Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Når man sparker i et basketakk (og sikkert nok skriker) så er det godt mulig at man mister sko men sokk? Og en sko langt over gjerde mens den andre på fortauet? Og iphonen var lengst borte, kanskje den ble slengt borte mens hun sparket fra seg. (ren teori selvfølgelig). Men man sparker ikke så lett fra seg en sokk, og hadde den kommet bort på fortauet hadde de sikkert nok funnet spor etter småtråd osv. Det har de ikke som jeg forstår. Litt merkelig, men ikke umulig.

 

Hun hadde på seg ankelsokker? Selv når jeg bare tar av meg skoene følger ofte en ankelsokk eller to med, så fult mulig at den blir sparket av helt eller delvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

>> SMS meldingen til ham fra Sigrid (?) 00:13 er hans alibi.

 

Til ham??? Du sender jo ikke noe sms at du er hjemme til faren når du ikke er hjemme hos faren! SMS'en var til vennine. Hva du mener med "hans alibi" er jeg ikke sikkert på, forklar?

00:15 meldingen var til en venninne, 00:13 meldingen var til foreldrene

 

Siden han liksom var hjemme og mottok 00:13 meldingen, er det hans alibi

I 00:13 meldingen sier hun (?) at hun er på Godlia, ikke at hun er hjemme

Hvor lang tid tar det å gå fra Godila til hennes hjem?

Lenke til kommentar

>> Hvor lang tid tar det å gå fra Godila til hennes hjem?

 

Det jeg skrev tidl. er at det er nøyaktig 425m fra Godlia t-banestasjon til barnehagen (krysset dalbakkveien/Låveveien) og så ca 400m fra krysset til hjemmet, noe titalls meter mindre eller mer avhengig om man går opp Dalbakkveien eller følger Låveveien. Så i totalt 825m.

 

I en video kommet det fram at hun pleier å gå ganske raskt, så la oss si 6km/t (mer er å løpe). Da tar det 8.5minutt fra Godlia til hjemme, og 4.5min fra Godlia til krysset ved barnehagen. Hvis man går virkelig veldig fort, 7km/t tar det hele litt over 7min.

 

Det ble skrevet at hun sendet en sms at hun var på Godlia om 00:13, og det er lite sansynlig at hun har kommet seg mye lengre enn barnehagen, så bortforingen må ha skjedd innenfor tidsrommet 00:13-00:18

Det er veldig stille i området så hvis det er noen som skriker så er det sansynlig at noen hører noe. Men akkurat ved barnehagen er det lengst til de nærmeste hus. Og med minst eller ingen sikt fra hus til gateplan.

 

"gps" data som er gjemt i iphonen er ikke helt så nøyaktig at den viser helt presis når og hvor hun gikk og når hun ikke gikk, desverre. Så det spurs hvor mye politiet har virkelig klart å få ut av det. Det er veldig lett å få navigasjonsdata ut av mobilen, men så må det analyseres i forhold til det aktuelle tidsrommet. Likevel, kan det ikke ta mer en noen få timer for å bli ferdig med det. Men det virker liksom det har tatt politiet 2 uker. De har sikkert nok en forklaring for det.

Lenke til kommentar

Det virker som det eneste virkelige spor de har for tiden er den (burgunder)røde bilen. Ingen som kjørte denne bilen den natten Sigrid ble borte har meldt seg. Husk de to sølvgråe biler, etterhvert fikk politiet takk i de som kjørte disse biler, og de har vitnestatus eller er sjekket ut av saken. Men de sitter fortsatt fast med den røde bilen.

 

Politiet har nå flere sliker røde biler i søkelyset men, i allefall til for noen dager siden, hadde ikke snakket med noen av de eiere. Og så sier de selv at det kan være "hvilken som helst" rød bil av den typen som ble sett. Her hadde jeg kommet mye raskere ut på banen, for å sjekke disse bileieren ut av saken så kjapt som mulig. Men det er kanskje akkurat de driver med nå for tiden. Håper det, det er det eneste virkelige spor de har. Kanksje de matcher alle aktive mobiltelefoner i området den kvelden med de som eier en rød bil. Det er en mulighet. Men jammen hvor lenge tar det. Du har en liste med la oss si 15,000 mobiler, og så kryssjekker du de med bilregistreingregisteret, og om noen av disse mobiler beveget seg eller ikke innenfor en time før/etter nevnte tidspunktet. Da sitter du kanskje med noen titalls personer som eier en rødt bil og som kjørte rundt i området. Eller er dette helt Varg Veum? ;-)

 

>> Foreldrene burde ansette private etterforskere

 

De har hatt jo hundrevis av mennesker samt hundepatruljer som har saumfart skogs og parkområder rundt omrkring. De har hatt dykkere. Så det har vært mye innsats utenom politiet, på en måte.

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

 

 

>> Foreldrene burde ansette private etterforskere

 

De har hatt jo hundrevis av mennesker samt hundepatruljer som har saumfart skogs og parkområder rundt omrkring. De har hatt dykkere. Så det har vært mye innsats utenom politiet, på en måte.

 

Hvilken del av "private etterforskere" var det du ikke forstod?

Lenke til kommentar

Dette er hva jeg snakker om. :D

Blir interessant å se om vi får vite noe mer etterhvert.

 

Ja om en uke..

 

Fatter ikke at du har så vondt av om vi tenker og spekulerer om hva som foregår. Det er jo naturlig i en såpass omfattene sak som dette.

 

Vi er tross alt på et diskusjonsforum.

 

Den som evt. bare vil ha nyhets-bulletiner kan jo bare klikke seg inn på en nettavis.

Lenke til kommentar

http://www.tv2.no/ny...en-3864096.html

 

Politiet i Oslo har siktet en mann for falsk forklaring i Sigrid-saken.

 

Som igjen ikke vil føre til noe som helst... Like uvesentlig som disse Facebook-greiene politiet har skuslet bort tiden på. Nei, få politiet bort fra denne saken og overlat den heller til kompetente folk.

 

Er vel litt tidlig å si? Tviler på om de bruker tiden på å sikte folk på grunnlag av bi-informasjon som ikke har direkte tilknytning i oppklaring av saken.

 

Jeg har ikke noe imot diskusjon rundt saken. Jeg har mye imot konspirasjonsteorier og fabelfortellinger, som har dukket opp flere ganger.

 

Så du sitter med fasiten av hendelseforløpet?

Lenke til kommentar

Så du sitter med fasiten av hendelseforløpet?

Det har jeg ikke sagt. Kan du prøve å lese litt nøyere hva jeg skriver? Jeg kritiserer folk som "tydeligvis" besitter ekspertkunnskaper rundt saken, kommer med sinnsyke teorier og andre meningsløse innlegg. Jeg har ingenting imot en seriøs diskusjon hvor beina er godt plantet på bakken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...