Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

>> folk kommer hjem fra jobben i den tiden eller drar på nattskiftet.

 

Nå har jeg vært her to netter for å sjekke det ene og andre, men må si at det er veldig veldig stille. Selvfølgelig kan (og sikkert nok er) det være en eller en annen som gikk eller kjørte, men det er ikke noe trekk av folk, og enda mindre gjennomgangstrafikk (vi snakker om ca 00:30 på lørdag). Derfor har politiet sikkert nok også sjekket om hagefester og slikt.

 

>> det var en rimelig stor sannsynlighet for at kun en av blokkas beboere er ute på verandaen i tolvtiden en kveld.

 

Jo, og det kan godt hende at han har en vane å være mye ut på balkongen (for å røyke, f.e.), men at det skulle være en tidl. voldtekstdømte som er hovedvitne...? Hvor mange voldtektdømte bor i området Godlia Låveveien, Dalbakkveien? 1? Og så er akkurat dene ene personen hovedvitne.

 

Men det jeg også lurer på. Hvor sansynlig er det at det hele var planlagt eller ikke. Dette er ikke et område man sitter og venter til en 16åring kommer forbi, med mindre man vet at en 16åring kommer forbi. Det er det alt for stille for. Siktete kan ikke ha visst når hun skulle komme hjem, særlig ikke fordi det var første gang det var senere enn vanlig. Det virker ikke sannsynlig at han står på balkongen, ser hun gå forbi, og så løper ute, kjører av garde for å ta henne, osv. Og hvis han hadde planlagt det hele og var ute i bilen for å vente til hun skulle komme hjem, så er det ikke mulig at han var hjemme i leiligheten for minst noen timer i forkant. Da ville forklaringene til kjæreste og han hadde sprukket big time. Men slik virker det heller ikke.

 

En ting er å blotte seg, litt mer er en mer eller mindre grov voldtekt, men å bortfore en sprekk 16åring ALENE ?? Uten å etterla noen spor (til krangel, slep osv) i det hele tatt. Merkelig.

 

Etter min mening er det alt for mye som ikke stemmer eller er vanskelig å forklare at siktete skulle ha tatt henne.

 

>> Synes forøvrig at flashback sin tråd er mer detaljert enn denne

 

Jo, men det er en del svært stygge kommentarer der også, og at helt uskyldige personer blir navngitt og trukket inn i saken er heller ikke bra. Men enig.

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå har jeg vært her to netter for å sjekke det ene og andre,

 

Er det noe lurt å luske rundt der nattetid?

 

å bortfore en sprekk 16åring ALENE ?? Uten å etterla noen spor (til krangel, slep osv) i det hele tatt. Merkelig.

 

Gjerningsmann kan ha brukt stun-gun (elektrosjokk våpen) ?

Lenke til kommentar

>> Gjerningsmann kan ha brukt stun-gun (elektrosjokk våpen) ?

 

Da er vi langt bort fra siktete. Jo, eller pepperspray, eller noe likt. Men man kjører ikke rundt Låveveien i håp på å treffe et offer, det er alt for stille her, og alt for få mennesker. Dette virker altfor planlagt når hun er også er bortfort. En ren voldtekt (f.e. første døm til siktete) er en ren impulshandling. Man bortforer ikke noen i ren impuls, eller??

 

>> Er det noe lurt å luske rundt der nattetid?

 

;-) ;-) Tryggere enn noen andre deler av Oslo, det er sikkert!

 

På det svenske forumet ble det også nevnt dopselgere. Et eller annet sted må siktete har fått sin dop fra, og hvis han var ute akkurat i det nevnte tidspunktet for å kjøpe noe av selgeren så kan han ha sett noe mer enn fra balkongen. Kanksje han tenkte det ville holde med å si til politiet at han hadde sett henne fra balkongen, fordi han kunne jo ikke si, "jeg var ute for å kjøpe dop"... Fra hans synspunkt er det uvesentlig hvor han var og hvorfor. Det er ikke noe gateselgere her, men det kan hende at han avtaler å møte en selger i nærheten. Han er ikke helt så smart, så at han rotet til alle sine forklaringer forundrer meg ikke.

 

Blir ikke overrasket at politiet kommer med en uttalelse i en av de nærmeste dager at siktete er sjekket ut av saken, at de har forklaringer til alt som ikke virket å stemme.i begynnelsen.

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

Da er vi langt bort fra siktete. Jo, eller pepperspray, eller noe likt. Men man kjører ikke rundt Låveveien i håp på å treffe et offer, det er alt for stille her, og alt for få mennesker. Dette virker altfor planlagt når hun er også er bortfort.

 

Jeg er helt enig - det er et dårlig sted å cruise rundt hvis man er ute etter å plukke opp noen helt tilfeldig. Jeg vil si det er et sted man neppe ferdes på i det hele tatt hvis man ikke har noen som helst tilknytning til området. At Sigrid er et helt tilfeldig offer har jeg ingen tro på.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

 

>> Er det noe lurt å luske rundt der nattetid?

 

;-) ;-) Tryggere enn noen andre deler av Oslo, det er sikkert!

 

Tenkte ikke på personlig sikkerhet, men at du evt. kan tiltrekke deg uønsket oppmerksomhet. Nabolaget er vel fortsatt opprørt og på tuppa, så la oss si et vennindepar kommer gående å ser deg henger rundt barnehagen, da er det vel ikke umulig at snuten dukker opp like etterpå for å ta en prat med deg & id/personalia

 

Men, opp til deg om du vil stikke deg frem

 

hvis han var ute akkurat i det nevnte tidspunktet

 

Jeg for min del er generellt skeptisk til alibier gitt av kjærester og koner. Sånn sett kan tidsvinduet være mye videre i omfang enn det som fremkommer hitil.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyh...?artid=10045415

 

Det var vel det jeg skrev sist. Villspor - eller han er alt for smart. Men vitneforklaring står, han har sett henne, men sansynligvis ikke helt som det har kommer fram i første omgang i avisene. Han hørte skrik og har sett en bil går opp og ned Dalbakveien. Ikke helt sikkert hva han forklart om hva slags bil, det har ikke kommet fram i media. Nå betyr skrik og biler ikke alt, men hvis han virkelig har sett Sigrid så er det selvfølgelig meget viktig.

 

Før så sa vi at det hele kunne være planlagt. Da må GM være en som visste at hun skulle komme forbi.

 

{edit} Kan det være at hun har møtt noen på Norway cuppen, en til hvem hun fortelte at på kveldstid skulle hun være borte. Hun var med samme vennine fra Vetlandsveien på Norway Cup. 16åringer skriker etter oppmerksomhet, og alle vet at det er mange ungjenter akkurat her. Det tiltrekker seg igjen folk med skumle hensikter. Kan de ha kommet i kontakt med noen her?? Uff. Dette virker på meg som en stor mulighet.

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

Det er 1200m fra venninen i Vetlandsveien til Godlia t-banenstasjon via den kortste vei, dvs ca 13min å gå (5.5km/t). Det kan godt stemme med at hun drått ca 00:00 og sendet en sms om kl 00:13 at hun var ca ved Godlia. Det har blitt skapt usikkerhet om tidspunket til sms'en men tror vi må satse på 00:13.

 

Som jeg skrev før, det er ytterlige 430m fra Godlia stasjon til barnehagen (4.5min) og den samme distansen fra barnehagen til hjemmet. Hvis hun hadde gått fra Godlia til barnehagen og det var GM som sendet siste sms'en "Chillern hjemme", så er det umulig, fordi siste sms ble sendt 00:15 og det er for kort immellom.

 

Total gåavstand er 2070m og det ville ta henne ca 23min. Dermed ville hun ikke hatt noe problem å være hjemme før 00:30.

 

Skulle hun bestemt seg for å t-bane blir det annerledes. Det ble nevnt i noen aviser at hun kunne ha tatt T2 00:06 fra Tveita, ank. 00:08 Hellerud, også 00:21 T3 fra Hellerud til 00:22 Godlia. Men det tror jeg ikke på. a) det blir for seint, hun rekker ikke å komme seg hjem i god tid før 00:30, det blir ca eller litt over. Slik var hun ikke, og sikkert ikke den første gangen hun fikk være ute seint. og b) hun er for sprekk å vente 13min på en t-banestasjon med mindre det var kanskje vintervær eller veldig dårlig vær. Men det var de ikke, hun var lettkledt.

Avgangen før er om 23:45 via Skullerud med buss, så det er ikke mulig, da hadde det vært vitne.

 

Så derfor tror jeg det er 99.9% sansynlig at hun gikk. Det stemmer best med alle andre opplysninger. Hele veien er svært stille, og det er svært sansynlig at ingen har sett henne. Jeg har selv kjørt rundt her ca samme tid og aldri sett noen ute langs gaten, heller ikke noen biler.

 

Så la oss si at hun kommer til Godlia ca 00:13 og sender en sms. Det er samme ankomsttid av T3 mot Sognsvann, det er lite sansynlig at det er folk som går av her. De som er på t-banen går mot sentrum. Så også her blir hun ikke sett av noen. Line 3 mot Mortensrud kommer forbi om '52 og '22 så den er ikke i nærheten, og det blir ikke noe vitner av den.

 

Det er synd at det ikke har kommer fram om noen sendet henne en sms mellom 00:13 - 00:15 slik at Chillern hjemme kunne eventuelt være et svar. Det virker ikke sånt, fordi ellers så hadde venninene ikke tvilet på om det var hun som sendet sms'en, da hadde det jo vært et svar. Det er merkelig å skrive at man er hjemme vis man ikke er det. Så her er det noe som ikke stemmer. Enten disse tidspunkter stemmer ikke (og politiet er taus om det) eller--.

 

For meg virker det mellom huset til venninen og Godlia ganske ryddig og normalt, men fra Godlia er det nesten alt som er merkelig

- hvorfor skriver hun at hun er hjemme? hvis hun er ikke bare halvveis Godlia og barnehagen

- har siktetete virkelig sett henne (uansett hvor, kanskje han var ute på gaten). Det er vanskelig å forklare hans vitnemål hvis han i virkeligheten ikke hadde sett henne

- det er ikke noe andre tekniske spor en sko, en sokk og en mobiltlf. Liksom hun er forduftet.

Lenke til kommentar

Politiet i natt: Likfunn i Kolbotn

 

http://www.dagbladet...nriks/23238672/

 

Det er jo bare 20-30 minutter unna Oppsal, men beskrivelsene av funnet er ganske vage og de virker ikke helt sikre på (?) om det faktisk er et lik. Synes bare det var litt pussig å sende en pressemelding om slikt midt på natta.

 

Edit: Ut i fra bilder på nettaviser så er funnstedet i den lille skog-greia som er øst for Skiveien her: https://maps.google.no/maps?saddr=59.794378,10.803597

 

Det er jo også en del bedrifter på østsiden av skogklynga som vel er helt øde i helgene.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Ingenting som er sikkert om natta :p

Vi får nok vite mer i morgen, men med tanke på avstanden fra Oppsal kan dette dessverre være plassen hun blir funnet , det passer også eventuelt inn med en person som bor i nærområdet til henne og som har kvittet seg med liket ikke alt for langt unna hvor hun ble tatt.

 

Får håpe at det ikke er et lik og at det ikke er henne.

Lenke til kommentar

Først så visste de angivelig ikke om det var et lik de hadde funnet, og nå når det er bekreftet et lik, så "vet de ikke" alder eller kjønn.

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10060511

 

Skal vel mye til å liksom ikke se hva de har lagt i likpose, så det må være en annen grunn til at de spiller "dumme" (vil kanskje varsle og bekrefte overfor familien først)

 

En annen ting som skurrer, er at de angivelig var ute på annet oppdrag og nærmest tilfeldig snublet over liket. Mulig de vil beskytte et vitne? (inntil videre)

 

Spørs om det er Sigrid da. Ligner forresten siluett av skulderveske gjennom presenningen?

post-10740-0-28362300-1346732514_thumb.jpg

Endret av Mr.M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler meg rimelig sikker på at det er Sigrid de har funnet. Sist gang det var et likfunn av en kvinne var de veldig raskt ute og sa at de "er så sikker som de kan være" på at det ikke var Sigrid. Ser for meg at de allerede i går kveld var så sikker på at det var henne som de kunne være uten obduksjon, men at de har brukt natten på å informere de nærmeste berørte.

 

Ellers vil de sikkert avvente til etter obduksjonen med å bekrefte offentlig at det er Sigrid det er snakk om. Hadde vært krise om de skulle gått ut offentlig og sagt det var henne, og så viste obduksjonen noe annet senere.

 

Trist at dette i så tilfelle betyr at hun er død (noe som vell ikke kom som en overraskelse), men forhåpentligvis vil dette gi politiet de sporene de trenger for å ta gjerningsmannen/mennene.

Endret av DaysOfOurLives
Lenke til kommentar

Det er langt i fra merkelig at man først ikke vet om det er ett lik som er funnet, eller at liket deretter ikke er identifiserbart.

 

Når man leter etter en antatt omkommet person så er ofte nervene allerede i spenn. Når man da skal se nærmere på noe så er adrenalinet i høygir. På nattestid er det dobbelt så gale. Helt normalt. Da er det normalt å ta feil, samt at man er ekstra obs på muligheten for at det blir gjort feil og meldinger/opplysninger blir filtrert og dobbeltsjekket.

 

Deretter, når det blir gjort ett funn, så vil all kommunikasjon gå kjapt og delvis i kode. For å unngå at noen som lytter får med seg alt. Derfor vil meldinger som går til media være svært vage, og til dels uforståelige, og media på sin side ønsker ikke å gå ut med noe de ikke er 100% sikker på, av frykt for å avsløre noe, komme med feil opplysninger, og så videre.

 

Så kommer naturligvis tilstanden til funnet inn i bildet. Avhengig av temperatur, omgivelser, dyr, insekter, klima og tilstand fra start av så kan liket allerede etter noen uker være sterkt ugjenkjennelig. Det er da langt i fra sikkert at første person som ser liket faktisk klarer å 100% identifisere kjønn, alder eller andre trekk. Derfor vil ingen bekrefte noe før de VET dette med sikkerhet. Og her må rett personell ut for å gjøre jobben, og på nattestid/kveldstid tar dette naturligvis tid.

 

På toppen av det hele kommer hensyn til evnt pårørende. De skal naturligvis ikke få høre om funn av sine kjære via media. Derfor vil de komme med så få opplysninger som mulig inntil pårørende er informert og at de har fått evnt samtykke til å gå ut med slike opplysninger.

 

Så til alle som tror at Politiet bør, og kan, informere om enhver detalj umiddelbart etter at de får vite om det, glem det. Dere tar feil. Det er mange hensyn som skal tas, og lesere av tabloidaviser kommer i siste rekke. Spekulanter kommer bak der igjen.

 

På en side håper eg at det er vedkommende de har funnet. Da vil foreldrene få endelig vite hva som til slutt skjedde med henne, letingen kan avsluttes, og sannsynligvis vil Politiet få nye tekniske bevis de kan bruke i videre i etterforskningen sin for å ta gjerningsmannen(evnt gjerningsmenn).

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"Etter det NRK erfarer ble politipatrulje sendt ut i går kveld for å lete i området der den døde er funnet. Det kan tyde på at Follo-politiet var blitt bedt om å lete akkurat der."

 

http://www.nrk.no/ny...norge/1.8309398

 

Virker mere troverdig det, enn den første versjonen at man var ute på annet oppdrag og liksom bare slang innom funnstedet for å ta en kikk.

 

Tipset må åpenbart ha kommet fra noen som står drapsmannen nær, jeg kan ikke se noen annen forklaring :hmm:

 

ups, så ikke forrige post

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...