Gå til innhold

Sigrid-saken: Søk, etterforskning, o.a.


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Kan en fyr ha latt som om han ville kjøpe kjolen og avtalt noe møte ved barnehagen?

 

Å etterlate mobilen eller ta den med, tja, om man etterlater den kan man sjekke mottatte samtaler, smser osv og se om hun har avtalt å møte noen ved barnehagen. Om man tar den med kan den spores. Er det ingen som reagerer på om en bil står parkert utenfor en barnehage?

 

Om dattera ikke kom hjem, så burde vel faren ha ringt til venninna først og hørt om hun var dratt, og så kjørt ruta hun normalt ville gått. Om en tenåring avtaler tid å være hjemme, starter man å lete om han/hun er 10 min forsinket?

 

Mange spørsmål.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett meg hvis jeg har feil, men driver de bare å leter etter spor i barnehagen/nærområdet/den delen av Oslo?

 

Minner i såfall litt om den gamle regla "man leter under lyktestolpen for der er det lys"

 

Hvis hun er bortført kan hun jo like gjerne være dumpet i utmark på motsatt side av byen

Lenke til kommentar

Ok, har sjekket området mellom 24:00-00:45. Meget stille, her er det ikke noe folk som går om denne tiden med unntakk av noen veldig få som kommer med t-banen.Her er det heller ikke noe biler som "tilfeldig" kjører rundt (for å plukke ut et offer). Veldig stille.

 

Gatebelysning er greit nok, ikke meget bra men heller ikke helt mørkt. Man ville legge merke til alt som foregår, selv om det er ikke bra synlig. Det kan hende at i allerførste omgang den ene sko la på fortauet tett inn mot kanten mellom gresset, da er det mulig å overse den da faren gikk forbi (uansett hvor den sko faktisk var, jeg er fortsatt usikkert). Det er ganske rent og pent, så det er vanskelig å overse sko og sokker som ligger på fortauet. Andre vitner har meldt seg og sagt at de har sett de liggende (det som var utenfor barnehaget på fortauet).

 

Vet ikke hvor det var at folk hørte skrik men i låveveien er det er ikke noe tvil om at følk må høre noe, også langs nedre side av barnehagen vil jeg tro. Men opp langs Dalsbakkveien er det litt mer skummelt og mindre sikkert. Hvis hun ble tatt ufrivillig må det ha vært i denne strekning. Men som sagt, det kan ha vært 'frivillig', f.e. noen som sitter i en bil og spur om veien.

 

Fordi det er for mange huser her, tett på hverandre, er det veldig risikabelt med en voldtekkt hvis man også skal ta med offeret. Jeg tipper at hun ble tatt med av noen i en bil i den strekningen som er ca 200m oppover Dalbakkveien fra krysset med Låveveien. Jeg tipper at kontaktet ble oppnådd frivillig, f.e. enn som søkte om hjelp (med å finne veien), men så var det for seint.

 

Selv om jeg ikke utelukker at det var noen bekjente er det mindre usansynlig. I allefall ikke av hennes alder.

 

>> Kan en fyr ha latt som om han ville kjøpe kjolen og avtalt noe møte ved barnehagen?

 

Man avtaler ikke et møte om 00:30 ved en barnehage. Men det er ikke umulig at han ringte henne etter kjølen. Hun sier at det ikke passet denne dagen fordi hun var hos en vennine. Så googler han litt, han vet jo hvor hun bor, kanskje han sms'er henne senere om hun har dratt eller ikke mens han venter i bilin sin. Ren teori men noe likt er ikke helt umulig. De som venter i en bil her er ikke her helt tilfeldig. Det kan man bare glemme. Det må være enn som hadde planlagt det hele.

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

Men det er ikke umulig at han ringte henne etter kjølen. Hun sier at det ikke passet denne dagen fordi hun var hos en vennine. Så googler han litt, han vet jo hvor hun bor, kanskje han sms'er henne senere om hun har dratt eller ikke mens han venter i bilin sin. Ren teori men noe likt er ikke helt umulig. De som venter i en bil her er ikke her helt tilfeldig. Det kan man bare glemme. Det må være enn som hadde planlagt det hele.

Vil tro at om personen/personene sendte en sms på telefonen så ville det vært en av de første sporene politiet måtte ha etterforsket og saken ville vært oppklart nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan en fyr ha latt som om han ville kjøpe kjolen og avtalt noe møte ved barnehagen?

 

Å etterlate mobilen eller ta den med, tja, om man etterlater den kan man sjekke mottatte samtaler, smser osv og se om hun har avtalt å møte noen ved barnehagen. Om man tar den med kan den spores. Er det ingen som reagerer på om en bil står parkert utenfor en barnehage?

 

Om dattera ikke kom hjem, så burde vel faren ha ringt til venninna først og hørt om hun var dratt, og så kjørt ruta hun normalt ville gått. Om en tenåring avtaler tid å være hjemme, starter man å lete om han/hun er 10 min forsinket?

 

Mange spørsmål.

 

Kan ikke du ta kontakt med noen klarsynte da? Kanskje Snåsamannen? De burde vel lett finne ut av hvor hun befinner seg.

 

Eller...? Kjenner jeg Snåsamannen rett kommer det en anekdote fra kjøkkenbordet etter at liket er funnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

[traveldag] Vil tro at om personen/personene sendte en sms på telefonen så ville det vært en av de første sporene politiet måtte ha etterforsket og saken ville vært oppklart nå.

 

jo, politiet har flere persøner i søkelyset som er mer en bare vitner (ifølge avisen for noen dager siden). Kan være hundre prosent sikre at de har kartlegget alle som hun har ringt/sms'd og det motsatte. Og blant de kan de være en del som tatt kontakt i forhold til kjolen. Men enig, det er trolig en villspor.

 

[psykake] snåsamannen ...

 

Han utalte seg tidlig at han ikke kunne/ville hjelpe med saken. Det med klarsynte er bare tull. Det er faktisk mer sansynlig at Sigrid møtte trillekunstner Alex Alexxander og hun ble borte i en av hans trilletriks han skulle demonstrere, hvis du forstår hva jeg mener.

 

Sitat fra Dagbladet i dag: "- Jeg stoppet og sparket borti skoen. Vi tulla litt med den og sjekket størrelsen. Mens vi stoppet opp ved skoen hørte vi hele tiden en telefon som ringte et sted inne i barnehagen. Da de fant telefonen var det en venninne av Sigrid som svarte. Hun fortalte at Sigrid ikke hadde kommet hjem, og ba dem levere tingene hos foreldrene like ved.

- Den andre skoen lå noen meter innenfor gjerdet, litt nedenfor grinda inn til barnehagen. Det var ingen logikk i hvordan tingene lå. Telefonen lå enda et par meter lenger ned i barnehagen enn skoen,"

(http://www.dagbladet...avnet/23143380/)

 

Det var også derfor at jeg tror den ene sko kan ha ligget litt tett inn mot gresskanten og derfor ble ikke lagt merke til av faren i første omgang. Sokken som la på/ved fortauet ble også funnet senere, ikke i første omgang. Så tror det er ikke noe dramatikk i det.

 

Har fortsatt vanskelig for meg å se at bortforingen er helt tilfeldig. Det er ikke noe tilfeldige personer som rusler rundt her. Og hvis det var planlagt så måtte personen enten ha truffet henne før (f.e. t-banen) eller ha vet om hvilken rute hun ville ta og når.

 

Er det noen som har lenker til noen av de tidligere "stygge" voldtektsaker i området? Det kan hjelpe å se litt hva som skjedde da, hvordan gjerningsmannen gikk fram.

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

Smugrøyking har blitt nevnt, også at "chillern hjemme" kan være slang for noe som skjer i hjemmelighet et eller annet sted, f.e. bak barnehagen (men da hadde venninen vet hva det betydde og ikke noe slikt har kommet fram, så det kan vi vel avvise). Teorien til kun10kr er ikke helt umulig, se også lenken nedenfor. Det samme gjelder jo den Madeleine McCain saken, hvor etterhvert også foreldrene kommet i søkelyset.

 

>> Og du tror ikke politiet har kryssjekket alibiet hans?

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10068125 Det jeg vil si at man kan ikke utelukke det mest bisarre bare fordi det høres som ut som helt usansynlig og fordi det er Norge...

Endret av GoingNowhere
Lenke til kommentar

Og du tror ikke politiet har kryssjekket alibiet hans? Hvor skal han hatt mulighet til å dumpe liket? Skjønner at vi snakker om det norske poilitet, men det må være grenser til hvor udugelige folk mener de er.

 

Men har de undersøkt inne hos familen og på eiendommen? De må vel ha grunn til mistanke og ransakingsordre.

Synes heller ikke man må se bort fra den muligheten.

Lenke til kommentar

Apropos teorien om at hun er bortført i nærheten av hjemstedet, er ikke 100% siden man ikke har noen observasjoner etter at hun forlot venninden.

 

Det var en kar (finner desverre ikke avisartikkelen) som bor noen steinkast fra Sigrids venninde som forøvrig i følge media hørte "skrekkfilm-aktige hyl" i det aktuelle tidspunktet rundt midnatt (altså ikke fyllerør gauling og rop) Vedkommende har soveromsvindu vendt mot Ytre Ringvei

 

Har prøvd å merke et oversiktskart fra finn.no siden kanskje fler enn meg prøver å danne seg bilde av området

 

post-10740-0-86984200-1346175190_thumb.jpg

 

* Pil høyre er gaten der venninden bor (Vetlandsveien)

* Elipse oppe inneholder Ytre Ringvei og vei mot Tveita T-bane, og stikkvei venstre hvis hun skulle gå hjem (slik jeg har forstått mulige ruten i allefall)

* Pil øverst Tveita T-bane stasjon

* Pil midten Godlia T-bane stasjon

* Elipse nede, barnehagen

* Pil nederst, gaten/nabolaget Sigrid bor

 

Et annet vitne, som bor like i nærheten av barnehagen, hørte også guffene hyl rundt midnatt. Vedkommende var ute på verandaen og tok seg en røyk, og observerte også et par biler.

 

Hvis disse observasjonene har en link på noen måte, så kan en teori være at Sigrid ble tatt med delvis mot sin vilje i Ytre Ringvei området, deretter kanskje greid å forhandle seg til å bli kjørt hjem, men så har det oppstått ny konfrontasjon på vei ut av bilen (gjerningsmannen ombestemte seg) i området barnehagen, som kan forklare sko, sokker, mobil lå slengt der.

 

Gjerningsperson(ene) kan muligens være perifere bekjente med Sigrid, dvs. at de kjenner "ansiktet" til hverandre fra før, og at de sånn sett kom innpå henne.

 

Bare en teori dog.

Lenke til kommentar

Det er ikke mørkt rett under lyktstolpen, så skoen hadde han sett, hvis han var der ?

 

Det er vel mulig at han var mer fokusert på å se etter henne enn å legge merke til ting i veien/veikanten. Når noen er forsinket på den måten så ser man vel primært etter personen og ikke etter tingene hennes.

Lenke til kommentar

Så på nrk - nyhetene kl. 21.00 i dag, at Sigrid hadde lagt ut en kjole til salgs på finn.no. Dette var samme dagen før/samme dag (ikke helt sikker) hun forsvant. Hun hadde lagt ut et bilde av seg selv med kjolen, hjemmeadressen og hennes navn, samt telefonnummer.

 

Merkelig at jeg ikke finner en eneste artikkel om dette på nettet.

 

Dette jobber nok politiet med nå ja.

http://img10.imagesh...dballkjole1.png

 

sigridballkjole1.png

Endret av Ove38
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Kan en fyr ha latt som om han ville kjøpe kjolen og avtalt noe møte ved barnehagen?

At en mann skal møte ei 16 år gammel jente midt på natta ved ei barnehage for å kjøpe en...ballkjole? Ingenting som skurrer her, altså?

 

Både og. Har selv solgt endel, og noen ganger fått en sms om jeg er våken og kjøper kan stikke innom ganske sent. Det er litt situasjonsbetinget. Hun kan ha fått en sms tidligere på kvelden, og så har det ikke passet men så har hun nevnt at hun skal hjem på det tidspunktet og om de står der kan hun møte dem. Ikke VELDIG sannsynlig, men mulig.

 

For å si det på en annen måte:

Om hun ikke kjente dem, eller ble kontaktet på noe vis, ville hun vel neppe gått bort til vilt fremmede. De kan ha tilbudt haik, men ville hun takket ja til det? I og med at sko og mobil ble funnet der de ble, så bør Sigrid ha gått bort til bilen. Hvorfor har hun gjordt det om hun ikke kjente dem? I det bildet syntes jeg finn annonsen kan ha vært innblandet, dvs hun kan ha trodd hun møtte en kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...