Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

I et hittil upublisert intervju oppga han at han dagen etter at Sigrid forsvant la ut på en lang kjøretur. Mannen sa han han hadde vært et sted som ligger mange mil utenfor Oslo. Videre fortalte mannen at han tok kontakt med politiet da han kom hjem igjen søndagen, for å fortelle hva han hadde observert samme natt.

Han fortalte Dagbladet at han hadde hørt skrik og observert flere påfallende biler i området i det aktuelle tidsrommet.

 

Da Dagbladet tok kontakt med mannen på et senere tidspunkt for å få flere detaljer, endret han på enkelte opplysninger. Nå sa mannen at han bare hadde vært ute en liten tur med kjæresten på dagen 5. august, og ikke på noen lang biltur.

 

 

Da ble jeg 98% sikker på at denne mannen har noe med saken å gjøre. Noe annet vil være meget merkelig.

Spesielt denne kommentaren utmerker seg

Han fortalte Dagbladet at han hadde hørt skrik og observert flere påfallende biler i området i det aktuelle tidsrommet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TV2 melder "Han bor i nærområdet av hvor 16-åringens eiendeler ble funnet og han har forklart at han observerte mistenkelige biler like ved stedet rundt tidspunktet for forsvinningen.

Det er imidlertid uklart eksakt hva mannen har forklart seg falskt om."

 

Er han den samme som som forklarte at han hadde (muligens) sett henne? Eller har det kommet inn noe forvirringer inn i bildet hvilket vitnet det er snakk om.

 

Han som observerte to biler (hvorav den ene stod parkert) stod det bilde av i en av nettavisene for en tid tilbake. Han var fotografert på verandaen sin og intervjuet. Om det er samme person som han som er siktet er vel tvilsomt(?)

 

Jeg har forøvrig lett igjen etter dette oppslaget et par dager uten hell.

 

Det er vel denne du mener?

 

http://www.dagbladet...ksjon/22861578/

 

Jepp, stemmer.

 

Forøvrig er alderen (29) den samme som mannen som er siktet for falsk forklaring.

 

Men det kan jo bare være tilfeldig, for å si det forsiktig på nåværende tidspunkt.

Lenke til kommentar

Jeg håper bare det kommer en oppklaring i denne saken snart for foreldrene sin del. Må være helt uutholdelig og ikke vite.

Han som er siktet for falsk forklaring virker jo som en god mistenkt, så får vi bare se om noen kan verifisere at han har vært der han sier han har vært (foreldre/kjæreste). Skal likevel sies at det er mange saker hvor familie har gitt mistenkte falskt alibi.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Vi vet at Politikk og Samfunn ikke modereres så tungt som det kanskje burde, men vi ber likevel folk om å avstå fra å navngi personer som ikke er straffedømt, og hvis eneste tilknytning til en sak er at politiet mener vedkommende har gitt falsk forklaring.

Siktelse for falsk forklaring innebærer ikke at man er skyldig i noe annet enn nettopp falsk forklaring. Vi viser ellers til Vær Varsom-plakatens pkt 4.7 om varsomhet ved identifikasjon av personer som er knyttet til en straffesak.

På dette grunnlag er navn redigert ut og enkelte innlegg slettet.

Endret av krikkert
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg håper bare det kommer en oppklaring i denne saken snart for foreldrene sin del. Må være helt uutholdelig og ikke vite.

 

Politiet kommer garantert til å endevende absolutt alt i jakt på bevis nå. Så er nok bare et tidsspørsmål før man finner tekniske bevis i form av DNA

 

Videre må man søke etter Ingrid langs helt andre kjøreruter, der hun kan være dumpet.

 

Er rimelig overbevist at det blir oppklart, tror jeg våger å si det allerede

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

>> Er rimelig overbevist at det blir oppklart, tror jeg våger å si det allerede

 

Eh? Terese-saken står jo fortsatt helt fast, etter de først trodde (og fengslet!!) en gjerningsmann. Så enkelt er det ikke, nødvendigvis. Men håper selvfølgelig det samme..Han har vel alle odds mot seg med mindre hans mobiltlf data viser at han ikke har vært i nærheten (falsk forklaring) eller ikke har beveget seg (kan ikke ha fraktet liket bort et sted med bil). Men hvis han ikke har noe alibi som sjekker han 100% ut av saken, da...??

 

Noe annet:: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10068370

På bildet på toppen av artikkelen ser vi en "1" og "2", på fortauet og på veien, like ved ingangen til barnehagen. Er dette de nøyaktige funnsteder av sko og sokk? Etter disse guttene hadde sparket sko, eller før. Hvis dette er stedene hvor sakene ble funnet, hvordan er det mulig å unngå dette når man er på søketur etter jenta like etter kl. 00:30?? Hvis det er noe annet, hva kan det være. Det må være tekniske spor og er ikke kjent med noe annet enn en sko og en sokk. Den eneste forklaring må være at søketuren gikk ned trappene til Låvevein og så mot Godlia, isteden for mot Dalbakkveien, så ned langs barnehagen, og så langs Låveveien mot Godlia, selv om det siste er litt kortere. Eller selvfølgelig om disse gjenstander hadde kommet på plass mellom ca 00:45 og 01:30.

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

 

Eh? Terese-saken står jo fortsatt helt fast, etter de først trodde (og fengslet!!) en gjerningsmann.

 

Det var jo en politi-tabbe. Svenske Thomas Quick påstod han hadde drept jentungen, og politiet var sjæleglade for å ha "oppklart" saken og dermed gadd de ikke underbygge tilståelsen med skikkelige bevis. (det gjaldt jo forøvrig flere drap)

 

Men, skal vel være enig at jeg helst bør ha døren på gløtt for annen utvikling i saken, enn den som synes mest påfallende nå.

Lenke til kommentar

>> Du vet hvor han jobber ?

 

Ja faktisk. Men tror det er ikke riktig å gå ut med detaljene her. La oss si at det finnes noen andre diskusjonsfora, i dette tilfellet på svensk, med mye mer detaljer. Hvis du søker så finner du sikkert nok.

 

Forøvrig, sjekk : http://www.nettavise...icle3462900.ece

 

Og sjekk: http://followgram.me/i/219172049341735624_4538415

 

(ærlig er ærlig, det er ikke som er så clever å finne disse **gram-bilder)

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

Kanskje det hele er opplagt, noen som visste at her like ovenfor barnehagen bor det en tidl. voldteksmann, det å bortfore jenta ved barnehagen og kaste noen gjenstander rundtomkring var det letteste å få vedkommende virke som særlig mistenkt. Han bruker narkotika, så at han dummer seg ut i en vitneforklaring gjør saken enda verre. Den virkelige GM sitter et eller annet sted og ler, det var mer enn han kunne håpe på.

 

Bare sier det fordi det finnes andre muligheter. Han virker ikke så utspekulert at f.e. han kunne planlegge noe slikt i mye detalj. At han dummer seg ut i en eller annen forklaring er mer sansynlig enn han klarer å gjennomføre et bortforing, drap og mer.

 

Jeg kommer ikke til å være overrasket hvis det skulle vise seg at det var han likevel (på en måte er det nesten unnågåelig), men kommer heller ikke til å være overrasket hvis politiet kan bekrefte at det var virkelig ikke noe mer enn at han dummet seg ut i sine forklaringene, og at han ellers er et (bra) vitne men at de sitter fortsatt uten konkrete spor.

 

PS, også twitter-kontoen hans kan være falsk med mindre det motsatte er beviset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vitne og vitne. Det er vel ekstremt merkelig at han som er tidl. domt for voldtekt skulle bli hovedvitne.

 

F.e., hvis han hadde vært ut av byen og deretter ringt til politiet og sagt, "hei, jeg vet at dere kommer til å sjekke meg, men jeg var der og der denne kvelden, og har en alibi", så hadde det vært enkelt og greit. Men at han er den eneste i blokka som har sett noe, OG har sett og hørt mest av alle, t.o.m, å gi en foklaring som sprekker her og der, er motarbeidvillig, det er vel strekke det langt.

 

Håper virkelig at denne saken får en løsning ganske snart, men helt tro på det har jeg fortsatt ikke....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...