Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

En teori. Jeg kan ikke så mye om saken bare så det er sagt.

 

Hun ble drept av faren i et "uhell"/affekt når hun kom hjem, så tok faren med seg skoen/e og sokken da han drar ut for å "lete" etter henne og droppet de på veien. Så ble hun meldt savnet.

Og du tror ikke politiet har kryssjekket alibiet hans? Hvor skal han hatt mulighet til å dumpe liket? Skjønner at vi snakker om det norske poilitet, men det må være grenser til hvor udugelige folk mener de er.

SMS meldingen til ham fra Sigrid (?) 00:13 er hans alibi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du tror ikke politiet har kryssjekket alibiet hans? Hvor skal han hatt mulighet til å dumpe liket? Skjønner at vi snakker om det norske poilitet, men det må være grenser til hvor udugelige folk mener de er.

 

Men har de undersøkt inne hos familen og på eiendommen? De må vel ha grunn til mistanke og ransakingsordre.

Synes heller ikke man må se bort fra den muligheten.

Har ikke hørt at de har gjort det.

Lenke til kommentar

>> SMS meldingen til ham fra Sigrid (?) 00:13 er hans alibi.

 

Til ham??? Du sender jo ikke noe sms at du er hjemme til faren når du ikke er hjemme hos faren! SMS'en var til vennine. Hva du mener med "hans alibi" er jeg ikke sikkert på, forklar?

00:15 meldingen var til en venninne, 00:13 meldingen var til foreldrene

 

Siden han liksom var hjemme og mottok 00:13 meldingen, er det hans alibi

I 00:13 meldingen sier hun (?) at hun er på Godlia, ikke at hun er hjemme

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Mr.M : Apropos teorien om at hun er bortført i nærheten av hjemstedet, er ikke 100% siden man ikke har noen observasjoner etter at hun forlot venninden.

 

Det var det jeg tenkte også om i første omgang men da politiet begynnte å saumfare området fra Godlia T-bane statsjon til barnehagen og forklarte at de ca visste hvilken rute hun hadde hatt, tror jeg det er lite sansynlig det du kommer med. Hadde hun kommet med bil eller helt gående hadde gps spor i mobilen påvisst det. Men det kan hende at med T-banen mobilen ikke klarte å plukke opp noen gps signaler. Politiet har foklart at det var ingen eller for dårlige kamera opptakk fra t-banen. Derfor har kanskje det hele tatt så lenge fordi de måtte bruke data fra basestasjoner men de er ikke så nøyaktig og pålitelig. Men jeg kan godt ta feil.

 

Uansett virker det svært sansynlig at hun gikk fra Godlia t-bane statsjon langs Låveveien opp mot barnehagen, og så opp Dalbakkveien, som er litt skummelt for å si det mildt. Her er det mørkere enn langs låveveien, ingen bebyggelse (hus), osv. Uansett virker det hele planlagt. Har lite tro på ren tilfeldighet.

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

Ove38: 00:15 meldingen var til en venninne, 00:13 meldingen var til foreldrene. Siden han liksom var hjemme og mottok 00:13 meldingen, er det hans alibi. I 00:13 meldingen sier hun (?) at hun er på Godlia, ikke at hun er hjemme

 

Har du en lenk til en eller annen artikkel hvor det nevnes at det var TO meldinger fra mobilen, en til faren og en til vennine? Husker ikke at jeg har lest om det. Det var mye skriv om den melding "chillern hjemme", det er den eneste jeg har lest om...?

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

Rett meg hvis jeg har feil, men driver de bare å leter etter spor i barnehagen/nærområdet/den delen av Oslo?

 

Minner i såfall litt om den gamle regla "man leter under lyktestolpen for der er det lys"

 

Hvis hun er bortført kan hun jo like gjerne være dumpet i utmark på motsatt side av byen

Han har nok ikke komme segt så veldig langt av gårde med kroppen, det hele skjedde veldig fort

Lenke til kommentar

Ove38: 00:15 meldingen var til en venninne, 00:13 meldingen var til foreldrene. Siden han liksom var hjemme og mottok 00:13 meldingen, er det hans alibi. I 00:13 meldingen sier hun (?) at hun er på Godlia, ikke at hun er hjemme

 

Har du en lenk til en eller annen artikkel hvor det nevnes at det var TO meldinger fra mobilen, en til faren og en til vennine? Husker ikke at jeg har lest om det. Det var mye skriv om den melding "chillern hjemme", det er den eneste jeg har lest om...?

00:13 Meldingen nevnes i denne videoen

 

http://www.nrk.no/ny...norge/1.8286161

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Uansett virker det svært sansynlig at hun gikk fra Godlia t-bane statsjon langs Låveveien opp mot barnehagen, og så opp Dalbakkveien, som er litt skummelt for å si det mildt. Her er det mørkere enn langs låveveien, ingen bebyggelse (hus), osv. Uansett virker det hele planlagt. Har lite tro på ren tilfeldighet.

Det gjør ikke det, hadde hun i det hele tatt kommet ned Låveveien fra Godlia stasjon, så hadde hun bare gått trappen rett opp fra Låveveien til Axel Brinchs Vei, hvor hun bor, ikke Dalbakkveien, det er en omvei

Lenke til kommentar

Det er også godt mulig at vedkommende som har gjort ugjerningen er aktiv på diverse forum og prøver å skyve mistanken på gjerningsmannen over på andre , ikke ta det som et sleivspark GoingNowhere, men det er jo litt interessant at du har opprettet bruker nylig og kun har postet her inne på denne delen av forumet.

 

Merk, dette er ikke en påstand om at brukeren GoingNowhere har gjort noe sånt, men bare for å påpeke at det er godt mulig at noen som følger med eller er med i denne diskusjonen faktisk har helt andre hensikter enn å finne henne.

 

Personlig føler jeg at Politiet har god kontroll på hva faren har gjort eller eventuelt har kunnet gjort, det kom tidlig mannskap og andre inn i huset for å hjelpe til med søket etter Sigrid og sånn sett så bør eventuelle lukt fra et lik ha dukket opp i den første uka, sannsynligheten for at foreldrene har gjort noe her er svært svært lav.

Lenke til kommentar

Hehe, den er morsomt Malvado. Jeg tenkte på det samme men ikke skrev det, jo det er sikkert nok mulig at gjerningsmann eller mennene følger med. Om de skriver innlegg er noe annet!

 

Dette er en sak som interesserer meg, jeg synes at en 16åring må kunne gå trygg og fritt. At voksne havner i problemer er en ting, men barn og ungdom..., har ikke noe respekt for gjerningsperson(er). Synes det er interessant å analysere saken og har prøvd å være varsom med å skape mistanke på enkeltpersoner (i motsetning av noen av dere andre). Jeg funnet fram til diskusjon.no siden og denne tråden siden den virket interessant nok og var den eneste jeg funnet hvor folk diskuterte saken. Detfor registrerte jeg meg nylig. Er bare inn i denne tråden, stemmer ja. Heldigvis, ser at du har nesten 11,000 innlegg, hallo - jeg har et liv bort fra pc'en det også. Uansett, håper at forklaringen holder :-) Det er lett å mistenkeliggjøre andre og det er greit og vel i en slik tråd hvor mange ser spøkelser og konspirasjoner.

 

Utenom denne "forklaringen" er jeg helt enig med din siste avsnitt og mener at alle skal være veldig forsiktig med å beskylde noen for noe de ikke har peiling på.

Lenke til kommentar

Ove38: så hadde hun bare gått trappen rett opp fra Låveveien til Axel Brinchs Vei, .. ikke Dalbakkveien, det er en omvei

 

Takk for videolenken, det med sms'en fra Godlia hadde jeg ikke fått med meg. Greit. Tidligere lurte jeg på hvilken side av barnehagen de hadde funnet sko og sokk, langs Låveveien eller langs Dalbakkveien, kunnen ikke finne noe artikkel hvor akkurat det ble meldt. Kanksje du vet?

Har sjekket avstand fra krysset Dalbakkveien/Låveveien til Axel Brinchsvei med Google Earth, det er faktisk kortere opp Dalbakkveien! Gjerne sjekk selv. Derfor ønsker jeg å vite hvor den sko og sokk ble funnet.

 

PS: det er nøyaktig 425m fra Godlia t-banestasjon til krysset ved barnehagen. En som går ganske kjapt (som ble sagt i samme videoen) går minst 6km/t, og det tar da 4.5 minutt. Hvis den første sms ble sendt om 00:13 (er på Godlia) og den andre (Chillern hjemme) om 00:15 så er det bare 2-4minutter i mellom, det er litt kort mellom disse steder hvis man går, med mindre man løper. Hvis hun møttet gjerningsmannen ved barnehagen og det er han som sendte sms'en isteden for henne, virker tidsintervallet alt for kort. Enten disse tidspunkter til 00:13 og 00:15 stemmer ikke, eller hun sendet den siste sms selv, før hun hadde kommet så langt.

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

Ove38: så hadde hun bare gått trappen rett opp fra Låveveien til Axel Brinchs Vei, .. ikke Dalbakkveien, det er en omvei

 

Takk for videolenken, det med sms'en fra Godlia hadde jeg ikke fått med meg. Greit. Tidligere lurte jeg på hvilken side av barnehagen de hadde funnet sko og sokk, langs Låveveien eller langs Dalbakkveien, kunnen ikke finne noe artikkel hvor akkurat det ble meldt. Kanksje du vet?

Har sjekket avstand fra krysset Dalbakkveien/Låveveien til Axel Brinchsvei med Google Earth, det er faktisk kortere opp Dalbakkveien! Gjerne sjekk selv. Derfor ønsker jeg å vite hvor den sko og sokk ble funnet.

Skoene og mobilen var utplasert i Dalbakkveien, hun hadde ikke hat noen grunn til å gå Dalbakkveien. Ingen har sett henne gå den veien hun angivelig gikk fra Vetlandsveien og hjem. Jeg tror hun ble hentet av en bil, før midnatt den kvelden og kjørt (hjem) hvor et eller annet skjedde (i garasjen ?) Alle dette som skjedde 00:13, 00:15, 00:30, 01:30 er "cover up"

 

28vrv2a.jpg

287lrpw.jpg

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Har du en lenk til at det var Dalbakkveien?

 

Fra krysset ved Låveveien til hjemmet er det nøyaktig 376m via Dalbakkveien, og 410m via Låveveien, etter det jeg finner ut via Google Earth. 35m forskjell er ikke mye, men det er ikke noe omvei via Dalbakkveien! Men lysforholdene tatt i betrakning så tror jeg at jeg hadde valgt Låveveien, selv om det er kanksje litt lengre.

Lenke til kommentar

Rett meg hvis jeg har feil, men driver de bare å leter etter spor i barnehagen/nærområdet/den delen av Oslo?

 

Minner i såfall litt om den gamle regla "man leter under lyktestolpen for der er det lys"

 

Hvis hun er bortført kan hun jo like gjerne være dumpet i utmark på motsatt side av byen

Han har nok ikke komme segt så veldig langt av gårde med kroppen, det hele skjedde veldig fort

 

Hvorfor ikke?

 

Hvis han eller de (kan ha vært fler gjerninsmenn) først har fått dratt henne inn i bilen, så er det vel egentlig ingen begrensning hvor langt avgårde de kan ha kjørt i etterkant?

Lenke til kommentar

>> [Ove38]: http://dittoslo.no/n...unnet-1.7474009

 

akkurat ja, takk!, det er faktisk litt opp langs veien, 90m fra krysset. Det er også stedet med minst sikt eller innsyn fra andre steder: Godt gjennomtenkt :-( en sko ble funnet innenfor gjerdet noen meter, og iphonen ble funnet igjen noen meter lengre inn. Det var ikke noe slepespor eller spor etter kamp. Så det virker nesten liksom de må ha blitt kastet innenfor området....

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

Ove38, ser at du har legget til et bilde, men er ikke sikkert hva du prøver å si. Dette skråbildet er ikke tatt fra en de blokkene på andre siden, det er for høyt (?). Hvis du går inn på Google streetview så ser man at man er helt usynlig bak de trær som står langs fortauet akkurat her ved barnehagen. På andre siden av Dalbakkveien er det en liten skogsområde, også usynlig.

 

Når man sparker i et basketakk (og sikkert nok skriker) så er det godt mulig at man mister sko men sokk? Og en sko langt over gjerde mens den andre på fortauet? Og iphonen var lengst borte, kanskje den ble slengt borte mens hun sparket fra seg. (ren teori selvfølgelig). Men man sparker ikke så lett fra seg en sokk, og hadde den kommet bort på fortauet hadde de sikkert nok funnet spor etter småtråd osv. Det har de ikke som jeg forstår. Litt merkelig, men ikke umulig.

 

Fortsatt tror jeg det må ha vært noen som visste at hun skulle komme forbi. Man sitter ikke ute her litt over midnatt i håpet at det kommer noen forbi, det funger ikke. Det er alt for stille. Det kan f.e. være noen i en av de blokkene langs Låveveien eller noen som bor langs veien som har sett henne gå ut på kveldstid, så den person visste at hun skulle komme tilbake! Kanskje en som har obsertvert og fulgt henne flere ganger?

 

PS, en ting som jeg lurer på, HVIS hun har tatt t-banen hjemme, hvorfor skulle hun gått av ved Godlia og ikke Skøyenåsen, det er mye kortere vei å gå...?

 

Så kanskje hun gikk hele veien likevel. Hun ble plukket opp av noen med bil i Låveveien som spurte etter veien et eller annet sted, sikkert nok i retning opp Dalbakkveien. Hun hjelper i god tro, til og med at hun sitter med, og så i Dalbakkveien skjer det, basketakk eller hva det måtte være. GPS signal i mobilen kan da ha viset at noen endret seg etter Godlia stasjon, og med bil er det mindre enn ett minut fra Godlia til barnehagen, godt tid mellom den første sms og den andre sms. Kanskje det er hun selv som sender den sms mens hun sitter på, like før hun skal gå av. Men så...

Lenke til kommentar

PS, en ting som jeg lurer på, HVIS hun har tatt t-banen hjemme, hvorfor skulle hun gått av ved Godlia og ikke Skøyenåsen, det er mye kortere vei å gå...?

 

Det ser kanskje sånn ut på kartet, men i praksis sparer man neppe tid siden man må gå en bit tilbake fra Skøyenåsen og i tillegg sitte på banen ett minutt eller mer ekstra på vei dit. (Jeg har bodd på Oppsal tidligere og pleide å gå av på enten Skøyenåsen eller Oppsal, så jeg kjenner området ganske bra)

 

Og så har man den mentale sperren som gjør at mange synes det blir litt feil å reise forbi dit man skal for så å gå tilbake igjen :)

 

HVIS hun har tatt banen så må det ha vært fordi den akkurat kom idet hun passerte, å sitte og vente på en bane for å spare totalt hundre meters gange eller noe tror jeg neppe en idrettsjente driver med.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...