket inn på en eller annen måte så har de helt sikkert tatt med 'emballasjen' også.

 

Ellers så kan vel et lik tape seg rimelig fort på denne tiden av året; en kombinasjon av varmt og fuktig, midt i insektssesongen osv. gjør vel at det kan bli rimelig ugjenkjennelig i løpet av bare 2-3 uker.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

 

Ser at advokaten til personen som er siktet for falsk vitneforklaring sier til avisen at livet hans er ødelagt på grunn av dette. Det er nok sikkert sant, men personlig mener jeg at folk har en rett til å vite om det bor en dømt voldtektsmann i gata (men denne diskusjonen bør vell tas i en annen tråd).

 

Er egentlig ikke helt enig her, vedkommende kan ha vært svært narkotikapåvirket og dette kan være årsaken til overgrepet. At man har sonet og gjort opp for seg bør i utgangspunktet være nok , det blir ikke riktig å bli behandlet som en kriminell resten av livet sitt etter å ha gjort noe dumt en gang i livet. Voldtekt er ille men heldigvis så vil man i de fleste tilfeller greie å komme seg videre i livet (har dessverre en søster som ble voldtatt).

Lenke til kommentar

En annen ting som gjenstår å se, er hvorvidt hun ble drept samme natta hun forsvant, eller om hun har blitt holdt fanget som "sex-leketøy" og drept på mye senere tidspunkt.

 

De her inne som jevnlig ser krim på Discovery Channel, Nat Geographic. etc har sikkert fått med seg at man på bakgrunn av utviklingsstadiet på larver i kroppen, kan fastslå dødstidspunkt så nøyaktig som på timen omtrent. Men det er USA, hvorvidt denne kriminaltekniske kompetansen finns i Norge vet jeg ikke, men skulle tro det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...